Hoofdsponsor

1/24 Golf 1 tuning [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u ik had zo snel nog geen reacties verwacht tof
Marc
 
Dag Marc,

Zoals je weet ben ik altijd kritisch, naar mijn eigen werk toe maar ook naar dat van anderen. Ik weet dat jij dat kunt waarderen en open staat voor tips. Iedereen ziet weer iets anders en zo ik dus ook...

Om te beginnen vind ik het knap hoe je die uitlaatpijp hebt gemaakt. Ik denk dat je nu een model hebt waar ik een 8,5 aan zou geven. Om er een 9,5 van te maken zou je kunnen denken aan het strakker maken van de uitlaat. Op de onderstaande fotobewerkingen kun je zien wat ik bedoel.

Hier zoals het nu is:
13935920550_b439081769_c.jpg

Als deze uitlaat een S-bocht maakt, zou je kunnen zeggen dat het een heel erg flauwe S-bocht is. De bochten zijn niet scherp, terwijl ze dat volgens mij wel horen te zijn. Zie hier wat ik bedoel:
14099393636_36a13d0ce6_c.jpg

Zo krijg je voor elkaar dat het middendeel van de uitlaat (het langste deel) parallel loopt aan de lengte van de auto. Nu staat het iets schuin en dat werkt een beetje storend.

Daarnaast zitten er diverse kleine kromminkjes in de uitlaat, zie de volgende weergave:
14142668163_b717691c4c_c.jpg

Op andere foto's zag ik nog meer kleine krommingen. Omdat het een model is, valt elk klein oneffenheidje meer op dan bij een echte auto. Met andere woorden, als de krommingen er op een echte auto zo op zouden zitten (in schaal) zou men oneerbiedig zeggen "wat een kromme uitlaat!" terwijl ze in jouw model ontzettend klein zijn. Dat vraagt dus om heel nauwkeurig werken als je het perfect wilt doen.

De krommingen zijn allemaal weg te krijgen, min of meer, door met twee buigtangetjes te werken. Let op dat je buigtangen met ongeribbelde bek pakt, anders krijg je vingerafdruk-achtige beschadigingen in het koper en de bovenlaag.

Wat misschien nog makkelijker is, is de uitlaat opnieuw maken. Pak dan een kaarsrecht stuk koperdraad en gebruik de ervaring die je nu hebt (en het voorbeeld) om precies op de juiste plaatsen de drie buigingen te maken.

Zoals altijd geldt: het zijn maar vrijblijvende tips en je hoeft er niets mee te doen, het is en blijft jouw model en daar ben jij de baas over :). En zoals gezegd, het ziet er al erg mooi uit... alles wat je nu nog aan verbeteringen aanbrengt is alleen maar bonus.
 
Wat je ook zou kunnen doen (het is toch custom he) is de uitlaat helemaal rechtdoor te maken, door het midden naar achter. De uitlaat komt dan in het midden uit. Je moet dan wel een plaatje lijmen waar de uitlaat hoort te zitten en dat plamuren.

Hier is te zien wat ik bedoel:

13936226538_939dfc0fa4_c.jpg

Bij de rode pijl zul je dan een stukje plastic in moeten lijmen en plamuren (maar ik zie dat je dat sowieso zou moeten, omdat de uitlaat zoals je hem nu hebt liggen ook niet op deze uitsparing uitkomt).

In plaats van drie buigingen, hoef je zo maar één buiging te maken (plus eventueel die bij het uitlaatspruitstuk, als je de uitlaat daar niet schuin afsnijdt).

Bovendien denk ik dat een uitlaat in het midden er wat fermer uitziet.
 
Beste Roy na die panne is het helaas te laat , zoals u voorstelde om een pijp rechtdoor daar hangt hij veel te laag en ik heb wel hem een beetje rechter gemaakt , en in het echt lijkt het wel ok op foto bedriegt alles een beetje en ik heb aan de achterkant een verandering aan gebracht iets dat ze vroeger in de dtm races ook deden en zo past de uitlaat nu goed , uiteindelijk is het maar een oudje dat ik opgefrist heb om op te leren en de nieuwigheden die ik van u en de anderen geleerd heb met de grootste dank hiervoor
Mijn volgende project is oftewel terug een bus of een golf 3 deze gaan er wel beter uitzien , dit zijn er wel nieuwe dus van een nieuwe start met nieuwe technieken
Marc

Roy dat gat heb ik niet gezien oftewel zit vhij niet goed ineen en de uitlaat kwam bij deze wagen onder de deur uit
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijft een prachtig model dat je aan het bouwen bent en ik blijf met veel interesse volgen. :)
 
Vandaag heb ik de Golf in de vernis gezet alclad 2 morgen ga ik hem polijsten al met al valt hij nog een beetje mee
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
En dan verder afwerken ik ga hem nog afkrijgen :k:k
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat je een puik model aan het wegzetten bent.
 
heb je die ruiten mee in de lak gezet, want die zien er zo mat uit?
 
mooi bezig, maar mij valt idd ook iets op aan de ruiten..
 
Ja ik weet het maar mijn ruitjes van ie oude kit waren stuk daarom heb ik blisterverpakking gebruikt om nieuwe te maken , en toch o zo stom ik had ze er al in geplakt en daarna gevernist , maar zoals jullie wel al wel weten in het echt is het toch iets beter . Ik zou zeggen ik maak er nieuwe maar dan ben ik de decal op de vooruit weer kwijt ik zal wel zien wat ik doe
Marc
 
Laat die decal op de voorruit nou iets zijn wat ik zelf iets minder vond (vanwege het decalfilm dat je nog ziet zitten)... nu ik het zo vanaf de computer bekijk zie ik wat mijn voorgangers bedoelen. Ikzelf zou het proberen te herstellen want het doet afbreuk aan een anders prachtig model.
 
ja ok Roy ik weet het allemaal maar het is geen decal maar een sticker die ik bij de onderdelen die ik gekregen heb van mijn beste vriend en ik vond dat juist passend maar er schiet mij zojuist iets te binnen en ga het proberen
Marc

Ben bezig met nieuwe ruitjes te maken :): , het trok op niks jullie hebben gelijk :yikes:
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat is ook wel weer overdreven, maar het was zonde omdat de rest van je Golf zo mooi is.
 
de ruitjes waren misschien ietwat minder geslaagd, maar de decal voor op de ruit kan je zelf herprinten voor erop ;).
Alleen, als ik naar die velgen kijk, iets zegt me dat deze er niet zo realistisch uitzien, kleur, geen boutjes aangeduid? Ik weet het zelf niet, maar door de een of andere reden komen ze niet zo superrealistisch over.
Voor de rest, puik werk :).
mvg Bruno
 
Ik weet niet hoe het komt maar ik zie dat ook op foto , als de zon nog eens goed schijnt zal ik hem eens in de hof trekken misschien word hij wat realistischer uit hier op mijn foto's lijkt hij zowat kort en dik en zo ziet er een golf niet uit , want die velgen gebruiken ze op meetings veel . Ik zie er ook iets aan ik heb al op mijn knieen gezeten om de indruk te geven van een groothoek aan de camera zal het ook niet liggen want het een canon eos en is toch een gerenomeerd merk denk ik het zal eerder aan de computer liggen denk ik anders moet ik hem een beetje photochoppen
Marc
 
Wielbouten vind ik wel meevallen, kan prima zo wat mij betreft.

Nog een tipje voor de decal, als je nog eens zoiets plaatst: je kunt de vier woorden van elkaar lossnijden en dan de randjes om elk van de vier delen bijsnijden met een nieuw chirurgenscalpel of ander superscherp mes. Zo zie je veel minder van het doorzichtige decal-deel.
 
Ja Roy dat kan ik doen maar ik zie wel ik ben nu een fiets aan het spuiten voor een vriend van moet ook al iets speciaals worden
Marc

beste modellers de Golf is bijna af nog wat kleinigheidjes
Ben nu aan een nieuw project begonnen
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We kijken al uit naar het eindresultaat Marc.
Wat mij betreft zeker een geslaagd model.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan