Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

Ook al op de gt versie? Ik vind namelijk veel air jacks op de lm maar nog niet op de gt..
 
Jawel, ze zitten links en rechts van de versnellingsbak :

P016Web.jpg


Die aan de voorkant heb ik nog niet op foto's gezien, het zou kunnen dat er maar 1 aan de voorkant zit. Die zal waarschijnlijk ergens in de buurt van de batterij zitten. De Beurlys heeft er ook maar 1 aan de voorkant.
 
Maar deze is reeds een lm versie niet?
Deze heeft geen collector meer..
Ik heb wel al een foto can de voorste gevonden maar ook bij een lm.. de monte shell.
Eentje naast de rempomp en een aan de overkant.. het nadeel is dat er geen meer bestaat zoals hij reed in 94.. met zuiver alleen de csia-gt aanpassingen...
En bij de meeste aanpassingsoverzichten zijn de air jack systemen pas bij de aanpassing naar lm toegevoegd...
Daarom ook men vraag ik vermoed dat er gewoon een lift systeem voorzien was zoals in de formule 1 maar dat is onvindbaar. Er is zelf geen een foto te vinden van een gt auto in de box in een race in italie in 94...
Redelijk frustrerend dus...
Maar toch bedankt om al te proberen helpen..
 
De foto in mijn vorig bericht is van F40 GT s/n 80742 (beter bekend als de Monte Shell van Jolly Club).

Die auto is door Michelotto gebouwd (verbouwd) als GT voor de italiaanse GT races (CSAI-GT) in 1993. De GT versie is een evolutie van de LM.
 
Beste Lightair zoals ge misschien weet dat ik jaren in een BMW garage gewerkt van de jaren 75 tot 86 en daar stonden de auto's van Eddy Joosen en Dirk Vermeersch en daar stonden die luchtkrikken al onder we hadden ze zelfs in occ al liggen in de kelder dit maar om te zeggen dat dat in die tijd al werd gemonteerd dus zal dat wel op die Ferrari's ook wel zijn . Dit was maar even ter inlichting
Grtz Marc
 
Bedankt mannen,
Ik had het dus mis op..
Wat meteen ook grote gevolgen heeft voor men bouwwerk, men ferrari zou er dus qua binnenwerk moeten gaan uitzien als de monte shell..
Wat me ineens dus wel een goede referentie geeft :)
Maar dus ook duidelijk maakt waar ik nog meer in de mist ben gegaan...
De uitlaat klopt dus ook niet meer..
En de voorkant aan de binnenzijde zal ook moeten aangepast worden..
Pascal en mark echt hartelijk bedankt voor jullie bijdrage, een mens kan altijd bijleren :)
 
De race F40's zijn allemaal een beetje verschillend. Niet alleen door de types (IMSA, LM, GT en GTE), maar ook door de aanpassingen die de teams in de loop der jaren hebben aagebracht. Een beetje "dichterlijke vrijheid" kan geen kwaad bij de bouw van een schaalmodel.
 
Houd ik in gedachten pascal,
Maar mits zowel deze als de monte onder hetzelfde team reden zullen ze wel dicht bij elkaar aanleunen..
Dat scheelt echt veel als leidraad want zoals gemeld zit de fujimi vol pnjuistheden..
Hopelijk dit Weekend weer een update.
Voor de eerste keer in een jaar tijd heb ik deze avond nog eens tijd om naar men modelbouwclub te gaan :)
Spannend...
 
Zo gewekt door men twee lieve kindjes ben ik onsertussen al twee uur wakker dus vond ik het wel eens tjd om voor een.ochtendupdate :)

Allereerst heb ik de voorste remschijven afgewerkt:

attachment.jpg

Dan begonnen aan alles te instaleren: eerst de voorste radiator..

attachment.jpg

Dan men aansluitingn voor de batterij gemaakt:

Positieve pool:
attachment.jpg

En.negatieve

attachment.jpg

En dan alles samengebouwd:

attachment.jpg

attachment.jpg

De koperen leidingen zijn de remleidingen..

Zo en dan als laatste al een begin gemaakt van de rolkooi want om de een of andere reden zat deze ook niet in de doos :)

attachment.jpg

Zo weeral een update kort op de vorige, je merkt wel dat ik in men nopjes ben :)

Hopelijk staat men projectje jullie aan...
Vragen, opmerkingen, hulp altijd welkom. Tot de volgende :)
 
en alweer de volgende update :)

het interieur zit eraan te komen dus maar eerst eens werkgemaakt van de zetel,

mensen die de racerij kennen weten dat dit meestal een gestofeerde carbon/kevlar zetel was, maar zoals die in de kit zit zou hij er zo niet uitzien..

allereerst de vorm van de stofering afgeplakt met tape:

attachment.jpg

waarna ik door de secondelijm bloem manier de opstaande rand van de stofering kon simuleren:

attachment.jpg

na gaten voor de gordels, een laagje tenco, een kleurtje en wat kevlar ziet deze er voorlopig al zo uit:

attachment.jpg

dan heb ik de cockpit in de carbon gestoken; de handrem, versnellingsbak,.. waren al verwijdert maar daar heb ik geen foto's van gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

dan heb ik de plonkast :) onder handen genomen, in de kit meegeleverd zag deze er zo uit:

attachment.jpg

na een grondige herwerking en gedryfit op de console zo:

attachment.jpg

dan als laatste ook eens geprobeerd om zelf een noodstop hendeltje te fabriceren:

attachment.jpg

zo weer op naar de volgende.
 
Prachtige vorderingen Pieter-Jan. Mooie afwerking van de zetel.
Geslaagde noodstop hendel.
Kijk weer al uit naar het vervolg.

Mark
 
Hum ja, die plonkast ziet er een stuk realistischer uit dan dat ministek blok uit de kit.
En de stoel? zalig gewoon, heb je nog een plaatje van het zitgedeelte.
btw de bloemmethode ook op het dashboard toegepast?

Ik kreeg onlangs een tip om talkpoeder (voor de baby billetjes) door de verf te mengen en dan met de AB op te brengen. Geeft ook een erg mooi subtiel resultaat.

En ik heb gegoogeld op tenco maar vind niet wat dat nou precies is, ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat het is en wat het doet?
 
Hey mark en mark :)
Bedankt voor de reacties,
Met tenco bedoel ik structuurverf van tenco proto, kan je krijgen bij domino,
Kost wel iets meer dan bloem, maar als het effect goed uitkomt ziet het er best aardig uit..
Het is wel niet zo gemakkelijb in gebruik, maar je kan wel verschillende structuren bereiken..
Ik zoek het eens op en stuur de link, heb ik ook op het dashboard toegepast..
 
De zetel ziet er super uit.
Die Tenco stinkt wel heel fel, best buiten of ergens waar je de komende uren niet meer moet zijn.
 
@ dave
Bedankt :)
Maar de stank valt nog mee vind ik, dan vind ik alclad erger..
Afzuiging is in de maak maar zal nog even duren..
 
@mark u vraagt wij draaien; hier een foto van de voorkant van de zetel:

attachment.jpg

en als je dat vergelijkt met de structuur op men dashboard, zie je toch een licht verschil:

attachment.jpg

en als je dat vergelijkt met de achterwand van de cabine (ook met tenco) is dat nog heel wat anders..

attachment.jpg

zo ziet iedereen die volgt van eerste keer ook weer waar ik sta :)

dat zilveren ding met gaten in is een soort steun zodanig dat bij een rijderswissel of bij montage in de cockpit, en daarop zijn gewicht kan zetten zonder andere dingen te beschadigen, dit is net zoals men benzinetanks zelf geëtst en ontworpen :)

dan ook al de pedalen en zo geplaatst alsook de voorste airjacks; (niet zo heel duidelijk maar als er intresse is wil ik ze gerust beter trekken) die net zoals de remleidingen nog moeten aangesloten worden, maar dit gebeurt pas als alles definitief op zen plaats mag komen.

attachment.jpg


en de stuurkolom voorzien van de nodige bedrading:

attachment.jpg

en dan een vraagje voor de kenners, werken de gte's met een sleutel of met een startknop?

kheb een foto etch sleuteltje liggen maar vind nergens een sleutel in een sleutelgat terug bij de race f40's..

en dan als laatste ook al eens de versnellingsbak uitgeprobeerd:

attachment.jpg

al het stof dat je ziet liggen op me model is gewoon opliggend stof dat gewoon kan afgeborsteld worden, maar ik doe dat juist voor ik het model afwerk.

vragen opmerkingen, commentaren zoals altijd welkom (zelf op dit late uur :) )

weer op naar de volgende..
 
Bedankt voor de lovende woorden evel :) en voor reactie nummer 100 :)

Met tenco kan je idd heel.veel, en al is hij wat moeilijker in gebruik ik vind het toch minder gepruts dan de vervangende methodes,

Kost natuurlijk wel wat meer.. maar je kan er metaan wel heel veel auto's mee stoferen :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan