Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig roestige tracks da je hier laat zien

tom
 
Mooie kleurschakering op je spare tracks Guy.
 
Weerom dank voor de steun mannen !

In dit topic heb ik veel kleine, amper interessante updates gedaan. De bedoeling hiervan was om beginnende bouwers een idee te geven van de opbouw van een project. Natuurlijk zijn er vele manieren, maar vroeger had ik zelf nood aan dergelijke informatie en in de meeste threads kon ik die dan niet terugvinden. Er zijn ongetwijfeld véél betere bouwers maar toch wou ik dit doen voor de talrijke nieuwen onder ons...

Ik heb de aardappelzak weer wat verder afgepenseeld, het zeildoek op de kleine kist werd afgestemd op de rest en alles begint al wat harmonieuzer te worden.

Alle items op het achterdek, met uitzondering van helm en watercan, werden met slechts enkele olieverfkleuren geschilderd (ultramarijn blauw, gebrande omber, gele oker en wit maar da's geen kleur). Door zo te werken kom je altijd in dezelfde kleurenfamilies terecht dus harmonie is het resultaat, geen schreeuwerige toestanden...

Het stuk reservetrack ligt reeds voorop z'n plaats en een stuk gerafeld vod ligt er deels onder (dit louter om de geroeste track handig te verbinden met het blauw van het tankje). Ik probeer dit te verduidelijken via de volgende update !

SDC18892.jpg
 
Guy, dit blijft de goede kant op gaan he. En zie, ik had het voorspeld, prachtige tracklinks! Mijn glazen bol heeft zijn werk weer goed gedaan ;)

Die stowage begint zo stilaan de achterkant goed op te vullen Guy, zorg dat er nog wat van je tank zichtbaar blijft he :laugh:
 
Van achter komt er niks meer bij hetzij dan het touw waar alles mee vastgesjord is. Tx Burglar !
 
alles komt steeds mooier tot zijn recht , prachtig werk

tom
 
Ziet er inderdaad prachtig uit,vind wel die stofferingen een beetje erg vreemd ,maar mooi resultaat.

Tx Marc, erg vreemde stofferingen, kan je dit uitleggen zodat ik dit kan verhelpen ? Ik moet namelijk alles nog op punt zetten...
 
Dank voor de toelichting Marc, ik ben blij met je opmerking dus gewoon blijven doen aub. Ik wou de textuur niet te zwaar maken maar ik vrees dat dit echt wel persoonlijk is, dus dat ga ik zeker zo laten. Meer kreukelen gaat niet, want de Milliput is uitgehard. Gelukkig is dit naar mijn zin, maar misschien zal de latere afwerking van de doeken nog veel bepalen. Ik heb nog wat streekjes te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer schitterend uit Guy.... Adembenemend, meer kan ik niet zeggen. Ik geniet en benijdt je werk ;)
 
Sprakeloos... wat kan een mens hier op zeggen?
Ik ben sprakeloos van dit vakwerk... ... ... .:O



Droop
 
Dank mannen, nog een final push en ik kan aan een display gaan denken.
 
Deze kleine panzer zou je moeten op een tamelijke hoge sokkel plaatsen. Bv ééntje die samensgesteld is uit een bovenstuk van 3cm dik met daaronder ééntje van 18 mm (zie Jagdpanzer IV)
Materie is MDF.
Een klein modelletje plaats je beter op een hoge sokkel dat komt beter tot zijn recht. Een groot model ( bv. SLT-56 ) uiteraard op een lagere ,want anders heb je kans dat het te bombastisch word.
 
Daar worden prijzen mee gepakt denk ik! ;)
Toffe panzer met veel accessoires en knap verweerd. :35:
Groeten, Erwin.
 
Wellicht hebben de collega's wel gelijk ivm de roestige tracks, maar niet vergeten dat in die tijd het metaal iets minder waardig was dan de legeringen die de dag van vandaag gebruikt worden, en zeker ten tijde van schaarste, zoals in de oorlog...

En die spare tracks werden hoofdzakelijk als add-on armor gebruikt, dus die zullen wel minder onderhouden geweest zijn... ;)

Ik blijf het een mooie prestatie vinden :)
 
Marc/Hcmedic, ik maakte vroeger mijn zeil, doek, tarp enz. met tissuepapier dat met verdunde houtlijm bewerkt was. Die werkwijze vond ik op zich wel wat hebben, maar ik vond het allemaal niet controleerbaar genoeg. Daarom gebruik ik het liefst Milliput Standard, en voor echt heel fijne zaken de Milliput Extra Fine (zoals hier). Het materiaal werd bijna doorzichtig gerold. Deze doeken kregen een heel fijne, onopvallende textuur met behulp van een fijn geweven linnen zakdoekje. Ik wil dit onopvallend houden omdat anders de textuur out of scale is. De zandzakken zoals je die kan zien in mijn Comet Main Battle Tank topic hebben een grovere structuur om het jute te simuleren. Deze werd ook bekomen door er het linnen "in" te drukken. De aardappelzak hier had ik wellicht iets meer print kunnen geven, want ik denk dat deze wat is vervaagd tijdens het vormen. Soit, dit alles heeft ondertussen al wat aandacht gekregen en ik ben bijna waar ik zijn wil. En dan nu je opmerking over de reservetrack : 100% gelijk, want ik moet als allerlaatste bewerking nog een drybrushing doen met eerst Gun Metal en daarna heel subtiel met een lichter metaaltje, beide van Humbrol. Op die manier krijg je leuke en realistische effecten van roest en stof in de minder bereikbare trackdelen. In mijn volgende bouwtopic ga ik trachten om meer gestructureerd te tonen waar ik mee bezig ben. Morgen wil ik graag de eerste foto van de voorkant laten zien mét de reservetrack erop. Nog eens bedankt mannen want kritiek is nodig om een mens scherp te houden.

Famo, ik wil hem presenteren op ongeveer dezelfde wijze als mijn Pz1, perfect zoals jij het hier zo beschreven hebt, tx !

Goh, Erwin, een wedstrijd...dit is een tussendoorke, maar ik zal er eens over nadenken ! Tx !

Churchill, bedankt maat !

Beyond, bedankt vriend, maar toch hebben ze een punt mbt. de tracks, anyway, ze blijven geroest maar na de laatste bewerkingen zal het iets minder zijn.
 
OMG Gunit dit is zo mooi. ik begon spontaan te huilen als ik door dit topic dwaalde. man als ik ooit half zo goed word als u , word ik de gelukkigste man ter wereld. echt knap, massive respect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan