Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze wordt echt de max, ga nog veel moeten oefenen voor ik zo'n resultaat ga bekomen. Petje af voor deze
 
Dat rubber van de wielen moet ge dat nog verder afwerken ? Anders tis voor het volgende. Dat rubber heeft meestal een soort donkerblauwachtige glans die ontstaat door de wrijving met die pinnen die op de tracks staan en met de tracks zelf. Ge kunt die glans verkrijgen door pastelpoeder : pruissisch blauw 508,3 rembrandt af te schrapen en dan met een kort afgesneden penseeltje op je zwarte verf te wrijven. Niet te geweldig overdrijven met je poeder.
Dan neem je een oorstaafje en wrijf je dat rubber op, ge moogt er goed op duwen terwijl ge wrijft en ge zult zo'n blauwachtige glans krijgen waar het zwart nog steeds goed doorkomt.
Zijn je wielen al afgewerkt ,kan je het de volgende keer uitproberen als ge wilt.
 
picobelo werk , kijk eigenlijk al naar je volgende stap uit chippen , beschadigen en stof . omdat ik dit deel het minst onder de knie heb.
 
picobelo werk , kijk eigenlijk al naar je volgende stap uit chippen , beschadigen en stof . omdat ik dit deel het minst onder de knie heb.
Eerlijk gezegd kijk ik hier ook vol verwachting naar uit. :$


Droop
 
Marc, verwacht geen zakken vol chips op mijn model hoor, ik ben nogal spaarzaam met die effecten. De meeste chips zijn amper zichtbaar, maar ik ga trachten er goede foto's van te maken.

Silenoz, ach ik denk dat ook altijd, wat ik soms zie...maar we blijven doorgaan en als we maar kunnen leven met het resultaat he ?

Famo, je geeft me daar een goeie tip die ik niet kende en ik ga hem zeker meenemen naar een volgend model. In dit geval werden de flanken van de rubber loopvlakken voorzien van zand- en stofresten, conform de foto's die ik voor dit model opdook. Reuze bedankt, de 38T waaraan ik begonnen ben, zal er misschien al de vruchten van plukken.

Tom, neem niet alles zomaar over want ik maak fouten, maar ge moogt altijd komen piepen he !

Droop, ik ga nu extra mijn benen insmeren zie, morgen de eerste resultaten van de verfschade.
 
Het werk blijf van een hoog niveau hier en ik kan nooit iets echt vinden om de boel af te zeiken :laugh:

Maar ik blijf me verwonderen over je stof/modder effecten deze vind ik zo mooi geslaagd elke keer.

Ron
 
Het werk blijf van een hoog niveau hier en ik kan nooit iets echt vinden om de boel af te zeiken

Ron

Ron, ik wel, de verfbis niet op schaaldikte:): Doordat den GUnit al die oplichting heeft gedaan zijn er delen tot 4x toe zo dik als moet zijn! Kan niet hè jongens :):

Alle gekheid GUnit, formidabel werk wat je hier neerzet...ik kijk verder in stilte toe en kuis regelmatig mijn mondje af.

BTw : whatever you do .... DON'T Mention the war !!
 
Hardcoremedic dat is zo, ik verkies zelf de realiteit meer na te streven. Soms zie chips op modellen die gewoon té zijn.

Ron, dan weet ik dat het goed is. Als er niks te pietlutteren valt...
Blij dat je de modder weer zo leuk vindt !

Jadefalconguard, niet over de dikte van mijn belichte verflagen beginnen he, or I WILL mention the war ! LOL

Update :

Vandaag het krikblok in de verf gehesen. Eerst met acryl, met kleurgemoduleerde vlakken (bovenkant het lichtst), daarna de olieverftruc zoals op de stelen van schop en bijl. Nu nog verder uitwerken na droging.

En gechipt op het achterdek, de panelen wat meer in de aandacht gezet...

SDC18658.jpg

Morgen een verse update, chips op fenders en voorzijde, toren...
 
Chipping op het achterdek waar zijn die ik zie nieks :laugh: :laugh:
Nee Guy je werk is heel subtiel en not overdone.
En je krikblok ziet er ook realistisch uit.
 
da's het nadeel vind ik persoonlijk op de meeste modellen. Te veel chips, de meesten chippen hun tank zodanig dat het eigenlijk een wrak wordt in plaats van een "goed" onderhouden machine. De grote kracht van chips en weatheren in het algemeen is de subtiliteit. toch ik willen kunnen schilderen zoals hier...
 
Chipping op het achterdek waar zijn die ik zie nieks :laugh: :laugh:
Nee Guy je werk is heel subtiel en not overdone.
En je krikblok ziet er ook realistisch uit.

Er zit vervelend licht op deze foto, volgende keer probeer ik iets beter te doen DJs.

Het is maar waar je van houdt denk ik, iets subtiels vind ik doorgaans beter dan zo'n chip die moet demonstreren dat de schilder ervan het principe doorheeft.
 
chippen en verouderen staat samen in contrast met wat je er mee wild voorstellen is dat nu in dio of zo op een ondergrondje !
subtiel en waar de meest voorkomende sleetage is vind ik persoonlijk meer of genoeg , vele tanks zijn tijdens de oorlog gebouwd !

om terug te keren naar je topic : mooi werk geleverd ,
 
Het is maar waar je van houdt denk ik, iets subtiels vind ik doorgaans beter dan zo'n chip die moet demonstreren dat de schilder ervan het principe doorheeft.

Das waar ge kunt eens een voertuig maken die goed tegen zijn tanden heeft gekregen en veel chippen maar niet elk voertuig moet er zo uit zien
anders zal het vlug eentonig worden in modelbouwland ;).
Kijk uit naar de vorderingen :)
 
Bedankt voor de tussenkomsten jongens. Ik zou dit jaar zeker eens graag een roestbak willen bouwen, al was het een burgervoertuig maakt niet uit, lekker als oefenproject.

Morgen heb ik een update klaar.
 
Zoals gezegd, een update, time to knock on wood...

De kistjes die ik eerder al zelf gemaakt heb, werden vandaag een eerste keer bewerkt met verf.

Eerst werden ze gepenseeld met een aantal dunne laagjes acrylverf die als basis dient.

Hierna volgde een laag olieverf in gebrande omber, die ik een kwartier later weer bewerkte met droge penselen en een tandenstokerpunt. Hier heb ik al wat eerste houteffecten mee kunnen bereiken.

Het leuke, realistische effect ontstond toen ik na een paar goeie bakken koffie opnieuw een olieverflaagje toepaste in diverse vergrijsde tonen. Weer heb ik, lokaler ditmaal, houtnerfjes en krasjes aangebracht.

Met nog een paar touch ups en door extra variatie in het hout te brengen, had ik op nog geen twee uur tijd dit resultaat :

SDC18707.jpg

Na droging kan ik nog eens kijken om het houtige duo af te werken.
 
Kijk eens aan dat zijn pas kisten zeer geslaagd.

Ron
 
ja man zeg , GUnit prachtig in geschilderd op plasticard , vanuit dit beeld zijn het echte houtnerven , petje af

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan