Hoofdsponsor

1/100 Neuschwabenland [DONE]

Hey,

Prachtige bouw, maar een heel kleine opmerking, de vlag hangt verkeerd, de adelaar op de vlag staat tegen de mast aan...😉
Anders gewoon een prachtige bouw😀


Ooh...je hebt gelijk. Aan de andere zijde van de vlag zit de afbeelding wel goed. Ik heb er niet bij stilgestaan. Dus als ik het goed begrijp zat de adelaar aan beide zijde tegen de mast aan zeg maar?. Ja dan heb ik aan een zijde een fout gemaakt. Tja ik kan dit niet meer herstellen zonder ook de mast e.d. dan kapot te maken. Hopelijk zal dit geen erg probleem opleveren. Bedankt voor deze juiste opmerking.
 
mooie update weeral, enkel bewondering.
vgr Marc
 
ziet er weer top uit ron en prachtige camo hoor
 
Ooh...je hebt gelijk. Aan de andere zijde van de vlag zit de afbeelding wel goed. Ik heb er niet bij stilgestaan. Dus als ik het goed begrijp zat de adelaar aan beide zijde tegen de mast aan zeg maar?. Ja dan heb ik aan een zijde een fout gemaakt. Tja ik kan dit niet meer herstellen zonder ook de mast e.d. dan kapot te maken. Hopelijk zal dit geen erg probleem opleveren. Bedankt voor deze juiste opmerking.

Hey,

Da's niets, ik had het gezien en de meeste zullen het nooit merken omdat het schip in zijn geheel zo prachtig is dat ze er over kijken en het totaalplaatje zullen zien.
Ik kon het enkel maar meegeven. Bouw ze gerust maar verder ;)
 
Werkelijk een prachtige bouw. Enige probleem is, dat we op deze manier gewend raken aan de luxe. Straks gaat een volgende bouw misschien iets minder voortvarend en dan vallen we allemaal in een zwart gat :)
 
Werkelijk een prachtige bouw. Enige probleem is, dat we op deze manier gewend raken aan de luxe. Straks gaat een volgende bouw misschien iets minder voortvarend en dan vallen we allemaal in een zwart gat :)

Ja klopt. Ik merk dat ook wel. Bij kitbouwers zit er altijd meer animo voor reacties. Dat komt denk ik wel omdat daar meer over valt te schrijven. Een kit is nu eenmaal meer bekender dan een full scratch. Bij een full scratch is het ook wel moeilijk om er een gerichte aan of opmerking te geven. Ik ben dat wel gewend. Mijn volgend project zal waarschijnlijk wel uit een kit bestaan al is het dit keer geen schip. Niet dat ik dit onderdeel laat vallen maar ik heb even een break nodig om op " krachten " te komen na de vele full scratch projecten de laatste jaren. Ik heb al enige tijd geleden een soort tank gebouwd vanuit een kit. Gewoon lekker eens out of the box bouwen geeft mij weer wat creativiteit terug dan. Maar geen tank als kit dit keer als " tusendoor ". Maar eerst maar eens lekker dit project afronden nog. Ik heb er plezier in vooral omdat de beamer nu eindelijk aan de beurt komt.
 
Kan niets meer zeggen dan .........je bent een topmodelbouwer ! :)
 
De start is gemaakt aan het allerbelangrijkste onderdeel van de neuschwabenland. Ook is dit onderdeel de eyecatcher in dit project/schip. We beginnen met het eerste onderdeel hierin en dat is de ondersteunende mast. Later komt hier bovenop de " beamer ".

attachment.jpg

De eerste stap was/is de samenstelling van de vier zijden. Lastig om in de juiste hoek te krijgen maar met veel geduld gaat het uiteindelijk wel. Eerder had ik al de spijlen eruit gezaagd met de figuurzaag. Hoewel dit styreen is heb ik het toch gelijmd met kontaktlijm. Reden hiervoor is dat dit best wel een sterke verbinding geeft eenmaal droog.

attachment.jpg



Drie zijden gelijmd...



In onderstaande foto zien we de drie verdiepingen waarin versterkers en de nodige aparatuur zit bij het origineel.In het midden de uitsparing voor de hoofdleiding van de beamer.

attachment.jpg

Een dryfit met de twee steunen voor de hoofdleiding op het middendek.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het bovenste deel van deze toren bestaat uit vele inwendige constructies die lijken op een halve bal. Welk doel weet ik niet maar om dit te simuleren heb ik vinyl behang gebruikt.


attachment.jpg

Midden steunen gemonteerd.

attachment.jpg

En nog een dryfit met het aangebrachte vinyl behang.

attachment.jpg
 
wauw zeer prachtig,ik zit op de eerste rij op het vervolg van deze constructie ziet er weer verbluffend uit en maatwerk
 
Dank jullie jongens. Inmiddels ben ik gestart met het soldeerwerk aan de beamer zelf.
 
we zitten klaar om je werk te bewonderen en te genieten
 
Sorry dat ik niet altijd reageer maar volgen doe ik wel hoor , ik weet soms niet wat te schrijven zo indrukwekkend is deze topic
Marc
 
Het was naar mijn gevoel diep in de nacht. Mijn armen deden pijn. Dit kwam omdat ik vastgebonden met mijn armen naar achteren aan een paal zat. Hoewel de blinddoek van mijn gezicht was gehaald kon ik nauwelijks iets zien. Wel zag ik de contouren van ijsbergen in de verte. Ik hoorde de golven klotsen tegen rotsen maar hoewel ik altijd een mooi geluid heb gevonden overheerste de angst mijn gevoelens. Waarom hadden ze mij vastgebonden in de nacht?. En waarom dan ook nog in zee op dit eilandje?. Ik keek goed om mij heen of er een mogelijk was om mijzelf te bevrijden. Maar door de donkere nacht zag ik niet goed. Ik hoorde ronken of stampende geluiden opeens. Nee dit geluid herkende ik wel meteen....het was de diesel van de neuschwabenland. Wat waren ze van plan?. Waarom zat ik vastgebonden?. Deze vraag bleef maar door mijn hoofd malen...Opeens als door een wonder schoof het wolkendek open en kreeg ik beter zicht op de omgeving. Ik zag de neuschwaben land niet maar hoorde wel de diesel aanzwellen wat mij het gevoel gaf dat ze dichterbij kwam. Ik kreeg meteen een zeer angstig vermoeden en voelde mijn hart bonken alsof deze uit mijn borst wilde springen. Het zou toch niet?.....Oh mijn God dacht ik....nee nee....ik wil niet sterven !!......Ik bewoog mij snel heen en weer in de hoop dat ik mijzelf zo los kon wringen. Maar ik kreeg er geen beweging in. Het touw sneed in mijn polsen en tegen mijn maagstreek aan. Ik keek om mij heen en naar beneden. Ik zag wel wat losse spullen liggen maar kon nog niet goed ontdekken wat er allemaal lag. Ik zag touw liggen...en wat stukken houtjes. Ik zag iets blinken in het schamele maanlicht maar kon niet goed onderscheiden wat het was. Ik kneep mijn ogen dicht in de hoop dat ik een beter zicht kreeg hierdoor. En wat ik zag gaf mij ineens een hele berg hoop!. Daar lag een stuk plaat materiaal. Het leek op geverfd ijzer maar er zaten scherpe punten aan en ik wist meteen dat ik het touw hiermee waarschijnlijk los kon snijden. Maar hoe kon ik zover komen?. Ik keek naar boven en naar links en rechts.....en weer keek ik naar boven....en tot mijn verbazing maar wel mijn geluk zag ik dat de paal misschien maar hooguit een meter hoger boven mij uitstak . Opeens zag ik de neuschwabenland achter een ijsberg tevoorschijn komen. Wat een gezicht...bleek van kleur in het maanlicht zag ik de grote schermen blinken in het maanlicht alsof er vonken vanaf schoten. Ze maakte een bocht naar bakboord waardoor de scherpe boeg zich richting mij boog. Het geluid van de diesel verstomde en ik wist meteen dat ze mij in het vizier gingen nemen. MIJ WILDEN ZE GAAN GEBRUIKEN ALS TESTPERSOON VOOR DE BEAMER!!!!!!!!.....Oooooohhhh nee.......waarom had zich mijn eerder gevoel nu bewezen?. Nee ik wilde niet dood en al helemaal niet door de beamer. Dat zou een verschrikkelijke en pijnlijke dood geven. Nee ik moest proberen te ontsnappen. Ik wist een manier alsof iemand tegen mij vertelde wring je omhoog langs de paal zodat je armen vrij komen. Ik trok als een bezetene mijn armen strak tegen de paal aan. En bewoog ze heen en weer terwijl ik mijn voeten deed afzetten tegen de paal. Het werkte want ik kroop zo langzaam omhoog. Ik voelde veel pijn aan mijn armen en voelde dat mijn huid bij iedere beweging open werd getrokken langs de ruwe buitenkant van de paal. Ook voelde ik nattigheid en wist dat dit mijn bloed zou zijn. Ik hoorde de diesel van de neuschwabenland aanzwellen waardoor ik wist dat ze nu weer richting bakboord ging om zo de beamer vol op mij te kunnen richten. Oh hopelijk kan ik op tijd weg!!....

uit; " neuschwabenland; die erzalung "


Inmiddels is de constructie alweer verder gevorderd en is de mast in elkaar gesoldeerd.

attachment.jpg

In ruwe vorm en als dryfit gaat het er zo ongeveer uitzien.

attachment.jpg

Het draaipunt voor de " beamer ".

attachment.jpg

Geeft een goede indruk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



De beamerstaat in de primer en is voorzien van de vele holle profielen waarin kathode buizen waren gemonteerd. Deze wekten de microgolven op. Later worden bij het inkleuren de stroom leidingen matzwart.

De voorzijde met de kathode profielen gemonteerd maar wel nog in de primer.


attachment.jpg

Het draaipunt voor de beamer en de afvoer leiding voor hemelwater.

attachment.jpg



En in de onderste foto zien we een trap met twee platformen. De onderste ingang leidde naar de aandrijving voor de beamer mast en met de tweede platform kon men op de top van de mast komen waar het draaipunt zich bevond.

attachment.jpg

Ook zien we een ingang binnen in de toren op de eerste verdieping. Hier bevond zich een transformator of iets in die geest. In het midden liep de hoogspanningsleiding,gevoed door de spoelen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan