Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie update Jean. Ja die Friuls is wel een geduld werkje, maar het resultaat... jongens toch.
Daar komen ze met rubber toch niet in de buurt hoor (ook al zijn er schitterende voorbeelden van bijna...)

Mark
 
Friuls, you gotta love them :))

Wat ik mij nu wel afvraag bij deze tracks, is of je werkelijk aan beide zijden de gaatjes moest doorboren?
Bij de tracks van mijn King Tiger was dit enkel nodig om dit aan één zijde volledig uit te boren, aan de andere zijde kon ik dit een klein beetje "uitboren" zonder er door te boren. Op die manier zie je totaal geen pin zitten (wat anders ook maar miniem is hoor :8 )
Ik moest dan ook maar één zijde van CA lijm voorzien...
Ik wil hier niet beweren dat je fout bezig bent hoor, ik kan mij best voorstellen dat er verschillende tracks een verschillende manier van bevestigen vereisen. Ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

Verder goed bezig, dat zal knallen als deze af is :D
 
Mooi werk Jeanke.

Maar een kleine tip : ik snij mijn messing draad al op lengte voor ik ze plaats. Hierdoor is het stiftje iets stroefer en laat het zich gemakkelijker plaatsen, tevens heb je geen overschot. (En achteraf heb je een lengte messingdraad voor de spare box.)
Even de afstand meten van de track en je weet hoe lang je ze moet snijden. Dit gebeurt gemakkelijk met een X-Acto mes, de draad is maar 0.4 mm.

Groeten Rik
 
@Walesha : Is inderdaad een tijdrovende bezigheid. Om de tracks uit te boren en aaneen te zetten zijn er +- 12 uren voorbij gegaan.

@Beyond : Ik denk dat je gelijk hebt. Had maar één kant volledig moeten uitboren, het is denk ik wel gemakkelijker als je de draad er volledig kunt doorschuiven. Heb hier ook nog friuls liggen voor een Tiger. Is denk ik een heel andere manier van werken.

InFlandersFields : Ik heb ook geen draadafval. Zoals ik schreef bij foto 2 steek ik de draad er veel te ver door. Ik doe een drupje secondelijm aan het uiteinde van de draad en dan trek ik de draad terug tot op de juiste positie. Aan de andere kant knip ik dan de draad af. Heb het eens geprobeerd met ze op voorhand op lengte te knippen maar ik vind het gemakkelijker werken als je nog een langer stukje draad in je handen hebt. Een beetje friemelen met de draad en ze gaan redelijk gemakkelijk door de gaatjes.

GRTZ
JM
 
Die Friuls zijn inderdaad een heel werkje merk ik vandaag ook op.
Ben ook aan een setje begonnen (de eerste keer) voor de 251/4 die nog in aanbouw is en ben toch halverwege geraakt tot nu toe op een avond om ze uit te boren.
Boor ze wel maar aan 1 kant uit en heb stevigere draad gaan halen. Deze kan ik dan vast steken (voorzichtig hameren met klein hamertje) in het niet uitgeboorde deel (denk ik). Dit heb ik gezien in een filmpje op YouTube.
 
@Buzzy : De tracks die je nu aan het maken bent zijn denk ik de moeilijkste van allemaal. Ze zijn ten eerste heel klein en dan moet je daar nog een hoedje opzetten. Heb ze ook liggen en geprobeerd maar wegens te moeilijk zijn ze terug snel de kast ingevlogen.
 
Hallo iedereen,

Vandaag nog een beetje bezig geweest aan mijnen Priest. Gisteren geen tijd gehad, was tijd voor de "Vendanges" ofte mijn druiven uit mijn mini wijngaard geplukt ze geperst en alles in een gistingsfles gekapt, gist bijgedaan en alles staat nu in de kelder lekker te pruttelen. Een lekker wijntje in wording.

Voor de foto de tank eens ineengestoken. De friuls erop gelegd en alles zonder lijm ineen gepast. Nog hier en daar wat toe te voegen (zoals de lampen en de kisten vooraan) en we kunnen aan het spuitwerk beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg

GRTZ :wavey::wave::23:

JM
 
Zie die sloefkes eens blinken !
 
Mooi resultaat man. Die Friuls zijn goed e. Het word een zeer mooi model.
 
Voila,

Alles steekt nu ineen :tongue: behalve de zijpanelen en een rooster achteraan (die kan ik nu nog niet zetten omdat ik hem anders niet meer uiteen kan halen).

Tijd nu om alles terug te demonteren en in de primer te steken.

Weet nog niet of ik dat figuurtje ga gebruiken. Zal dat beslissen als al de figuurtjes geschilderd zijn. Indien er een groot kwaliteitsverschil is tussen de resin figuurtjes en deze die bij de doos zat dan vliegt hij in de sparebox.
attachment.jpg


GRTZ :wavey::wave::23:
 
Alles in de primer gezet. Ligt te drogen op de verwarming.
attachment.jpg


JM
 
Man, dat gaat hier lekker vooruit :)
Mocht je figuurtje niet voldoen, kan je altijd eens zien om alleen het hoofdje te vervangen door een resin exemplaar..??
Zo heb je toch de pose, maar met een mooier hoofdje ;)
 
Goed idee Beyond. Ik zal het hoofdje misschien vervangen door eentje van Hornet
 
De werkzaamheden van vandaag.

Heb de Priest zijn basiskleur gegeven. De kleur is een mengsel van Olive Drab (Tamiya),verlicht met wat Buff (Tamiya)en een beetje vergroend met Field Green (Hobby Color). Dit geheel verdund met +- 25 % isopropanol om de vloeibaarheid te vebeteren om te airbrushen.

De kleur is iets te licht uitgevallen maar zal nog wel vedonkeren door de washes. Volgende stap is een laagje Parket plus als basis om de decals te plaatsen waarna er nog een laagje P+ opgespoten zal worden.

attachment.jpg
attachment.jpg
Verder een paar richtstokken gemaakt uit Plasticard en geschilderd. Door de macro foto zie ik nu wel dat ik hier en daar nog moet retoucheren.
attachment.jpg


GRTZ :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Jean-Marie... aan die richtstokken hoef je niks meer te doen hoor, die zijn heel realistisch. In de fabriek werden die wit gespoten en de rode banden werden inderhaast met de borstel uit de losse hand aangebracht... dat was een - productiegericht - onbelangrijk product en niemand lag er van wakker of het al dan niet proper was gedaan, het was functioneel en dat was wat belangrijk was. Soms werden die rode banden wel op het veld zelf aangebracht. In oorlogstijd wordt de focus gelegd op echt belangrijk materiaal, men gaat zich niet bezighouden met tijd te steken in zulke bijkomstigheden.
 
Persoonlijk vind ik dit een heel goede basis voor een olivedrab en zeker niet te licht... ik zou het zelfs misschien nog lichter op de bovenste gedeelten maken (bon... dit is natuurlijk een kwestie van smaak en "artistieke" gevoeigheid). Met deze olive drab kan je nu alle kanten uit! En zoals je zegt... het wordt zeker nog ietske donkerder met de washes en filters en ... andere "weathering" werzaamheden :)

Ah ja... leuk dat je het cannon naar rechts hebt gericht... dit zal meer leven aan je dio geven!

Ah ja... nog iets: de friuls zien er prachtig uit :35:

Thierry
 
Inderdaad een mooie basis voor het OD !

Je richtstokken : niks aan veranderen, zijn al de eerste chips die aanwezig zijn.

Groeten Rik
 
Nog een beetje liggen frummelen aan het dashboard. In feite onnozel want je gaat er toch niets van zien :$.
attachment.jpg
 
Hoe onnozel het ook weze, het ziet er toch goed uit Jean Marie.
Verder goed bezig. Ik vind de kleur ook heel goed meevallen.
Zeker om van daaruit verder te werken.

Mark
 
Knap man.
Zoals de rest vind ik ook de OD goed en zal hij inderdaad nog verdonkeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan