Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie kistjes zeg en dat met plastic gemaakt.
 
Danke mannen, ondertussen niet stilgezeten. De drie helmen die ik eerder voorzag van 'topjes' werden in drie verschillende varianten van Duits grijs gezet. Na droging volgde er een vuile olieverfwash die na intrekken weer grotendeels werd verwijderd. Later de afwerking.

SDC18713.jpg
 
Heel mooi die chipping is zeer subtiel en door dacht gedaan en zo hoort het ook,dat komt de realiteit alleen ten goede..

GUnit wat bedoel je met de olieverftruc ..
 
De olieverfdotjes truuk, een in white spirit gedrenkt penseel die de verf uiteenwerkt tot er subtiele tonen ontstaan en zeer transparant blijven, om zonverbleking na te bootsen.
 
Hebben die helms een camo-patroon ? of ligt dat aan mij ?
 
Nee Famo, ze zijn niet van camo voorzien, er zit een vuile wash over die in een volgend stadium van afwerking nog wordt getemperd. De helmen moeten gedrybrushed worden om ze wat crisp van detail te maken.
 
Ok bedankt voor deze toelichting,gebruik je hiervoor dan een lichtere versie van de basis kleur..
 
Amaai, ik heb hier m'n ogen uit m'n kop zitten kijken naar die kistjes.
Moest ik niet beter weten ik zou gezworen hebben dat dit echte houten exemplaartjes waren.

Respect!!



Droop
 
Droop, dat zijn het ook. Onze GUnit is heel goed met Photoshop :):

Nee G. ik weet niet meer wat ik nog meot zeggen buiten een aantal moeilijk te verstane woordn doorheen mijn speeksel die hier van de mond loopt... schitterend werk, ik kan neit wachten deze live te mogen aanschouwen
 
Inderdaad Danny, maar het mag amper zichtbaar zijn, ik wil zeer zachte overgangen.

Droop, en het is echt simpel, binnen amper twee uurtjes stonden ze er zo bij.

Jadefalconguard, als mijn foto te plat en doods is omwille van slecht licht, durf ik, om toch iets te kunnen tonen, even spelen met licht en donker, maar hele kisten shoppen zou boerenbedrog zijn he.


Vandaag heb ik meer lichte, zandkleurige droge modderresten aangebracht om diepte extra te creëren, meer bepaald aan de fenders vooraan en langs de randen.

De linkerkoplamp heb ik aangepast door het lensje te verwijderen, hierin kan ik nu opgespatte modder verzamelen, oogt net iets plezanter denk ik.

Ook de MG13 loop werd afgewerkt met eerst een laagje glanzend zwart acryl, gevolgd door Humbrol gun metal in zachte drybrush.

De terugloopwielen werden zanderiger gemaakt omdat hier toch veel troep op terecht komt bij het teruglopen van de tracks.

Vooraan werden meerdere regenstrepen toegepast, eerst de drager bevochtid, daarna gespetterd en met een vochtig penseel in verticale haaltjes alles afgewogen tot het boeiender werd.

De trekwielen werden verder afgewerkt met grafiet...

Had 'n foto maar die kon er echt niet door, morgen mijn eerste werk, een nette foto van de voortgang maken.
 
Laatst bewerkt:
Jadefalconguard, als mijn foto te plat en doods is omwille van slecht licht, durf ik, om toch iets te kunnen tonen, even spelen met licht en donker, maar hele kisten shoppen zou boerenbedrog zijn he.

Mijn humor is niet wat je noemt grappig Guy, was een stomme woordspeling :8 No offence intended
 
Hey Jade, ik vond het wel grappig, het kwam ook absoluut niet in slechte aarde terecht. Integendeel, je charmeerde in hoge mate het resultaat.

De foto die bij de vorige update hoort...

SDC18778.jpg

Groeten !
 
Hey, :)

Guy jongen, ge zijt een artiest, gewoon subliem man. 8)8):wow:
 
Applaus GUnit , goud medaile mag er naast staan voor prachtig verwering -foto-
 
Guy echt goe man zeker het machinegeweer whow deze springt er echt uit.

Cheers,
André
 
Hij is mooi hoor, maar ik vond je eerste panzer I er beter uitzien.
In het echt is het misschien wel anders want het blijft moeilijk om een model van een foto te beoordelen en het is uiteraard een kwestie van smaak ;)

Ron
 
bij welk museum is deze in restauratie? die ziet er echt sjiek uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan