Hoofdsponsor

1/35 Fire in the hole [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beiden zijden van de rail moogt ge met de AB een roeste nevel spuiten, ook over de bevestigingen, dit is de eerste zone die roestig wordt. Dat komt door het remstof dat rond de rail neerdwarrelt, ook tussen de stenen, en daar roest.

Verder moogt ge het bovenvlak van de rail met een graffietpotlood terug blank kleuren, in de veronderstelling dat er nog frequent treinverkeer over komt.

Bij een spoor dat niet meer bereden wordt begint het loopvlak van de rail al na een paar dagen te roesten !

Toch mooie vorderingen die je maakt.

Groeten Rik
 
@Beyond : is inderdaad een H profiel die ik voor de tracks gebruikt heb. Dacht eerst nog de binnenkant in te smeren met putty om alles ronder te maken maar wegens te moeilijk om alles mooi egaal te krijgen heb ik dit afgevoerd.

@Rik : bedoeling eigenlijk van het spoor is dat het al een tijdje niet gebruikt werd zoals bvb de ingang van een verlaten fabriek ofzo. Ga het wel nog verder met roest behandelen.

GRTZ

Jean-Marie
 
Jeanke, een mooie dio in wording.
 
Voila projectje is afgewerkt. Hieronder de -foto-

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Graag jullie mening graag.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
jeanke daar heb je weer een dio afgeleverd om u tegen te zegen echt prachtig ik moet toch nog zo veel leren .
gr dirk d
 
Mooi dio, Jean. De Priest minder haaks tov het spoor had een meer dynamisch effect gehad.

Ook zou ik nog een wash geven op de aarde om wat meer schakeringen te verkrijgen.

Groeten Rik
 
Ziet er in ieder geval zeer geslaagd uit Jean. Ik sluit me aan bij Rik, om de aarde ook nog een wash te geven, kwestie van meer schakeringen te bekomen.
Persoonlijk vind ik de uniformen nogal aan de "propere" kant, misschien daar ook een lichte wash overzetten ?
Voor de rest geen opmerkingen, behalve... dat het er heel goed uit ziet.

Mark
 
@Rik : Welke kleur zou je gebruiken voor de grondwash ?

JM
 
Hey Jeaneke, knap werk daar met die rails!
Ik heb wel een kleine opmerking: als je vandaag naar rails kijkt (zelfs heel oude spoorweglijnen), is er in het midden praktisch niets van roest te zien in het midden van de dwarsliggers, enkel zwarte olievlekken en hetzelfde geldt voor de ballast die tussen de dwarsliggers ligt.
Toch sta ik versteld van het level van detail van de spoorweglijn!
 
Zeer mooi resultaat, kan zeker tellen :)

Maar naar mijn bescheiden mening had je de Priest iets meer op de helling van de talud mogen plaatsen, om een groter bereik te krijgen van het geschut ;)
 
@Rik en Mark : Heb de grond nog een washke gegeven met basic earth olieverf van Abteilung. Zo is die vuile plek tussen de tracks ook weggewerkt. Alles blinkt nu wel maar ga er nog een matte vernis overzetten.

@Mark : heb nog een mini washje gezet op de figuren, alleen de 2 figuren buiten de tank zijn redelijk vuil gemaakt. Deze in de tank, ik ga daar afblijven want ik ben een beetje bang om alles te verknoeien

@Beyond : Was het maximum dat ik hem op de talud kon zetten, anders vielen de tracks niet meer mooi op zijn plaats op de ondergrond.

JM
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik kan je begrijpen Jean. 't Is altijd een beetje een bang momentje om van die "propere" mannen, een "vuil" ventje te maken...
Het was ook maar een opmerking. Jij bent immers de bouwer en jij beslist hoever je wil gaan.
Benieuwd naar de foto's na de wash.

Mark
 
Ik vind um er prachtig uit zien , zeer mooi gemaakt
 
Hey Jeanke, knap dio man.
Terug een geslaagd project.
 
Zeer knap diorama, zeker niks meer aan doen Jean. De tips van de collega's zou ik meepakken naar een volgende project. Deze gaat je nog jaren kijkplezier bezorgen ! Vrij clean maar erg sterk !
 
Hey,

Knap resultaat man, maar de rails springen bij mij in het oog wegens toch ietje te breed aan de bovenzijde. Anders, zoals al gezegd, knap werk, en indd, de meeste tips neem je mee voor een volgend project, zo blijf je verbeteren... :) ;)
 
Hallo iedereen,

Hartelijk bedankt voor de lovende commentaren.

Bij deze wil ik ook iedereen bedanken van het forum en vooral de mensen die dit forum in stand houden. Sinds ik anderhalf jaar geleden lid geworden ben van dit forum is mijn modelbouw niveau met rasse schreden omhoog gegaan. Dit dankzij het vele lezen van posts en met als gevolg van veel bij te leren en te stelen met de ogen, maar anderzijds ook door veel foto's van mijn eigen ontwikkelingen te posten. Vroeger was ik nogal redelijk snel content met wat ik gemaakt had, maar sinds ik foto's post en voor heel de community zichtbaar is moest het toch een beetje deftig zijn. Zo heb ik mijn niveau serieus opgekrikt.

En voor de rest laat 2014 een tof en leerrijk modelbouwjaar worden :35:.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Hey Jeanke, knap resultaat man! Zoals de collega's hier zeggen ik had hem ook wat meer verweerd maar aan de andere kant vind ik ook dat een overdreven verwering onrealistisch lijkt en eigenlijk veel slechter eruit ziet dan een licht verweerd voertuig... het is nogmaals een kwestie van smaak natuurlijk! In ieder geval, ziet jouw Priest er goed uit en dit model zorgt voor een geslaagde finishing touch voor 2013!

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan