Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.2 Marder2. [ WIP]

word een topbouw,proficiat danny
 
Knappe radio geworden met de toevoegingen
 
Fijn werk welke je reeds geleverd hebt, dit wordt een juweeltje ;)
 
Je bent weer sterk bezig Danny ... heerlijk je update's te volgen :)
 
Hey,

Danny, meer of goed gekeurd. Die toevoegingen aan het radiogedeelte geven zoveel meer, het is een lust voor het oog om dit te zien. Eenmaal geschilderd zal dit wel een 'trekkertje' worden in de tank. 😉
 
Deze gaat weer tot de verbeelding spreken...sterk werk..!!
En das een sjieke muziekinstallatie zenne...:laugh:


Grtz yves,
 
Bedankt jongens,nu nog even uitzoeken in welke kleur deze radio's waren in mijn informatie boeken zitten alleen maar zwart wit foto's dus alle hulp van harte welkom 😉
 
Enig idee welk type radio dat is Danny? Dan duik ik eens in mijn boeken.
 
Enig idee welk type radio dat is Danny? Dan duik ik eens in mijn boeken.

Erwin alvast bedankt voor de moeite Volgens mijn boek Nuts & Bolts zou het een model van voor 1944 moeten zijn de naam die ik hier terug vind "10W.S.c" transmitter. ..
Na wat verder onderzoek zou de kleur grijs of zwart kunnen zijn 😉
 
Hier zijn we dan.
Volgens mijn boek "Les Matériels radio de la Wehrmacht 1935-1945", uitgeverij Heimdal, was de Marder II uitgerust met een radioset FuSprech.d zijnde Funk (radio) Sprech (spreken=zenden) type d maar die foto komt niet overeen met hetgeen in de kit voorzien is.

Afgaande van de elementen in jouw Marder II kom ik echter tot volgende opstelling waarbij ik ze benoem van onder naar boven.
- de onderste 2 zijn "Umformer" of omvormers
- dan de 10 W.S.c
- daarboven de Fu 5 SE 10 U (beiden komen overeen met de tekening op de stukken)
- het vierkante blokje bovenaan kan ik niet echt thuisbrengen maar volgens mij moet dit een LSG (Fu)b (Loud Sprech Gerät (Funk)) luidspreker zijn waar dus eventueel gaatjes zouden in moeten voorzien worden.

Ik zal trachten foto's te nemen van de betrokken pagina's maar als kleur mag je aannemen dat ze donker grijs, donker groen of zwart waren. Ik heb hier een Duitse radio staan en deze is donker groen.
Zal straks foto's posten.
 
Hier gaan we:

attachment.jpg

Volgens het boek zou deze voorzien geweest zijn in de Marder II.
Mogelijks is dit echter een draagbare versie die in verbinding kan staan met het voertuig indien dit als bijv. artillerie zou ingezet worden. Kan mij niet inbeelden dat de positie van radio operator anders aangenaam zou geweest zijn.

attachment.jpg

Het bovenste item met de zeshoekige vorm op is volgens mij de luidspreker die bovenaan staat in je opstelling.

attachment.jpg

Daaronder staat deze Fu 5 SE 10 U

attachment.jpg

en dan je 10 W.S.c.

gevolgd door de twee omvormers onderaan.

Wat de kleur betreft geef ik je hierbij een voorbeeld van een Duitse radio in mijn bezit (jammer genoeg defect)

attachment.jpg

waarbij je kan zien dat de kleur donkergroen is,

attachment.jpg

en een lege transportkist voor een ander type Duitse radio die donkergrijs tot zwart is.

(Alle foto's als referentiedoeleinden)

Hoop dat dit je kan helpen.
Erwin
 
Erwin hartelijk dank voor deze interessante info en mooie foto's,hier kan ik al behoorlijk mee verder werken 😉..
Top en bedankt voor deze moeite...😉
 
Alvast de beste wensen hier voor iedereen ...
Na al de drukte van de feestdagen hebben we de draad weer kunnen opnemen en met deze jongen buiten enkele kleine ingrepen en wat aanpassingen kunnen we starten met de schilderwerken^^ ondertussen is de radio al een beetje onderhanden genomen maar zeker nog niet af...;)
We zijn nog op zoek naar leuke accessoires en wat persoonlijk bezittingen van de crew om bij te voegen...


001_zpsm76pl6yu.jpg

002_zpsdkkzf2le.jpg

003_zpsowz8szsx.jpg

004_zpsw26ljiy7.jpg

005_zps1yzcsssv.jpg

006_zpsfawd98bu.jpg

007_zpsskkotacb.jpg

010_zps4twjbooy.jpg
 
Zeer mooi aan het worden, en een aparte toets met dat motorcompartiment dat open staat ;)
 
Je hebt al heel wat draden opgenomen, zie ik. En de periscopen lijken echt te gaan werken...
 
Bedankt jongens hoop deze week nog de primer te kunnen spuiten...
 
Verlopige stand van zaken en de eerste kleurtjes zijn boven gehaald verder staan er nog heel wat verweer stappen te wachten...

004_zpsedqw59tk.jpg

005_zpsvpm2caa6.jpg

006_zpsm0mk1l3k.jpg

007_zpstjpymyuh.jpg

008_zpsvfxufkdf.jpg

009_zpswa6zjvow.jpg

010_zpsuvlqmmpv.jpg
 
Ik ben zeer benieuwd hoe dit verder zal evolueren...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan