Hoofdsponsor

1/35 Kleine Befehlspanzer (SdKfz 265). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had al even niet meer gevolgd maar wat 'n resultaat al zeg...
Is écht één van men favorieten!
 
Altijd leuk discussies :)

Wat de roest betreft tja waarschijnlijk was het iets minder in die tijd dan hoe wij het op onze modellen doen, en ik was er niet bij om te zien hoe het er nu echt uit zag ;)

Maar nu praten we wel over de realistische kant van het roest maar wat doen we dan met het hele model???
Wat ik bedoel is dus als we een model echt realistisch willen neerzetten dan zijn we snel klaar gewoon een spuit erover met een donkeren kleur en klaar is het model, hoezo?? gewoon als we een schaal model bekijken qua grote en dat vergelijken met een echt voertuig wat dezelfde grote heeft op een afstand dan zie je geen enkel detail meer en zeker geen kleur verschillen of roest en regenstrepen en stof ;)

Ik weet het het is ver gezocht maar wel waar, maar daar onze hobby de laatste jaren de artistieke kant is opgeschoten mag er rustig wat roest gebruikt worden en kleuren modulatie en gelukkig maar daardoor worden de modellen wel aantrekkelijker om naar te kijken.

Pff lang verhaal en het is zeker niet kwaad bedoeld.

Dus geen negatieve kritiek op jou model GUnit want ik ben wel een fan van jou werk, en anderen bouwers uiteraard.

Ron
 
Vorig bericht werd verwijderd omdat er een balkje boven mijn foto stond om op te klikken.

In elk geval, ik probeer het nog 'ns !

Trobwal, dank u, dat wil wat zeggen, maar niet meer huilen he, want dat doe ik al genoeg als ik weer eens niet tevreden ben haha !

Hcmedic, dat is zo, soms zijn de dingen gewoon overscaled om het attractiever te maken, maar zelf hou ik daar ook niet zo van. Er is weer wat gewerkt aan de tracks. Bedankt voor je reply.

Killeru, dank u, toch zal ik nog wel wat dingen moeten doen voor het er in mijn ogen acceptabel genoeg zal uitzien.

Ron, dat is waar, er is een artistieke trend waar te nemen, maar dat vind ik niet erg, zolang de realiteit niet teveel geweld wordt aangedaan en het er overtuigend blijft uitzien.

Kritiek is, mits gefundeerd, nooit negatief Ron, het maakt een bouwer beter en dat is alleen maar positief !

Straks post ik een afgewerkte reservetrack op de upper hull.
 
mooi man mooi. dit wil ik wel eens live bewonderen
 
Het ziet er mooi uit Guy, maar zoals hier al gezegd heb je het roest op de tracks wat afgezwakt en zo gaan ze meer op in het panzergrijs
en verlies je wat van het kleurcontrast. Dat is elk zijn mening maar men moet natuurlijk een keuze maken tussen de realiteit of het artistieke.
Zeker niet negatief bedoeld want vind je panzertje toppie.
 
Ik vind persoonlijk dat de tracks en zeer goed uitzien en mooi tot hun recht komen op het voertuig voor mij is de roest top gedaan,als hangt er van af waar het voertuig dienst heeft gedaan,ik kan me wel voorstellen dat de voertuigen die rond reden aan het oostfront er iets roestiger zullen hebben uitzien dan voertuigen die in Europa dienst deden...

Heb hier nog een foto van zeer mooie tracks...

imagesCAJC451C.jpg
 
Applausde dag dat ik zo een resultaat heb spring ik een gat in mijne plafond
 
Kijk eens aan dat zijn zeer nette roestige tracks geworden.

Ron
 
sluit mij aan bij ron , net roestig tracks geworden ( al vond ik de vorige ook niet slecht gedaan )

tom
 
Men heeft soms de neiging om de tracks die zich op de loopwielen bevinden, dus de werkende exemplaren, ook overvloedig met roest te behandelen.
Wat nu niet echt met de werkelijkheid strookt.
Kijk bv maar eens naar de rupsen van de kranen die men gebruikt bij wegwerkzaamheden, die zijn vuil maar niet roest.
Door het constant in beweging zijn, het schuren over aarde en zand, het rijden over struiken enz. kunnen die rupsen niet roesten.

Rupsen zijn niet gemaakt van zuiver ijzer.
Moest dit zo zijn, dan zouden ze rapper slijten dan de sokken van de tankbestuurder.
Meestal is dit een legering van chroomstaal en ijzer en daardoor zal je nooit dat echt roestig uitzicht verkrijgen. Deze legering maakt dat de tracks bijna onverslijtbaar zijn.
Reserversupsen zullen dus steeds een lichte roest-bruine gloed hebben zonder dat ze echt roest zijn. ;)



@ Guy: je hebt die tracks wel mooi aangepast. Klasse!




Droop (die als keurder in de Gentse haven al 35 jaar ervaring heeft in metaallegeringen. ;) )
 
Dank jullie wel mannen. Het achterdek zal er anders gaan uitzien, momenteel behoud ik de houten kisten en de jerrycan. Als ik helemaal klaar ben zal ik een fotoke plaatsen. Ik hoop dat het lukt.
 
Kleine veranderingen hoor Marc, dit is al meer gebeurd, wat dat betreft ben ik een neuroot. Als ik naga hoelang ik aan dit tussendoortje heb zitten breien, wil ik dat de laatste vierkante centimeters ook helemaal naar mijn zin zijn.

Zo zal ik de zak vervangen door een open bak met aardappelen in, deze zal deels op een doek staan. Verwacht geen grote verrassingen zoals platenspelers met hoorn, kerkorgels...
 
Kerkorgel...............dat is nog eens een gedacht Guy ;)

Cheers,
André
 
Allez mannen, ik moest mijn topic al gaan opvissen op pagina 2 van Militair Rollend Materieel ! Er wordt dus serieus wat afgebouwd, geweldig !

Dat wil echter ook zeggen dat het al even geleden is dat ik een update geplaatst heb.

Goed nieuws !!! Mijn Kleine Befehlspanzer is voor 99,9% klaar !!!

Wat ik nog doen moet om de puntjes op de i te zwieren :

- tracks fijn bijwerken en voorzien van wat extra geschilderd olieverf 'stof',

- wash over lichte randen van luikjes, deze zijn net iets te prominent,

- her en der wat stofzand erbij om het wat meer karakter te geven,

- antenne + houder chippen en weatheren met stof,

- bogieverbindingen onderaan voorzien van wat opgedroogde drets,

- touw rond de bepakking op z'n achterdek.

- dringend een display aanschaffen/fabriceren.

Ik hoop hier spoedig een paar foto's op jullie los te laten !

Ps : de volgende wordt een WOII Tsjech !
 
TTIWWP.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan