Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u Famo. Ik heb vandaag de stelen van de schop en de bijl bewerkt met een paar dunne laagjes Sand van Aqua Color. Het is gewoon eenkleurig opgebouwd en het houteffect moet nog aangebracht worden.

Dit is dus stapje 1 :

29-5.jpg

Stapje 2, het makkelijkste, inborstelen met pure gebrande omber en laten indrogen :

30-8.jpg

Stap 3 is na een uurtje of zo, het teveel aan olieverf weer weghalen met een stug oud borsteltje, bij voorkeur met kort afgeknipte haartjes, om een houtstructuur te bekomen in de resterende olieverf (hier schemert de onderlaag van acryl doorheen, wat mooie schakeringen in de stelen veroorzaakt).
 
Laatst bewerkt:
Dank u mannen, tja velen zullen denken dat het oude truukjes zijn en dat zijn het ook, maar wie weet heeft iemand er toch iets aan.

Ik was jullie nog een foto verschuldigd van de toestand na het weghalen van het teveel aan gebrande omber, nadat die wat ingedroogd was in de acrylverf van de stelen.

Bij deze een foto :

31-5.jpg

Ik ben er nog niet mee klaar, maar voor het idee...

Btw : let niet op de rozige tinten, het is weer eens een speling van de camera op misterieuze wijze, het is ook niet de tank van Grüber, voor alle duidelijkheid !:D


Groeten ! GUnit.
 
vals speler, da zijn link and lenght tracks van nen KV van trump

probeer da maar es met die ouwe dragon single links, het is te doen, maar om ze superde super te krijgen eist dit héél véél geduld :)voor mij toch,en dan kan je nog hebben dat door het drogen een en ander ietsi pietsie krimpt, dan heb je problemen met de fit van het aandrijf/loopwiel,

LOL

Ik doe dit truckje ook met die oude Dragon losse tracks hoor, is een kwestie van goed laten drogen en dan voorzichtig alles weer verwijderen van het model, dus werkt zeker wel met wat geduld.

Maar terug on topic om GUnit zijn topic niet te vervuilen.

Ron
 
tja velen zullen denken dat het oude truukjes zijn en dat zijn het ook, maar wie weet heeft iemand er toch iets aan.

Het kan nooit eens kwaad als het geheugen opgefrist word hé.
 
Eerst en vooral wil ik al de leden een Gelukkig Nieuwjaar 2011 wensen !

Ik heb een kleine update op deze 1ste januari.

Een aantal zaken heb ik verder op punt moeten stellen omdat ze niet naar mijn zin waren. Zo ben ik momenteel nog in de weer met lokale washes.

Om er al wat tekening in te krijgen werd er tevens een begin gemaakt met verschillende pinwashes (omber, sienna, ultramarijn in uiteenlopende onderlinge mengverhoudingen).

De lower hull werd al een eerste keer met olieverf aangepakt maar hier ga ik verschillende keren tijd voor nemen.

32-6.jpg
 
da ziet er al een zeer prachtig tank uit , oude truks zijn meestal de beste aanpak en vooral doeltrefend in resultaat .

tom
 
Guy dat is een mooie start van 2011.

Cheers,
André
 
Hey, :)

Inderdaad, het resultaat van het luikje vooraan op de hull en de hull zelf is subliem, gewoon prachtig gedaan. 8)8)
 
Mannen , Guy is weer op dreef.
 
Sjieke dinges !

Zeer interessant, dit draadje blijf ik volgen. 'k kan d'er nog iets bij leren tegen dat ik aan de paintjob van mijn Horch Kfz 15 begin.

Doe zo voort Guy, prachtig gedaan !

Groeten Rik
 
Bedankt jongens ! Mijn jaar is niet zo goed begonnen : pc naar de vaantjes, een stevige griep...

Ik hoop snel de draad weer op te kunnen pakken.
 
Bedankt jongens ! Mijn jaar is niet zo goed begonnen : pc naar de vaantjes, een stevige griep...

Ik hoop snel de draad weer op te kunnen pakken.

Ik dacht het al, die avatar ............das toch Guy ! :dry:
 
Ik zal mijn avatar maar weer eens aanpassen dan, eigenlijk trekt dat op niet veel he, 't is hier geen Fawlty Towers after all...

Ik ben volop mijn nieuwe laptop aan't exploreren, ik ben al blij da'k m'n werk hier verder kan zetten zoals voordien.

Ik ben met de modder aan het spelen, en omdat ik dit zo leuk vind, doe ik dit in opbouwende fases.

Eerst en vooral de kleuren olieverf van de laatst gedane sessie : omber gebrand, napels geel, ultramarijn blauw en wit.

Werkwijze om met weinig omzien leuke en realistische mud te maken zonder dat het een papboel wordt : de ondergrond eerst goed bevochtigen en daarop spetteren met verdunde olieverf die wordt gelanceerd vanaf een oude tandenborstel. Er ontstaan zachte ineenlopende nuances wanneer je de spetters varieert qua toon. Je kan, wanneer de white spirit grotendeels verdampt is, nog wat stoeien met een zachte droge borstel om te harde en ongewenste effecten te temperen.

SDC18622.jpg

Als dit droog is ga ik weer verder met nog een fase, namelijk nog wat extra contrast. En de wielen en bogies pak ik op dezelfde manier aan, met iets helderder kleuren, in het kader van het 3D gebeuren.

Oh ja, de metalen tools werden afgewerkt met Humbrol over een bruine acryl basis die erdoor schemert voor de roestachtige waas.
Goei weekend !
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer realistisch uit man !
 
Werkwijze om met weinig omzien leuke en realistische mud te maken zonder dat het een papboel wordt : de ondergrond eerst goed bevochtigen en daarop spetteren met verdunde olieverf die wordt gelanceerd vanaf een oude tandenborstel.
Ik heb over die methode laatst nog iets gelezen in een tijdschriftje.
Aan dit model te zien lijkt me dat alvast een goeie manier te zijn om een verwering/ vervuiling aan te brengen.


Droop
 
Ik kan het toch al niet onderscheiden van de echte hoor pffffffffff amai.
toppie Gunit!!!!
 
Droop, het is vooral een veilige manier, de pigmenten in poedervorm verrassen je soms toch en daarvan hou ik niet.

Doomwad, merci, dan zit ik voorlopig nog in de goeie richting te werken.

De bogies en de rest van het loopwerk kregen hun eerste vuile laag.

SDC18628.jpg
 
Mooie mud laag dat je zo hebt verkregen.
 
Dank je DJs.

Ondertussen een en ander kunnen afronden, de lower hull en loopwerk laat ik nu even voor wat het is.

Volgende karweitjes zijn het chippen en beschadigen van de verf, het aanbrengen van stof en troep...

SDC18632.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan