Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.2 Marder2. [ WIP]

Het ziet er al heel knap verweerd uit. Ik vind het momenteel nog wel een merkwaardige kleur die naar oker toe gaat, welke basis had je hiervoor gekozen?
 
Danny, ik vind het technisch hoogstaand werk maar ik blijf het moeilijk hebben met het extreme verweren van voertuigen.
Met alle respect maar de Duitsers waren techniek en maintenance freaks, een voertuig dat er so uitziet hebben ze ergens uitgegraven in de jaren 60

Grtx Jan
 
Man,man,man..hoe zalig is da nie..tis nen echte Jeurissen..!!! :D

Grtz yves,
 
Bedankt jongens voor deze mooie feedback je hebt hier wel een heel goed punt Jan misschien dat de volgende panzer toch iets minder ga verweren...
Steven de foto's geven hier niet echt de mooi kleur weer de kleur is wel wat lichter als ik van de week weer even thuis ben ga ik de kleur nr even noteren en vermelden ...
Yves bedankt beste vriend...
 
misschien je model eens gewoon op een witte ondergrond zetten ipv op een zwarte sokkel en een foto van trekken. Je hebt kans dat de scherpte dat nu weergegeven word als serieus verminderd.
In ieder geval zeer netjes gebouwd, prachtige details en wat de kleur betreft in het vervolg misschien geen volledige wash zetten dat maakt het minder zwaar. Het gevaar met "aangekochte" wasches is dat die meestal nogal heavy zijn. Daarom maak ik mijn wasches en pinwasches zelf van olieverf die ik ik gewoon maak op een dekseltje van een boterpotje. Gewoon een beetje olieverf leggen en dan leg ik daar een paar druppels WS naast en zo meng ik beetje per beetje een wasch-je. Zo kan ik die dan zo zwaar en zo licht maken als ik wil.
Nu in ieder geval ben ik er zeker van dat het een knap SPG-tje zal worden.
 
Dit topic vlug even doorlopen. Heel nette build, prachtig scratchwerk. Alleen jammer dat je al je prachtig werk teniet doen door het veel te zwaar verweren.

Ik gebruik ook vaak aangekochte washes en filters. Maar als ik een wash aanbreng over gans het voertuig, dan laat ik dat enkele minuten indrogen, waarna ik met zuivere thinner de wash terug 'wakker' maak en het teveel verwijder. Zo blijft enkel een lichte verkleuring achter die reeds opgezogen werd door de onderliggende verflaag. Vaak gebruik ik een wash enkel als pinwash, waarbij ik hem dikwijls nog verdun : ik breng eerst een drupje thinner aan op de plek waar ik de pinwash wil, vervolgens een drupje wash door de thinner opgenomen wordt en getransporteert rond de details. Zo is de pinwash mooi opengevloeid en niet te zwaar.

Ik weet niet hoe ver je staat met het voertuig, heb je er een vernis op gezet ? Hoe lang heeft de wash al kunnen drogen ? Misschien eens proberen op een verborgen plekje of je het effect nog wat kan temperen door met thinner het teveel wat weg te nemen.

Je kop niet laten hangen, Danny ! Uit je fouten kun je leren.

Groeten Rik
 
Danny, je tools zijn momenteel schoner dan je tank zelf. Je kan het metaal beter een donkere buitenlaag geven, wat toen bloot lag ging altijd aan het roesten. Bovendien zal een donkere wash meer diepte geven aan de inzinkingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die schoenen een heel leuk detail.

Grtz Bart
 
echt prachtig, enkel 1 kleine opmerking. de tang die achterin het bakje zit heb je bruin geschilderd, wat volgens mij naar hout verwijst. maar tijdens WO 2 werden de handvatten van deze tangen vervaardigd uit bakeliet dus waren ze zwart.

Grt tiger
 
Oei ik merk nu net op dat men tekst hier niet op staat bij de foto's 😉 op dit ogenblik ben ik nog op zoek naar de juist plaats van de jerrycan en werktuigen en is alles nog in dryfit,dus alle kanten zijn nog mogelijk toch allen bedankt voor de nodige en mooie tips😈
 
Laatst bewerkt:
goe bezig man,doe zo voort
 
Hey,

Ja Danny, da's hier eentje die serieus den oorlog heeft gezien..... :))
Neen, da's hier redelijk goed gedaan, alleen vind ik je vuil op de wielen echt wel zwaar. Mocht hij in een diorama komen, wat ik vermoed zo te zien, denk ik dat hij in redelijke zware grond zal moeten staan. Dan zal het verhaal kloppen. Anders is dit heeeeeel goed gedaan makker ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan