Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hardcoremedic, het is bakeliet in van dat oranjebruin, ik heb het zo getrouw mogelijk nagebootst. Tx !
 
Het kleur ziet er mij inderdaad goed uit;

f-1070a.jpg

Wirecutters.JPG
 
Dat zijn nog 'ns sterke, bruikbare foto's !!! Bedankt man !
 
t'was al een tijdje geleden dat ik dit topic nog had bekeken. maar dat ziet er zeer fraai uit dat klein panzerk'n
 
Pastis, always welcome, bedankt !

De houten kisten werden ondertussen afgewerkt en op het achterdekje gemonteerd met transparante houtlijm.

Ook de watercans met de witte kruizen zijn geairbrushed en een eerste keer behandeld (er volgen nog een paar stappen voor ze af zijn en ze werden dan ook nog niet verlijmd op hun plek).

SDC18834.jpg

Morgen verder met de afwerking der watercans, het vervaardigen van een doek met vlekken van smeer en olie die achter de krik geplaatst zal worden voor de kleurwerking in die zone (wit/blauw/oranje).

En dan volgt er nog...pff.
 
De kistjes komen goed tot hun recht op dat panzergrijs.
 
Awel DJs, dat vind ik nu ook sé ! Goed dat het opgemerkt wordt. Ik wil immers echt de kleuren aanwenden om het tot een harmonie van kleuren, tonen en schakeringen te brengen. Vandaar ook later nog de drie helmen in telkens net andere grijsjes, de smeerlap (lees : poetsvod)...
 
GUnit , die kistjes geven inderdaad just da tikkeltje meer aan je panzer
trouwens vind je panzer echt geslaagd

tom
 
GUnit je panzer ziet er gewoon subliem uit hij zou zeker niet mistaan in AOM....

Je kisten tja wat kunnen we hier nog over zeggen dan alleen maar zeer knap werk man,misschien hier over eens een tutorial neer zetten...;)
 
Je onderscheid geen echte meer van het model... Zo mooi en realistisch werkje dat je daar levert!
 
ApplausApplausApplausApplausApplaus
vind ik knap werk hoor
wou dat ik dit ook kon
 
even achterover leunen en genieten.....
 
GUnit zei:
De houten kisten werden ondertussen afgewerkt en op het achterdekje gemonteerd met transparante houtlijm.
Guy, een vraagske, waarom gebruik je hier houtlijm?
Ik gebruik enkel houtlijm om transparante delen te lijmen, dus ik ben wel benieuwd.


Droop (die het gevoel heeft dat hij weer iets gaat bijleren. ;) )
 
Tom, ik denk ook wel dat de kistjes iets toevoegen.

Danny, ik wil dat gerust eens proberen uit te schrijven, als ik het niet vergeet...ik ben soms een regelrechte zeef doordat ik zoveel aan mijn hoofd heb...

KillerRu, dank u, elke keer probeer ik net iets anders, beter, handiger te doen, soms lukt dat wel, niet altijd.

Camaro69, ik heb zo het vermoeden dat u automodeller bent, merci dus om hier eens te komen kijken !

Bizar Famo, dat is nu nét wat ik ook doe als ik julie thread bekijk.

Droop, ik gebruik soms Microscale lijm voor transparante onderdelen (ik noem dat houtlijm hier), als dan het item door omstandigheden toch los zou komen, is mijn tankje niet aangetast door de lijm zoals je dat kent bij cyano of plasticlijm.

Hardcoremedic, ik ga het inderdaad houden bij slechts één can, anders heb ik twee kisten, twee cans...dus ik ga nog een item zoeken in de sparebox.
 
Puike prestatie Guy, je "bekisting" is gewoon super geslaagd. Ik kijk nu al uit naar de verwering van je tracklinks, die zijn ook altijd prachtig ^^
 
Dank je Burglar, een nieuwe update laat nog even op zich wachten.

Momenteel ben ik twee gedrapeerde doeken uit Milliput op het achterdek aan het afwerken met verf, en ik heb een openstaande jutezak met patatten gefabriceerd naar een voorbeeld op wartime foto.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de zak aardappelen die uit Milliput werd gemaakt. Ziet er niet makkelijk uit op't eerste zicht maar dat is het wel.

Eerst heb ik een kokertje gerold, en een veertigtal "patatten". Deze liet ik drogen.

Daarna lijmde ik deze op de koker met houtlijm, gewoon random, de bovenkant van de koker bedekte ik ook al wat.

Na uitharding rolde ik een superdun plakje Milli en werd het voorzien van een jutetextuur.

Dit werd afgesneden op maat en voorzichtig rond het patattenkokertje geduwd met een zakdoekje zodat de vormen van de aardappelen er iets in afgetekend werden.

De rand heb ik wat open gelaten zodat het toch wat interessanter werd.

SDC18853.jpg

De verf is acryl maar dient slechts als basis voor de olieverf later.

GUnit.
 
Ziet er goed uit die zak met aardappelen.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan