Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ook benieuwd naar het resultaat Jean.
Trouwens die bemanningsleden van de Priest, waren dat dan "Priesters" ?;):)

Mark
 
Neen dat waren Kommunikantjes

JM
 
En die deden aan schietgebedjes.

De benaming Priest komt vanwege de ronde rand waarop de .50 gemonteerd was, doet een beetje aan een preekstoel denken.
 
wat is sol+?
waarom ga je dit gebruiken , kun je niet gewoon de gezichtjes bewerken met de olieverf ?
want naar mijn mening ga je lagen te dik worden en kunnen details verdwijnen.
als je alleen met olieverf werkt kun je beter en fijner werken , je moet enkel opletten niet teveel verf op je penseel te leggen en je schaduwen kun je er nadien bij opbrengen.

grt Nicolas
 
Sol + is een soort vloervernis, zeer vloeibaar en wordt o.a. gebruikt bij de behandeling van ruiten.
Ook om tussenlagen te zetten op modellen alvorens de decals worden aangebracht.
Je hoeft dan niet ongerust te zijn inzake "silvering" bij je decals.
Zo kan je het dus ook als tussenlaag bij verf gebruiken, Nicolas...

Mark
 
Sol + is een soort vloervernis, zeer vloeibaar en wordt o.a. gebruikt bij de behandeling van ruiten.
Ook om tussenlagen te zetten op modellen alvorens de decals worden aangebracht.
Je hoeft dan niet ongerust te zijn inzake "silvering" bij je decals.
Zo kan je het dus ook als tussenlaag bij verf gebruiken, Nicolas...

Mark

bedankt Mark!;)

grt Nicolas
 
Nicolas: andere reden waarom ik er een laagje sol+(ook Parketplus genaamd) op gespoten heb is omdat ik er decals ging opzetten. Ik had die hier nog liggen. Zijn van Verlinden, alleen zijn ze meer dan 10 jaar oud en was ik een beetje bang dat ze niet goed meer gingen zijn, maar ze zijn nog perfect. Heb er wel een paar extra laagjes Micro Sol moeten opzetten zodat de decals zich mooi in de plooien van het hemd zouden zetten.

Hieronder foto van 1 van de figuurtjes.
attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes:wavey::wave: :23:

Jean-Marie
 
Amai, schoon schoon. De mennekes zien er ook goed uit. Ik vind dat altijd tof om te zien dat ze allemaal wat verschillen van kledij. Ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien als alles samen komt.
 
Heb vandaag mijn figuurtjes gespoten met matte vernis van Vallejo. Er is echter iets aan de hand wat ik niet begrijp. 5 vande 6 figuurtjes zijn mooi mat geworden maar het zesde blinkt no even erg als voorheen. Alle 6 de figuurtjes hebben nochtans de zelfde behandeling gekregen nl geverfd met Vallejo acrylics vervolgens Parket + (sol+) en vervolgens de matte vernis. Ze zijn alle 6 op het zelfde ogenblik gespoten en toch blijft er eentje blinken. Het figuurtje dat blijft blinken is wel deze van Alpine,maar dit setje bevatte 2 figuren en het tweede figuurtje is wel mooi mat geworden Mysterie, wie weet raad :33: :wub:

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Dat is bizar Jean-Marie. Heb zelf zoiets nog nooit voorgehad, dus kan je er jammer genoeg geen raad in geven.
Misschien proberen om eerst eens volledig te laten uitharden en dan opnieuw een laagje te geven ?

Mark
 
Hey Jean-Marie,

Ik heb iets deze week geleerd in het boek van Joaquin Garcia Gazquez "Peindre les figurines de la Seconde Guerre Mondiale". Als je figuurtjes met Vallejo verf schildert, kan je er een heel klein beetje X-21 Flat Base van Tamiya eraan toevoegen (echt met de verf mengen eigenlijk) en dit maakt de verf helemaal mat. Mijn aandacht werd hierop gevestigd omdat ik ook naar een oplossing zocht om mijn figuurtjes matter te maken zonder gebruik maken van vernis en eigenlijk stond het antwoord in een van mijn favoriete boek!
Deze Flat base is een heel raar product dat niet op een vernis trekt. Het moet echt met de verf en eventueel een beetje water goed gemengd worden en dan, na het drogen wordt de verf helemaal mat op je figuurtje! Ik heb het geprobeerd en ... het werkt!


Thierry
 
Bedankt voor de tip Thierry. We gaan dat zeker eens proberen. Ondertussen heb ik mijn zesde figuurtje mat gekregen. Heb er handmatig Barniz mate matte varnish van Vallejo opgeschilderd en nu is hij mat. Toch bizar dat alleen dat ene figuurtje bleef blinken. Nu is het tijd om de kereltjes te monteren op de tank. Foto's volgen later.

Jean-Marie
 
Voila, de figuurtjes zijn nu vastgezet in de tank, dus zoals beloofd de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

oei deze is precies een beetje overbelicht
attachment.jpg

attachment.jpg

De tank is nu zo goed als af, alleen er nog een beetje modder tegen kletsen. We kunnen nu aan het grondwerkje beginnen.

GRTZ :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er goed uit Jean-Marie.
Als je er modder gaat tegen kletsen, ga je die dan ook over de ventjes gooien ?
Nu hebben ze toch nog wel echt heel propere kledij aan...

Mark
 
@Mark, de ventjes gaan ook nog een lichte modder behandeling krijgen, maar ben er een beetje bang voor dat ik alles ga verknoeien.

JM
 
prachtig hoor jeanke ook niet te veel aanmodderen :) les is more hoor ik soms ;)
 
Jean, ik kan begrijpen dat je er bang voor bent. Dat was en is bij mij nog steeds zo, maar ben altijd zo tevreden met het resultaat.
Jij bent namelijk degene die bepaald wanneer het genoeg is...
Ik zou ook niet direct voor een zware be(ver)vuiling gaan, zoals Dirk ook zegt "less is more".
Ik denk dat je met een olieverf wash met burnt umber al een heel eind komt.
In ieder geval succes met je schilderwerken.

Mark
 
Hallo iedereen,

Nu de tank zo goed als af is ben ik met het grondwerkje gestart. Bedoeling is dat de priest haaks staat tegen over de spoorweg, half op de helling om de reikwijdte van de kogels te verhogen.
Heb eerst een Gyproc plaat op maat gesneden, vervolgens heb ik plasticard van 0.5 mm dikte tegen de zijkant gekleefd, goed laten drogen en dan het geheel opgevuld met voegmiddel van bij de Gamma (word steenhard en er komen geen spleten in tijdens het drogen). Heb terwijl het voegmiddel nog nat was de dwarsbalken van de spoorweg al geplaatst zodat die al vast staan als alles uitgehard is.

de-foto-

attachment.jpg

GRTZ :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan