Hoofdsponsor

1/35 Pz.Kpfw.2 Marder2. [ WIP]

Hier nogmaals een kleine update,het binnen interieur is zo goed als af gewerkt alleen de bodemplaten van de panzer moeten nog wat ingewerkt worden persoonlijk vind ik het wat te hard overkomen:) nu nog de drivers stoel afwerken en plaatsen...

En hier dan de foto's...:wub:

025_zps1dx5ua3j.jpg

026_zpspq7h7dxx.jpg

027_zpsec8krneu.jpg

028_zpsdpnw8caq.jpg

029_zps5ces7bj5.jpg

030_zpsxsruijqh.jpg

033_zps8r32uau0.jpg
 
Ik kan begrijpen dat je de grondplaten nog wat wil bijwerken, maar voor de rest ziet het er voortreffelijk uit ;)
 
Lekker vettige ,realistische weergave hoe het eruit zag in het motorcompartiment na zwaar gebruik/slijtage/gevechten.

Je vind het wat " te hard" maar het zal wel zo geweest zijn ,als ze geen tijd hadden in zware gevechten/offensieven om van het nodige onderhoud/reinigen te voorzien.

Knap werk Danny :)
 
Mooie realisatie maar persoonlijk vind ik de grondplaten wat overdreven, te vettig, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.
Neemt niets af van je algemene verweringstechnieken hoor Danny, die zijn schitterend.
 
Persoonlijk vind ik het ook iets te van het goede maar dat zal wel komen dat ik zelf van een iets subtielere aanpak houdt
, wat niet wegneem dat je een mooi stukje werk neerzet.
 
Ik weet niet hoe een tank er in die tijd van binnen uitzag, dus kan er ook niet echt een goed oordeel over vormen. Ik weet wel dat de dieselmotoren in dit soort voertuigen al olie lekten nog voordat ze ontworpen waren, en dat het aantal meereizende schoonmaaksters aan het front gemiddeld precies nul was. Tel daar bij op dat zo'n tank bepaald niet vacuum getrokken zal zijn wanneer het deurtje gesloten werd en er dus vocht naar binnen zal kunnen hebben getreden elke keer als het regende... dus ik kan mij wel voorstellen dat het interieur van zo'n tank geen internationaal ijkpunt van hygiëne of netheid was.

Ik heb (in een andere hobby) andere verlaten machines bestudeerd, achtergelaten op fabrieksterreinen en in velden, en moet zeggen dat die interieurs soms bijzonder weinig uitnodigend waren. Olie, diesel, water, zand, vet en stof vormen dan een indrukwekkende smurrie.

Als je het in die heftigheid op jouw model wilt weergeven, vind ik het erg goed geslaagd. Persoonlijk zou ik het, net als de eerdere beantwoorders, misschien een tikkeltje subtieler aanpakken maar het zou me totaal niet storen als je het zou laten zoals het is. Een volgend project pak je dan misschien wat lichter aan qua verwering, en dan zul je zien dat beide wel iets hebben. Of je zoekt de keer daarop naar een gulden middenweg. Maar eigenlijk vind ik hoe je het hebt gedaan wel fascinerend en gedurfd, en ik moet bekennen dat het mijn aandacht weet vast te houden. Ik kan er meerdere keren naar kijken zonder dat het verveelt, onder andere vanwege de asymmetrie; het roept een verhaal op en dat is ook wat waard. Maar goed, dat is hoe ik het persoonlijk ervaar en een ander kan er weer iets anders van vinden. The eye of the beholder... :)
 
Mooie vorderingen Danny !
Ook ik ben een liefhebber van de meer subtiele aanpak, maar dat wil niet zeggen dat
zoals jij het hier laat zien minder realistisch is.

Inderdaad zit er nu meer verhaal in... ik ga me met een verwering als deze al snel afvragen
wat er allemaal gebeurd is tijdens het leven van een gevechtsvoertuig...

Mits goed uitgevoerd kan ik wat meer drama in het verhaal dus zeker waarderen en
dat heb je goed gedaan vind ook ik !

so weiter machen bitte thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif
 
Beste vrienden bedankt voor deze mooie en zeer leerzaam feedback verder ik ga me nog eens even verdiepen in het interieur van panzers hoe ik het realisme beter kan benaderen.
Misschien hier en daar toch een beetje de verwering verminderen lijk mij een goed idee ik hou jullie hierover verder op de hoogte...😉
 
Weeral mooi werk á la Jeurissen...!Persoonlijk zou ik het stuk vloer in het midden is minder vuil maken met smeersel en olievlekken,maar wel zachtjes bevuilen met zand of modder van het schoeisel van de bemanning..zou denk ik ook ook dat de prachtig verweerde motors beter gaan uitkomen...tis maar een gedachtengang hé Danny...,mijn petje af voor je werk makker..!

Grtz yves,
 
Yves bedankt vriend ook voor de feedback zeer leerzaam en mooie ideeën..
 
Hier zijn we weer met een kleine update en stand van zaken...
Ondertussen hebben we alle bouten van deze Panzer verwijderd en nieuwe geplaatst,we hadden hier echt geen andere keuze want de originele van de kit waren om te huilen.
Het interieur is volledig afgewerkt en de kleuren wat aangepast ivb de vorige tips die ik hier had gekregen,de pasvorm van deze kit is ook niet al te best dus ook hier even wat aandacht aan besteden.
Nu het dek bijna is afgewerkt kunnen we gaan kijken naar het geschut we hopen hier iets betere pasvormen tegen te komen...

011_zpsslzfps2k.jpg

007_zpsjhw7jrih.jpg

005_zpszlgqubaf.jpg

004_zpsmu9skwx6.jpg

003_zpsbsfglf4j.jpg
 
Mooi hoor! Straks met een laagje verf erover zal het werk pas echt te waarderen zijn.
 
echt prachtig Applaus, en die bouten vervangen is echt een meerwaarde. ik blijf hier zeker op mijn stoel zitten.
 
Wat kleine details allemaal kunnen doen hé.
Ziet er mooi uit. Hopelijk wat minder pasproblemen met het geschut...
 
"Goed bezig!" zeggen ze bij ons....zeker een meerwaarde, die bouten.
 
Weer mooie details die je aanbrengt.
 
Bedankt jongens een fijn gevoel dat jullie het goed vinden 😉;)nog vergeten te vermelden maar waarschijnlijk wel op gevallen Door de ervaren bouwers hier ook nog nieuwe lasnaden aangebracht...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan