Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

Bedankt thierry,
Ik hoop hem tegen de beurs begin februari klaar te hebben dan kan je hem eens in het echt aanschouwen..
 
da ziet er allemaal super uit!
Ma ik heb enkel nog een vraagje moet die achterkant de middenconsole en de zijkanten niet in een soort geel carbon?
 
Bedankt dave :)
De kuip die je bedoelt is gewoon koolstofvezel carbon dus.. allee toch op de referentiefoto's die ik gebruik :)
Bij de race f40 verbouwd door michelotto hebben ze de originele middentunnel verwijdert, samen met het handrem systeem om gewicht te besparen, waardoor deze dus niet meer in het carbon zit maar gewoon opbouw aluminium in een kleurtje.. dze is er bij mij dus ook afgegaan en er terug op
gescratcht maar daar heb ik geen foto's van.
de gele kevlar of glasvezel, wordt vooral gebruik voor de stoelen en het koetswerk, zoals je al kan merken aan men stoel :)
Hetzelfde zal terugvte vindn zijn aan de binnenkant van de deuren, en het achterste koetswerk..
Maar zoals pascal al aanhaalde er bestaan zodanig veel verschillende dat het soms wat verwarrend kan zijn,
Gewoon voor je een idee te geven ik basseer me op de monte shell ferrari, daar ikvgeen zchte ref. Fotos vind van deze.

Hopelijk heb ik kunnen antwoorden op je vragen, en snap je waar ik naartoe wil, als je wil kan ik de sitebgeven wqar ik men refdrentiefoto's vandaan haal.
 
graag gedaan dave, tis meestal de bouwer alleen die weet hoe zen project precies ineen zit he :)4

bedankt voor intresse te tonen, en een stukje mee te stappen in deze thread.

aprecieer ik ten zeerste :)

hierbij de link http://www.ferraris-online.com/pages/imgview.php?reqcardir=FE-F40GT-80742&imgnum=P029

voor mijn project heb ik hier vooral de rolkooi, de basisstructuur van de cabine en de airjacks van overgenomen.

omdat deze f40 door hetzelfde team in dezelfde periode werdt gerund.

het dashboard staat hier wel los van want er zaten alleen maar decals in voor een digitale versie dus heel het dashboard is aangepast naar een "digitale look"

maar hier kan je dus duidelijk de carbon zien.

ook het gedeelte onder de neus komt niet overeen met deze want dat zal toch niemand zien.
 
nog even de tijd gehad om een beetje voort te naaien aan men auto :)

jawel het was de beurt aan de gordels,

ik bestudeer de handleiding en zoals jullie ondertussen al verwachten geen gordels :P, gelukkig ontwerpt fujimi geen echte auto's :)

dus dan maar met het nodige lint en pe aan de slag gegaan; aanschouw het resultaat van men naaikunsten :p

attachment.jpg

even een close up, ik heb geprobeerd het naaipatroon van echte gordels te volgen maar dat zie je precies niet zo goed.

attachment.jpg

normaal zou dit een 4-puntsgordel moeten zijn denk ik, daarom heb ik maar even beroep gedaan op men dichterlijke vrijheid en er een 5-punts van gemaakt,

presenteert en drapeert wat mooier.

dan maar al meteen de zijkanten vergrendelt aan de zetel met een boutje :)

attachment.jpg

en nu ik het zo bekijk merk ik dat ik op de bovenkant van de gordels de "schuivers" voor de lengte van de gordel aan te passen vergeten ben.

waar een artikel schrijven over je bouwproces toch niet allemaal goed voor is :p

wederom alle commentaar van harte welkom, heb je vragen? we kunen er allemaal wijzer uit worden.

tot de volgende maar weer.
 
Gaaf stoeltje! is dat reliëf allemaal met de 'bloem' methode gedaan?
Die schuivertjes krijg je er nog wel aan zo te zien.
 
heel mooi gedaan, ik zal mijn 1/24 gordels eens opsturen naar jou dan kan je ze ook naaien.
 
Pracht gordels geworden Pieter-Jan. Evel heeft inderdaad gelijk wat betreft de bevestiging van de gordels.
Dit wordt aan het chassis gedaan en niet aan de zetel zelf.
Die schuivers ga je er zeker nog mooi op bevestigd krijgen.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Hey mannen

Bedankt voor de opmerkingen :)
Wat de gordels betreft heb ik heel lang getwijfeld hoe het te doen met de beschikbare pe, en dat kwam er als mooiste opllssing uit..
Ik heb ook geen foto' s gevonden van hoe ze echt bevestigd zitten, dus ik denk dat ik het zo zal laten,
Als er iemand toch aan wat foto's geraakt mag je die gerust doorsturen..
Het is wel zo dat de bovengordels en de bevesting in het midden wel aan het chassis zullen bevestigd worden..
Hopelijk sterft vittorio niet door mijn toedoen :)

@ mark nee hoor dat is weer die tenco :)
@ evel geen nood voor excuses, bedankt voor de kritiek die helpt me alleen maar.
@ dave dat zal ik eerst zelf een moeten proberen want dit was echt wel al een prutswerk :)
@ mark dan wordt dat een van de foutjes in men auto :) sssst tecen niemand zeggen he ;)

Kortom bedankt maar weer.mannen, een artikel schrijven bevalt me meer en meer;
Alhoewel bouwen natuurlijk hdt leukste blijft :)
 
beste mensen hier nog rap een update voor ik er weer invlieg,

ik heb twee dagen lopen denken hoe ik de gordels dan toch op chassis zou kunnen bevestigen. waarvoor dank aan de mensen die me die hersenbrekerij aandoen :)

want uiteindelijk is dit het resultaat:

attachment.jpg

tis niet zo duidelijk op de foto maar iemand met wat inzicht ziet wel waar ik heen wil. ( en anders vraag je het maar )

dan ook de rest van de gordels bewerkt met dit als resultaat:

attachment.jpg

wat er toch weer helemaal anders uitziet of de eerste poging.

zoals altijd tips en trics altijd welkom

ik kruip weer in men bouwhol ( een man cave in wording maar daar zijn we nog lang niet :))
 
Laatst bewerkt:
Oei Pieter-Jan, ik denk dat je bent vergeten om de foto's op te slaan. In het topic zijn ze dus niet zichtbaar...

Mark
 
nog maar eens de wijzigingen vergeten opslaan -nono-

tzou gefixt moeten zijn :)
 
Mooi man dat Tenco, jammer genoeg was Domino's door zijn voorraad heen.......
Maar eens loeren of e-bay nog wat bied.
 
daar zit ik voor niets tussen ;) (toch niet voor de zwarte variant :p)
 
Ziet er inderdaad goed uit Pieter-Jan. KNappe gedaan.

Mark
 
Zo dat is opgelost :)

De accounts zijn aanwezig maar ik gebruik ze liever nietvwant dan kan ik op men computer op het werk de foto's niet meer zien...

Tzal nog een beetje training nodig hebben :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan