Hoofdsponsor

1/100 Neuschwabenland [DONE]

Ja maar ook ergernis. Hoe het kan is mij nog niet duidelijk maar de hoeken van de profielen lieten af en toe de lak los gaan tijdens het aanbrengen van de tape ervoor. Waren lichtjes geschuurd en ontvet met spiritus. Maar is toch goed gekomen. Dank je wel voor het compliment.
 
Wa is da man ? ongelooflijk
Knap iets anders weet ik niet te zeggen
Marc
 
De lengte van de romp is op dit moment ongeveer 124 cm. Genoeg plek om details erop aan te brengen.

De eerste stap is nu het construeren van de twee anker lieren en de anker kluizen. Ook komt er een touw houder bij.
Met twee naaimachine rolletjes kun je mooie lieren/winches gaan maken. Ik heb ze wel eerst met heel fijn schuurpapier ruw gemaakt voor de spuitklussen eraan anders zou de lak niet blijven zitten want op zuiver zink hecht lak niet omdat het te glad is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verdere detail erbij ..

attachment.jpg

attachment.jpg

Spuitwerk eraan..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Later worden de onderdelen natuurlijk geweatherd ik doe dat meestal pas als er genoeg samenspel is betreffende de details in een project.
 
Dank jullie. Vergeten om erbij te vermelden is dat de lagerhouders gemaakt zijn van Ministeck.
 
Een kleine update. Hierin is de eerste stap te zien van het verdere verloop in het voordek. Dit is een grote opening in het dek om lading denk ik in de romp te lossen. De groene panelen zijn iedere losse stukken omringd met verweerd hout. In de foto`s zijn ze nog nat van de sealing. De gekozen houtkleur van mij is met voorbedachte rade gedaan. Later bij het weatheren is deze kleur ideaal om verweerd en vies te maken. Beter als een standaard houtkleur.

In het voordek komt later de eerste helse constructie te staan welke de nazi`s hadden bedacht om een kooi van Faraday te creëren. De beamer liet een flinke stoot energie los en om alles te beschermen dachten ze hiermee een oplossing te hebben bedacht. Later zal blijken dat dit een verkeerde conclusie was maar het geeft wel een helse blijk aan het schip...

Dus eerst nu een update van de eerste stap in het voordek. het laadluik( en).

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het laaddek is gemonteerd en staat in de foto nog in de sealing. Verder zien we dat er een staand scherm voor de stuurhut staat. Dit scherm was/is bedoeld als onderdeel van de kooi van faraday. Dus om het gedeelte van de beamer af te schermen van bliksem of ander elektronisch gevaar van buiten af. Tevens hadden de nazi`s dit bedoeld om ook de lading als deze is opgevoerd in de spoelen af te schermen voor de buitenwereld. Alhoewel ik dit niet begrijp want de lading wordt pas opgevoerd tijdens de vaart dus niet aan de kade.

attachment.jpg

attachment.jpg

Boven aan het scherm zijn vrij lange antenne sprieten geplaatst. Deze worden later verbonden met de overige constructies op de dekken. Een kooi van farady functioneert alleen op de wijze als er een gesloten gebied is ( in dit geval met kabels ).


attachment.jpg

attachment.jpg
 
mischien een kleine up-date maar toch weer eentje om niet te missen.
bouw maar rustig verder, ik geniet er al vast van.
vgr Marc
 
mischien een kleine up-date maar toch weer eentje om niet te missen.
bouw maar rustig verder, ik geniet er al vast van.
vgr Marc

Ja de constructie gaat zeker verder al zal de snelheid binnenkort gaan terugvallen ivm de aankomende zware klussen eraan ( het middendek).
 
Blijft interessant om te volgen, dit schip is toch wel heel anders dan de doorsnee oorlogsschepen.
 
De tot stand koming van het scherm voor de kooi van farady. Plaatjes zeggen hier genoeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De constructie en de reddings sloepen bij het voordek. Opvallend is dat er maar twee sloepen zijn. Het zijn wel grote sloepen. Maar plaats genoeg voor de nazi`s dus zonder de bemanning. En zo was het want die waren belangrijk de bemanning zelf was vervangbaar.

attachment.jpg


De sloepen heb ik gemaakt van dropbommen uit mijn spare part kist. Het zijn de voorste stukken ervan.

attachment.jpg

attachment.jpg

We kennen ze wel het zijn die kunststof gordijnen haken. Daar kun je mooie dingen uithalen.

Links het gordijnenhaakje. In het midden is het loopwieltje eruit gefrunnikt. En als laatste heb ik de rest ervan af gesneden. Blijft de haak over. Ideaal !..

attachment.jpg

Monteren op een profieltje is voldoende..

attachment.jpg

Ondertussen het rek voor de sloepen..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig toch dat je onderdelen kan maken uit voorwerpen die zoooo ver van modelbouw verwijderd zijn :D
 
Dat is goed bedacht, zoals Marc zegt... hoe kom je erop! Prachtig om te zien.

Die bommen zijn behoorlijk groot, zie ik, was dat schaal 1/32?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan