Hoofdsponsor

1/24 Golf 1 tuning [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u Roy gij zijt toch ook al vroeg uit de veren , ik heb gisteren niet veel kunnen doen dan ben ik er deze morgen aan begonnen

Dat is het omgekeerde bij mij en ok het ligt aan pro-color want het is bij dat ik pro gezien heb want ik dacht nog er zijn toch mensen die die verf kennen
Nu ligt het hier iets anders op de grondverf (action) reageert die pro niet het is later als ik de eerste laag vernis erop zette dat het begon dus bij deze geen pro-color meer gebruiken , want die mensen van pro reageerde nogal snel op mijn vraag en die beweerde dat het aan de primer lag en ik moest andere vernis gebruiken maar die vind ge dan weer niet , ik zal wel bij vallejo blijven
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice work Marc..! Die gordels heb je mooi gedaan en die toevoeging van controllers en scherm ..zaaalig..!
Blijf dit volgen ;-) !!

Grtz yves,
 
Luidsprekers op de hoedenplank vind ik echt top!
Zeer mooi resultaat! :)
Blijven ze logo-vrij? Of wordt er nog een fabrikant aan toegevoegd in een later stadium?

Doe zo verder! :)
 
Hallo ge hebt nu toch lang moeten wachten op nieuws van de Golf ahwel hier ben ik terug , zoals ge gezien of gelezen hebt wilde ik er een two tone van maken maar dan gooide de verf op , dan was mijn A.B. vuil ( eigen schuld ) zo komt het dat drie a vier maal alles opnieuw heb moeten doen , ik had dan ook problemen met afplakken de verf kwam mee los door de tape alhoewel ik die van tamiya gebruik
Nu heb ik het over een andere boeg gegooid , het is nu meer een " Mean Machine " geworden . Kijk maar
attachment.jpg

attachment.jpg
En wat vinden jullie ervan hij moet nog verder afgewerkt worden maar ik heb er terug zin in ( hij is wel niet helemaal naar mijn goesting het spuitwerk )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volhouder wint Marc. Ziet er ondanks de tegenslagen toch heel goed uit.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ik ben tot de vaststelling gekomen dat er in die oude doos van de golf geen uitlaat zat , dus denken denken , dan maar een koperdraad genomen en bekleefd met alu tape waar men kachel buizen met dicht maakt , ook een pot gemaakt en ik ben wel tevreden mee eingelijk vind ik het tof kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
dan ook dan de koplampen in orde gebracht want er waren geen lensjes bij
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Uitlaat is lang niet slecht, als je hem nog een fractie rechter weet te buigen (bijv. met een pincet) zonder het folie te beschadigen zou je net zeggen alsof 'ie altijd al bij de kit gezeten heeft :)

Wat betreft de koplampen... nu heeft het een melkachtig uiterlijk, dat komt natuurlijk doordat je geen 'glaasje' hebt. Je kunt misschien eens proberen een reflector te maken (of uit een andere kit die je toch niet meer gaat bouwen 'lenen'), die in aluminiumkleur te spuiten en daar dan een glaasje voor te zetten dat je eveneens uit een andere kit leent. Misschien heb je nog de reflectoren en glaasjes van de Bahja buggy? Wie weet passen ze wel.

Als je het helemaal mooi wilt doen, plak je waar de halogeenlamp zit (dus in het midden van de reflector) een bolletje, bijvoorbeeld Milliput of iets klei-achtigs. Dat kun je dan bijv. wit schilderen.

Als je geen glaasje hebt, zou je eens kunnen proberen om groefjes te schuren in transparant dik plastic. Kijk goed naar het voorbeeld van een echte Golf-koplamp:

i5810949.jpg


Als je de groefjes mooi hebt gemaakt, schuur je het transparante plastic met korrel 600, 1000, 2000, 4000, 8000, (en eventueel 20000, 40000) en daarna polijst je het met bijv. Tamiya polijstmiddel of tandpasta. Ten slotte netjes uitsnijden en klaar is je glas.

Als je geen reflector hebt, kun je die bijvoorbeeld maken door een mal te maken van Milliput (ja, je kunt dat spul overal voor gebruiken). Maak een cilinder (doorsnee 2 cm. of zo) van gemengde milliput en schuur je de bovenkant van de cilinder in conusvorm. Dat wordt je mal. Laat de milliput 24 uur drogen en ga dan de conusvorm mooi egaal maken met behulp van bijvoorbeeld schuurpapier. Aan het eind heb je een nagenoeg perfecte conusvorm in de cilinder zitten. Je mal is klaar. Zie deze tekening (met i.p.v. een cilinder een kubusvorm, om de situatie duidelijker te maken) wat ik ongeveer bedoel:

14079259712_ae7e8dab06_c.jpg

In plaats van een vierkante vorm, zul je (in afwijking van de tekening) een ronde vorm moeten uitschuren; dit nu de Golf-koplamp rond is en niet vierkant.

Vervolgens smeer je de bovenkant van de mal in met een beetje olie o.i.d. en daarbovenop leg je een nieuw laagje milliput. Dat wordt de reflector. Dit laat je weer 24 uur drogen en als het goed is kun je daarna de reflector verwijderen van de mal doordat je een laagje olie hebt gebruikt tussen mal en reflector.

Edit: ik heb een betere tekening gemaakt, ditmaal met cilindervorm.

14079314722_69f2560a05_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je houdt er echt wel van om die dingen uit de dokteren hé Roy :D

de uitlaat is proper hoor. Ik zou alleen doen zoals Roy zegt, de pot achteraan nog even recht zetten. Nu zit hij tegen de reserveband aan en in het echt komt dat niet goed denk ik :)
 
Er is een simpelere manier om lensjes te maken, men neme een metalen plaatje en boor daarin een gat (diameter vd koplampglas) leg er een stukje blister verpakking overheen, verwarm dit met een fohn en als het zacht genoeg is druk je er voorzichtig met de achterkant van een rond penseel het plastiek door het gaatje. Laat het plastiek rustig afkoelen voordat je het 'lensje' er uit snijt. Bijschuren en klaar is kees. Eventueel met transparant geel verven en je hebt een prachtige lens.
 
Beste haddewade ik heb al een oplossing gevonden ik heb een tijdje geleden van mijn beste vriend die vroeger vervend modelbouwer was een heel deel "left-overs " gekregen allemaal van Porsche en daar zaten lensjes bij met een kleine aanpassing ( rondvijlen) paste die perfect in de grille van de golf zodus dat ene vervalt en er komen mooie lensjes in
En beste ik heb zojuist weer iets bijgeleerd waarvoor mijn oprechte dank dat komt nog wel eens van pas sdfkkjskng :wow:
Mvg Marc;)
 
Er is een simpelere manier om lensjes te maken, men neme een metalen plaatje en boor daarin een gat (diameter vd koplampglas) leg er een stukje blister verpakking overheen, verwarm dit met een fohn en als het zacht genoeg is druk je er voorzichtig met de achterkant van een rond penseel het plastiek door het gaatje. Laat het plastiek rustig afkoelen voordat je het 'lensje' er uit snijt. Bijschuren en klaar is kees. Eventueel met transparant geel verven en je hebt een prachtige lens.

Ok ik geef toe dat is een stuk makkelijker :D

Je houdt er echt wel van om die dingen uit de dokteren hé Roy

Hoe het in mijn hoofd werkt: ik zie iets wat voor mij voor verbetering vatbaar zou zijn, realiseer me dan ook meteen dat het al erg goed IS, denk dan na hoe ik het zelf zou proberen te verbeteren en schrijf het dan op. Dit in de hoop dat mensen het niet zien als opschepperij of belangrijk-doenerij, maar als meehelpen om iemands anders model nóg beter te maken. En op dit forum heb ik het prettige gevoel dat er zo ook naar wordt gekeken en dat de tips ook echt aanvaard worden. Zo heb ik zelf ook al verschillende tips gekregen waar ik goed verder mee kan. :) Sommige zelfs van groot belang voor mezelf, zoals de boutjes en moertjes-tip van Walesha.

Zolang ik het idee heb dat mijn tips niet als pusherig of overbodig worden gezien, blijf ik dit soort tekeningetjes maken en uitleg geven van hoe ik zelf een (al dan niet bestaand) probleem zou oplossen... en zoals je hierboven al ziet leer ik er zelf ook weer wat van als er iemand met een betere oplossing komt. Mijn oplossingen zullen vaak te ingewikkeld zijn, dat komt doordat ik niet zo technisch ingesteld ben :)

Ontopic: ik bedoelde niet alleen de knalpot die niet recht zat, maar ook de koperdraad zelf. Omdat we in schaal werken, is elke kleine afwijking des te duidelijker te zien. En dit kan nog vrij eenvoudig hersteld worden met bijv. een pincet en wat handkracht.
 
Laatst bewerkt:
Beste Roy ik vind het gewoon geweldig dat jij ons helpt en ik aanvaard het allemaal zeer dankbaar , ik zal uw raad altijd bekijken en eventueel opvolgen
Die knalpot zat er nog niet op dat was maar om te presenteren en eens te zien of hij niet te laag hing dat aanpassen kan nu gebeuren maar ik vind dat het wel een uitstraling heeft het is bijna echt buiten een paar foutjes in de tape , ik denk dat ik de tape opnieuw ga doen ik zie wel
Ofwel werk ik met klemmen zoals in het echt stukken buis en een klem ertussen ik zie wel , want dikwijls ziet men zijn eigen fouten niet direct
In ieder geval bedankt
Marc
 
mooi gedaan, maar dat had je gisteren al van me in de chat gehoord.
Heb de foto's nog eens op m'n gemak overlopen en je bouwverslag herlezen.
Ik heb het gevoel dat de tape er niet overal even net opzit op je uitlaat?
of is dit maar gezichtsbedrog?
mvg Bruno
 
Gisteren op 2 handsnet een bureaustoel gevonden en volledig gratis mogen gaan afhalen man dat was toch nodig hoor , ik ben er meteen terug ingevlogen
Ik heb de uitlaat vebeterd en klemmen gemaakt de eindbuis geplooid en UITGEBOORD zoals men gevraagd heeft :):):tongue: (grapje )
Maar ik er diende zich wederom een nieuw probleem de uitlaat kwam niet op de plaats waar het hoorde te zijn daarom heb ik weer voor een oplossing gezorgd dat men vroeger in de "D.T.M." races gebruikte daar zal ik straks de foto's van tonen
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Mijn foto's zijn niet perfect onder dat licht komen de kleuren niet zo goed uit en als ik de flits gebruik dan is zo van dichtbij te overbelicht , ik laat ten alle tijde het echte werk zien ;););)

Zoals ik had beloofd de foto's in daglicht -foto- alles is nog maar gedry-fit omdat ik nog veel moet retoucheren en bij werken
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Is het beter , en zijn deze wieltjes naar de zin ?? :wink1::wink1:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan