Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze ziet er goed uit Jean.
Alle stukjes beginnen op hun plaats te vallen.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Jean, de Priest ziet er knap uit en de setting met figuren belooft een actievolle dio.
 
Hallo,

Kleine update. Wat heb ik ondertussen gedaan. De munitie is geschilderd en geplaatst alsook allerhande soorten uitrusting die geschilderd en geweathered zijn. Heb nog een paar uitrustingstukjes over maar ik vrees dat het dan overdone zal zijn. De tank op zich ziet er wel nog een beetje te proper uit. Ik overweeg van alles nog een wash te geven met Buff olieverf of zou ik het beter met pigmentpoedrs doen ???

De pictures (is wel met flits (wit licht)getrokken)-foto-

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Op deze zijde zit nog wel een spleet waar iets moet aan gedaan worden. Daar alles al verlijmd is, is het terug uiteenhalen geen optie.
Mijn idee om de spleet te camoufleren is door er houtstronken voor te zetten.
De kleuren van de koppen van de munitie zijn zo maar een beetje op het gevoel geschilderd. Weet niet of dat in werkelijkheid zo was.
attachment.jpg

tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Jean, de buff zou ik er over nevelen met de airbrush als een soort van stoflaag.
Als je intensere verwering gaat doen, zou ik gebruik maken van pigmentpoeders...
Voor de rest ziet het er heel goed uit. Wat betreft die spleet, misschien eens opzoeken wat je er kan voor- of overhangen.
Houtstronken lijkt me nogal ruw, tenzij je het in een dio gaat integreren.
Waar je ook voor gaat, succes ermee.

Mark
 
Jean, mooi model doch heb 2 opmerkingen.
1 gebruikte munutie wordt altijd overboord geworpen voor de veiligheid, nu nog steeds (dus lege hulsen op de bodem van een voertuig?)
2 standart kleuren HEP = geel / doorborend = zwart / smoke = wit (word niet altijd gebruikt, maar komt voor)

grtx Jan
 
Jan, die opmerking wilde ik eigenlijk ook maken, maar in het heetst van de strijd is snel herladen het belangrijkste, dus kan het perfect dat er een paar hulzen op de bodem van het voertuig liggen. Ik maakte die opmerking niet omdat ik het totaalplaatje denk te kunnen inschatten en dat dus die hulzen daar op dat moment wel kunnen liggen.
 
Mooie Priester geworden Jeanke bravo_zpse8aefded.gif

Enige tip die ik kan bijdragen betreffende die spleet : hang een jas of doek erover ?

Je bent er al bijna aan toe, dus alvast veel plezier met figuurschilderen :)
 
Yep schoon beestje deze Priest!

Ik zou ook buff erover spuiten om de zijkanten te veweren.

Thierry
 
Inderdaad mooi beest geworden.
Heb een kleine opmerking met betrekking tot de figuren die je wil gebruiken. Eén van hen is de MG schutter die zijn oren beschermt tijdens het vuren.
Heb onlangs enkele filmpjes bekeken over dit type geschut tijdens het vuren en NERGENS was de MG schutter aanwezig tijdens het vuren. Blijkbaar was dit niet veilig genoeg. Misschien beter weglaten ?
Is natuurlijk maar een tip en suggestie; het is jouw build en jij beslist.
 
Prachtige Priest geworden, Jean. Nog een beetje en hij wordt heilig verklaard. :laugh:

Eventueel kun je nog wat uitrustingsstukken op het achterdek stouwen, dat kwam veel voor en ik vind het er nogal wat kaal uitzien.

Wat die spleet betreft, zoals Peter reeds zei : er een doek over draperen, of vest, stuk camo-net ... ?

Zijn die zandzakken after market, of zelf gemaakt ? Het is jammer dat er geen textiel structuur in zit, dat kon je dit beter doen uitkomen met een lichte wash.

Groeten Rik
 
@Walesha: bedankt voor de link.

@Grijze wolf en Walesha : de lege hulzen die op de bodemplaat liggen zijn nog niet verlijmd. Ik denk echter wel dat ik ze zo zal laten. Bedoeling is eens het diorama tot stand komt van buiten de tank nog een stapeltje lege hulzen te voorzien. Ik probeer hier uit te beelden dat de Priest juist een salvo aan het geven is. De uitgekatapulteerde hulzen zullen waarschijnlijk redelijk warm zijn en daar de gunner geen handschoenen draagt zal hij waarschijnlijk efkes wachten voor hij ze naar buiten kiepert zodat hij zijn pollekes niet kan verbranden :D. Na het salvo zal hij ze dan wel overboord gooien.

@Grijze wolf : de rode koppen van de granaten zullen worden overschilderd in het zwart.

@Peter : denk dat ik die spleet ga camoufleren met 2 of 3 horizontale boomstammen. Denk dat dit wel eens gedaan werd ter versteviging van het pantser.

@Thierry : Ga de tank zeker nog behandelen met Buff. Ga het echter niet spuiten omdat het risico te groot is dat ik de bepakking en dergelijke ga mee overspuiten, maar ga de Buff (olieverf)aanbrengen als een wash en pinwash.

@Erwin : misschien heb je wel gelijk over de veiligheid van de gunner maar ga hem daar toch laten staan omdat zo goed uitgebeeld word dat de Priest aan het vuren is. Ik denk dat in een oorlogssituatie de veiligheid wel eens aan de laars gelapt werd of misschien werd er ergens een vijand gespot en moest de gunner schietensklaar staan.

@InFlandersfields : De zandzakken zijn after market. Die zaten bij in het doosje van Verlinden M7 Priest Stowage and Ammo. Heb ze wel moeten uiteenhalen en herplaatsen want anders paste het niet. De uitrusting op het achterdek heb ik bewust beperkt gehouden. Daar zat de motor en heb hier op het forum eens gelezen dat je daar eieren kon op bakken en dat het niet aangewezen was om daar linnen bepakkingen en dergelijke op te stouwen.

Doei :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt:
OPERATIE CAMOUFLEREN SPLEET

Een satéstokje op maat gezaagd.
attachment.jpg
de stokjes ingewreven met Putty om er een houtstructuur in te krijgen.
attachment.jpg
Alles laten drogen en beetje opgeschuurd.Geschilderd met een mix van Earth Brown en Buff.
attachment.jpg
gedrybrushed met Burnt Umber olieverf (foto 's avonds met flits getrokken,is niet zo duidelijk).
attachment.jpg
Alles aaneengeplakt en koordje rond gedaan
attachment.jpg
en gemonteerd op het voertuig, bye bye spleet :D:D:D.
attachment.jpg
attachment.jpg

Grtz :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt:
"Propere" oplossing Jean-Marie. Oogt goed, die "boom(saté's)stronken"...

Mark
 
Yep heelemaal niet mis dat hout en idd... een goeie oplossing voor de spleet :P
Ik twijfelde erover maarhet ziet er goed uit!

Thierry
 
Je bent blijkbaar goed op weg naar je volgende plak man. Ziet er echt goed uit.
 
Inderdaad een mooie oplossing, tevens brengt het wat kleurvariatie.

Mooie Priest.

Groeten Rik
 
Hallo,

Het is een tijdje geleden maar hier ben ik weer. Ik zag er een beetje tegenop om de figuurtjes te schilderen omdat dat niet echt mijn specialiteit is(zeker niet op 1/35). Allee soit, ze zijn ingekleurd geraakt :34:na veel prutsen en vloeken:tongue:. Ben er nogal redelijk content over alleen over de gezichtjes heb ik een beetje mijn twijfels. Ik ga er nu een laagje sol+ opleggen, goed laten drogen en dan met olieverf er wat proberen schaduw in te krijgen en de kleuren naar elkaar toe te trekken want nu vind ik de kleuren een beetje hard.

Heb er geen macro foto's van getrokken want daar zie maar al te goed waar ik geknoeid heb. Foto is niet echt scherp. Zal er morgen proberen andere te maken buiten in het daglicht.
attachment.jpg


Groetjes :wavey::wave: :23:
Jean-Marie
 
Ahah.. er begint volk op de "Priest" te komen! Ben benieuwd naar de detailfoto's!

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan