Hoofdsponsor

1/24 Golf 1 tuning [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik de onderzijde opnieuw ga doen is dat niet het beste ???
 
Als het ligt aan de vernis dan zou ik eerst trachten de vernislaag er terug af te halen, zeker op de beschadigde plaatsen. Gebruik hiervoor zeer fijn waterschuurpapier dat je steeds opnieuw nat maakt, m.a.w. Niet droogschuren, regelmatig afwrijven met een doek of keukenpapier, opnieuw schuren en zo verder. Als je ziet dat de beschadiging weg is, goed laten drogen min 24hr en dan op de beschadigde plaats een nieuwe, dunne laag vernis aanbrengen.
Opnieuw goed laten drogen, 48hr, en als het goed is de carrosserie polieren met bijv Tamiya polish.
Heb dit zo gedaan tijdens de bouw van zowel de Concorde als de B-52. Het is tijdrovend maar minder frustrerend dan je hele carrosserie te moeten strippen en opnieuw verven.
Veel succes.
 
Neen beste Erwin ik heb dat juist geprobeerd maar ik denk dat ik weet wat er scheelt , namelijk als ge hem goed bekijkt in het licht dan zie je waar ik de overspray heb gedaan om de scheiding tussen de twee kleuren te kunnen bedekken , onder dat donker zit een lichte nevel van die parelmoer verf en met goed licht zie je ook dat het daar krakeleerd dus het is zuiver de verf
Dus alles er terug af en het was zo mooi er kwamen nog op de scheiding rode biezen
Allee ik weet weeral wat te doen
tot laters
Marc :(:( :worried:
 
dat is heel jammer, maar ja je weet wat ze zeggen "3de keer goede keer ".
 
Ja dat moet wel want mijn verf geraakt ook op :laugh::laugh: ik heb hem zojuist gewoon onder heet water gehouden en alles is er af tot op de primer
Dus ik kan nog eens opnieuw beginnen
Marc
 
Succes met de 3e spuitbeurt.
Hopelijk gaat het nu wel de goede richting uit.

Mark
 
Terwijl ik de golf voor de derde maal gespoten heb heb ik ondertussen nog wat kleinigheidjes gemaakt , kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Leuk he ?^^:D
 
Je zou het bijna 100% realistisch krijgen als de krul in de kabel een iets dunnere diameter heeft. Bijv. 0,1mm. koperdraad gebruiken... maar het ziet er nu al indrukwekkend uit hoor!
 
Ja ge hebt gelijk maar het probleem was dat ik op de draad contactlijm heb gedaan om hem bijeen te houden , dus ik heb hem terug uiteen gedaan en op een kopspeld gedraaid is wel beter , als ik u niet had dan was het weer zo van dat op zicht nagemaakt ( dat is het ook wel ) maar het is beter dank u

Zeg Roy dat heb ik al altijd willen vertellen , toen ik in de kliniek lag was de kriebel er nog maar doordat ik zo ziek was had ik er toen geen goesting voor , maar toch elke dag dat ik mijn pillekes kreeg dat was in zo een klein doorschijnend potje en daar heb ik er wel een hoop van staan en die gebruik ik nu voor mijn verf
Ook heb ik (niet lachen he ) al de infuusjes die ik kreeg gevraagd en dat zijn werkelijk tegenwoordig zeer dunne darmpjes ik was in gedacht voor benzine of remleidingen van te maken ge ziet hoe ziek men is toch denk je er steeds aan dat zit van binnen en dat gaat niet weg
Zo dat wou ik nog even vertellen :laugh::laugh::laugh:
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Marc

Om even off topic verder te gaan over uw verhaal van de ziekenhuismaterialen.
Als student verpleegkunde is dit ook soms mijn bron voor bepaalde materialen! :D
 
Goed idee om spullen uit het ziekenhuis mee te nemen die je kunt gebruikt (mits ze er daar toch niets meer mee doen).

Wat betreft het kabeltje: met dat soort kleine tips brengen we elkaar toch naar grotere hoogte he. Gewoon kabeltje om een naald o.i.d. draaien (misschien toch 0,2mm.) en als het goed is wordt dat een vrij stevig iets. Omdat je er nooit meer aan hoeft te zitten, kun je het gewoon airbrushen. Voor de stijfheid kun je eventueel een paar laagjes extra airbrushen. Wel ontzettend voorzichtig mee zijn en eerst het koperdraadje een beetje opschuren zodat de primer er aan hecht.
 
Roy ik heb het al veranderd en ok het is beter
Nu heb ik nog wat zitten frutselen ik moest toch wacten op het drogen van de lak dus heb ik geprobeerd luidsprekers te maken voor op de hoedenplank
attachment.jpg
attachment.jpg
en wat vinden de vrienden ervan ik moet ze nog verder afwerken :huh:
 
Nu ben ik wel benieuwd naar de kabel... :)

Als je de speaker linksboven een beetje bij tipt is 'ie perfect. Het is een bekend feit dat je op foto's bepaalde dingen beter ziet of dat ze je daar pas opvallen.
 
Ongelooflijk knap trouwens, dat speakertje.

Niet alleen hoe je het hebt afgewerkt, ook hoe je op het idee bent gekomen om het zo te maken.
 
Ik moet ze nog verder afwerken misschien maak ,ik het kadertje wel in dat dunne metaal ik zal wel zien morgen
Maar morgen moet ik eerst een echte bromfiets de afdekkingen spuiten van een vriend van mij ik had dat beloofd maar ik laat nog wel iets zien morgen
Daaaag Marc
 
Die luidsprekertjes waren niet naar mijn goesting dus wat rondgekeken , toch nog iets gevonden om ze weer echter te maken
Ge maakt in die green plastic een vorm zoals ge wil , maar die rooster of grille bovenop de luidsp. hoe moet ik dat maken , plots was ik mijn bril aan het proper maken met een oude t-shirt en ja ik had het een stukje afgeknipt met wat secondenlijm erop gekleefd , geschilderd en daarna de basis ( de ring ) rond de luidspr. gemaakt en kijk wat het werd 8) -foto-
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
het is helemaal naar mijn goesting , vind ik toch
Als er nog opmerkingen zijn of verbeteringen laat het weten ze kleven er nog niet op ;);) :1zhelp:
 
http://www.modelbouwen.be/threads/11364-quot-Geheim-Project-quot?highlight=geheim
Dit is één van mijn projecten en ook daar had ik af te rekenen met die 'gekrakeelde' verf. De oorzaak lag bij een ondergrond van Tamiya verf en daar op dan airbrush verf van Procolor en ook met Golden verf. Tamiya is met alcohol te verdunnen en de airbrush verf met water. Heb ik geleerd dankzij de mede forumleden.
Bij dit project is het resultaat goed en laat ik het maar ik kan begrijpen dat je het bij de Golf liever niet zo laat.
 
Erg mooi, inventieve oplossing voor het probleem. Als ze beide mooi ovaal en van dezelfde grootte zijn, zou ik ze zeker gebruiken!

Flinke vooruitgang tov de Baja vind ik trouwens. Leuk om te zien :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan