Hoofdsponsor

1/35 schiessen mit der kanonnen (dio) [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
de techniek nog klein betje aangepast en wat verbeterd met dit als resultaat
28182202666_0300f86029_o.jpg
de rechterkant is dezelfde kleur als de linkerkant hoor, lijkt aleen donkerder door de foto ;)
en de bovenkant is gewoon donkerbruin, daar komt gras en andere begroeiing op
 
iemand een idee hoe je dit resultaat kan bekomen me verf?
900_NO-57520.jpg
 
meent ge da? :p
kga nog spijt krijgen van mn muur zeker :p

en verdorie, die depron, zalig om mee te werken, maar blijkbaar een hel om te verven met acryl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koen er zijn misschien nog andere methodes maar ik heb het zoal gedaan met bakstenen
Marc
 
ik ga paar dingen teste, se, waaronder ook een andere muur :p
 
De Depron kan je best eerst met verdunde houtlijm of dunne plaaster insmeren alvorens te verven.
Om zo'n resultaat te krijgen op je foto kan je best eerst alles in een egale kleur schilderen, en daarna, met een andere kleur, enkele stenen een ander kleur te geven. Je kan op deze manier verschillende kleuren aanbrengen tot je tevreden bent met de verscheidenheid. Daarna doe je er nog een wash over, waardoor alle kleuren een beetje naar elkaar toe "groeien", en de groeven zullen dan ook iets donkerder worden...
 
Op mijn dio gebruikte ik ook een paar verschillende kleuren omdat op het origineel ook natuursteen werd gebruikt.

attachment.jpg

Dit is gewoon met de airbrush geschilderd, waarna er met wit pigment in de vorm van een wash gevoegd is. Wel is er op elke steen een highlight gespoten, wat je het best ziet op de gele.
 
Ik schilder eerst een basislaag en daarna steentje voor steentje een andere kleurentint, daarna een wash en een paar drybrushes.


Grtz Bart.
 
dat is volledig laten gaan grt Pascal
 
Ok, het verven lukt me dus niet 100% goed voor die muur.
Dat in combinatie met "laat nooit u stukken liggen waar een 5 jarig vernielend monster er aan kan" (mijn dochtertje dus :p ) heeft er voor gezorgd dat ik de muur helemaal opnieuw heb mogen maken.

Heb het deze keer wat anders aangepakt en heb hem niet uit depron gemaakt, ik heb in depron een mal gemaakt, daarin plaaster gegoten (verstevigd met stokjes) en dan beginnen lijntjes trekken als de plaaster droog was.
Ik heb er wel voor gekozen om een andere structuur op de muur te zetten ook, wat het schlderen wat gaat vergemakkelijken :p

27962043570_66135a4550_o.jpg

en wat kleuren betreft gaat he dat zoiets moeten worden:
e-circum-baikal-railway-the-historical-part-cnwr8a.jpg
 
Ben voor het schilderen van deze nieuwe muur een tutorial van Tjoeptjoep aan het volgen.
28143176742_a25e5a8b9e_o.jpg

Dit is de eerste donkere drybrushlaag op de tunnelmuur, de andere (op het zijmuurtje) is nog basislaag zwart.
Eens deze droog zijn komt er een lichtere op, en dan nog lichter en zo verder.
 
Koen hebt gij vroeger ook gebouwd ?????? Want ik vind dat gij verdomd rap van aannemen bent en ook rap mee alles weg bent is wel tof
Grt
Marc
 
euh, ja ik heb al een klein verleden wat modelbouw betreft, maar dat is al heel lang geleden hoor ;)
Maar vind t wel een leuk compliment ;)
 
denk dat de muren qua kleur zo goed als ok zijn nu (op de foto zijn ze wel iets bleker dan in het echt)
27660893233_c6d8d35250_o.jpg
 
Ziet er mooi uit hoor.
Misschien nog iets doen aan de achterwand IN de tunnel.
Nu kan je deze nog zeer duidelijk zien, ook al is deze zwart. Een zwart tekenblad zou al een oplossing kunnen bieden, deze zal iets zwarter tonen dan je achterwand nu ;)
 
Zou de achterwand er ook iets dieper insteken als dat zou kunnen, dat vergroot uiteraard het dieptegevoel.
Misschien ook werken met kleurschakering van donkergrijs aan de zijkanten tot zwart in het midden, opnieuw voor dat dieptezicht.
 
Om hem nog echt te verdiepen gaat moeilijk worden nog.
Ga zoiezo eens testen met dat zwarte papier en met kleurschakeringen.
 
Misschien wat meer verschillende tinten brengen in de rotspartij en de tunnel, alles heeft nu ongeveer dezelfde tint. Zeker al een mooi resultaat. Wat wil je er juist mee doen?

Grtz Bart.
 
wat voor tinten zou ik er dan nog bij doen?
ik zal straks eens een plannetje uittekenen van hoe het geheel eruit moet zien, dan heb je een idee waar het voor dient ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan