Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goe bezig, doe gerust zo verder, ik leer van je topic ;)
 
Nu het drukke Haloween weekend achter de rug is :tongue: terug wat tijd gevonden om te modelbouwen. Heb vandaag alles ingekleurd en er dan een laagje P+ opgespoten.

Het rubber van de wielen geschilderd met German Panzer Grey van Vallejo.
attachment.jpg

Gereedschap is geverfd met Metallic Grey van Tamiya, het hout van bvb de schop is een mix van Flat Earth en Yellow Ochre beide van Vallejo
attachment.jpg

attachment.jpg
De reserve tracks hebben een basiskleur Rust Base Color van Lifecolor gekregen.
attachment.jpg
En verder is het kanon nog een beetje bijgewerkt. De stoeltjes hebben de basiskleur Flat Earth van Vallejo meegekregen
attachment.jpg

Morgen gaan we de decals plaatsen.

ps: voordeel van zo'n super uitvergrote foto's is dat je gemakkellijk foutjes ontdekt. Heb er al een paar gevonden en we gaan er direct iets aan doen sé.

Grtz :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Mooi werk en goed gekozen kleuren Jeanke !
Het was nog mooier geweest wanneer je wat meer aandacht had geschonken aan
het wegwerken van de plaknaden op het kanon...

veel plezier verder ! :)
 
Inderdaad een mooie bouw.
Ik ken het model daar ik het dit jaar ook nog gemaakt heb.
Ben benieuwd naar de samenstelling Jeanke
 
@Peter : die plaknaden aan het kanon gaan we nog eens proberen onder handen te nemen .Tis nog niet af hé
 
OK 't is duidelijk dat het nog niet gedaan is met deze machine...
maar misschien handiger voor een volgende keer om zoiets te doen voordat de verf erop gaat ?

veel plezier bravo_zpse8aefded.gif
 
@Peter: De lasnaden zijn eigenlijk maar goed zichtbaar geworden na het schilderwerk. Maar we gaan er iets aan doen. In ieder geval, bedankt om er mij op te wijzen.

JM
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog een laagje P+ gespoten om onder andere de decals te sealen. Daar dit nu zeker 24 h moet uitharden voor ik met washes en zo kan beginnen had ik even niets meer te doen:(. Ben dan maar begonnen om de figuurtjes ineen te steken. Heb ze dan maar voorlopig eens in de tank gepositioneerd. Zo weet ik ook waar ik geen stowage mag plaatsen.

Wat vinden jullie ervan ? Zitten er misschien te veel in en wat met de positionering ?

De-foto-

De Priest gaat juist schieten. Het figuurtje aan de punt 50 steekt daarom ze vingers in zijn oren.
attachment.jpg
Het voorste figuurtje is de Gunner. Hij pakt met zijn linkerhand de reling vast. In zijn rechterhand krijgt hij nog een koord en gaat zo dadelijk aan de koord trekken om te schieten.
attachment.jpg
Figuurtje in het midden is de ijverigste van de bende ;)en heeft de volgende kogel al klaar.
attachment.jpg
Vanachter staat een figuurtje met een Walkie Talkie om de juiste schietpositie mee te bepalen.
attachment.jpg
attachment.jpg

GRTZ:wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er al heel goed uit Jean-Marie. Al het personeel staat op zijn aangegeven plaats, dus geen opmerkingen daarover.
Op de onderste foto (boven aanzicht) is duidelijk een (giet)naad te zien op de .50. Weet niet of die daar thuis hoort... ?
Verder is het wachten op de "weathering" als de Plus droog is zeker.

Mark
 
Goed gezien Mark, naadje ondertussen weggewerkt en ammo box in Olive Drab geschilderd
 
Helemaal top die figuren !
Hun pose's laten precies zien wat je met de titel wil vertellenbravo3_zpscccea427.gif

carry on dude...
 
Figuren zien er heel goed uit,heb je veel moeten aanpassen om de juiste pose te bekomen???
 
Niet veel aan aangepast, alleen waar de romp en de benen tesamen komen een beetje in een andere hoek gezet. Milliput in de gleuf en er is niks meer van te zien.
 
Deze setting geeft inderdaad perfect weer wat er in de titel staat.
Nu wachten op wheatering en kleurtje van de figuren e.
 
ben hier een stille genieter, man man , wat een monniken werk!
daar heb ik eens respect voor zie!
goe bezig kerel en ik volg hier weer in stilte!!!!!;)

grt Nicolas
 
Vandaag geprobeerd om een beetje kleurnuances aan te brengen op het pantser op de volgende manier. Stipjes olieverf (geel, bruin en 2 soorten groen) aangebracht en die vervolgens opengewreven met een penseel licht bevochtigd met thinner. Zo heel de tank afgegaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens het kanon onder handen genomen. Heb een wash gezet met Burnt Sienna over het hele kanon. Vervolgens gedrybrushed met Rust en Gun metal en ten laatste op de roosters nog een wash met Burnt Umber.
attachment.jpg
Ten laatste de opslagkokers voor de shells een wash gegeven met Burnt Sienna en gedrybrushed met Gun Metal.
attachment.jpg

Tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er goed uit Jean-Marie.
Alles mooi samen getrokken tot één geheel.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ziet er inderdaad heel goed uit en met de figuurtjes. Die vertellen echt een verhaal, hou ervan om bezigheid te zien in een dio'ke.
 
Zoals gezegd, het ziet er goed uit, alleen vind ik het kleur iets te bruin....
Misschien eens proberen om met wat emerald green olieverf wat meer groen in te brengen???
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur hé ;)
 
Stand van zaken. De tank steek nu definitief ineen. Heb de hele tank een wash en pinwashes gegeven met Burnt Umber. De vloer van de binnenruimte afgewerkt met burnt umber,roest en Gun Metal. En de zandzakje geplaatst. Ze passen wel niet perfect maar ga het toch zo laten. Basiskleur van de zandzakjes is Buff. Moet ze nog verweren.

De foto's-foto-

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

GRTZ :wavey::wave::23:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan