Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

seaking, bedankt voor de leuke reactie.

Helaas was het 2de dek niet goed, hij sprong weer op een paar plaatsen los van de spanten, was ik al bang voor te hard hout, dus heb ik een nieuw dek gemaakt en heb op 1 spant latjes gelijmd omdat er een kuil zat, nu niet meer, zie foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Top werk bart hoop deze ooit live eens te kunnen bewonderen met natuurlijk de nodige technische uit er bij!!!;)
 
Hoi Danny, bedankt voor u reactie, op de ledendagen ben ik normaal gesproken er altijd.;)
 
Mooie vorderingen Bart , daar zie ik mijzelf nie direct aan beginnen...! Petje af man..!!

grtz yves,
 
Hoi Yves, bedankt voor de leuke reactie.
 
Vandaag 1 spant aan de zijkant een stukje huidplank tegen geplakt anders zit straks een kuil in de romp en vijl het morgen bij zodat er geen kuil in zit en verf het stukje bij met zwart en rood zodat het toch 1 geheel is, ook heb ik een stuk dek beplankt vandaag, gaat goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het dek is beplankt en de spant die bijgewerkt moest worden is ook klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
maar goed dat je het nu opgemerkt hebt dat die spant niet 100% in orde was.
Het behaalde resultaat op de laatste foto's, .... whaaauuuuuw dat is gewoon af, niks op aan te merken, alleen Applaus
 
Hoi marc,

Dit is echt een groot compliment, bedankt.
 
Mooi werk, alles vanuit scrats , telkens weer meten en controleren of alles strookt, maar het resultaat mag er zijn Applaus
 
Hoi Rene,

Bedankt voor de grote compliment, nu zit er ook een 4 tal rijen huidplanken op en heb de spiegel uitgezagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet ik eigenlijk een voorbeeld hebben van de spiegel zodat ik het kan na maken.
 
mooi bart en van de spiegel zijn genoeg voorbeelden te vinden en ik heb zelfs nog onderdelen liggen die ik indertijt gemaakt had . die zal ik mee brengen naar de forum meeting, dus help me er dan nog eens aan denken en dan zie je maar of je het kunt gebruiken
 
zeer prachtige vorderingen het resultaat mag er zekers zijn
 
Hoi Dirk en seaking,

Bedankt voor de leuke reactie's, dirk alvast bedank.
 
beplanking achter onder spiegel,wacht op de huidplanken voor boven zodoende heb ik het gedeelte onder de spiegel beplankt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
bedankt dirk.

Het bovenstuk is nu beplankt, moet de reling en de boeg nog bij werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Heb nu onder ook een stukje huidplanken bevestigd, de huidplanken heb ik verjongt.

attachment.jpg

attachment.jpg

met de snelkoker maak ik de huidplanken heet om te buigen.

attachment.jpg

lattenhouder zelf gemaakt.

attachment.jpg
 
hoi bart was al een tijdje geleden en heb nu eens alles gelezen je hebt al een vlink stuk vooruit gegaan mooi werk man .
gr dirk d
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan