Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

Mooie vorderingen. De achterwand van de cockpit is best wel verschillend van de manier waarop Fujimi die gemaakt heeft, maar dat is niet zo heel zichtbaar als het model klaar is.
 
Bedankt pascal :)

De wand zal toch nog redelijk zichtbaar zijn hoor. De deuren zullen immers kunnen openen als alles meezit :)
 
In dat geval zou ik de bult die in het midden zit nog toevoegen. Bij mijn 1/18 F40's ga ik dat zo doen :

27072013%20(6).jpg

Achter de bult komt nog een plaat met 2 schuine zijden (een soort van driehoek zonder de punt aan de onderkant). Die schuine zijden ga ik dan een beetje plooien zodat het er zo gaat uitzien :

P030Web.jpg
 
Hey pascal bedankt voor de info, die bult was me ook al opgevallen,
Der zijn echter twee dingen die me tegenhouden om hem na te maken:
Het is een lelijke bult :)
En de complexiteit, want als je kijkt is het niet echt een bult op de achterwand maar eerder een schuin aflopende achterwand aan beide zeiden met daqr dan nog een bult op...
En je weet mss dat ik iets goed wil doen of helemaal niet..
Maar tot op heden is het dus nog altijd een twijfel geval, maar wordt vervolgd :)
Zeg pascql werkt de gte met een sleutel? En zoja weet jij dqt zitten?

Bedankt :)
 
zoals steeds had ik al rap een plan gevonden voor de aangegeven aanpassingen door te voeren,

het heeft alleen meer moeite en schuurpapier gekost dan gedacht :)

aanschouw het resultaat:

attachment.jpg

attachment.jpg


het niveauverschil is nog niet echt duidelijk; en er moeten nog gaten voorzien worden waar de rivetten inpassen voor de rivetten waarmee het vilt tegen de achterwand bevestigd is.

maar om hier te geraken heeft me dit toch al een goeie 4 uur gekost.

dus ik wou het al eens tonen :)

tot de volgende.
 
Laatst bewerkt:
Er is niet veel te zien, de foto is niet zichtbaar :(
 
typisch weer maar eens vergeten opslaan, nu zou het wel ok moeten zijn, bedankt beyond ;)
 
Is inderdaad opgelost nu :)
Ziet er niet slecht uit, misschien iets te grof voor op schaal, maar dit is muggenziften ;)
 
Niets te muggenziften beyond, tis zo. khad het zelf ook al willen zien,
Maar das het nadeel van die tenco, die is redelijk moeilijk controleerbaar,
Bij de volgende update zal dit gefixt zijn, kwou vooral het ontwerp van de achterwand meegeven.

Bedankt om je mening te delen ;)
 
collega's

de achterwand heeft eindelijk zen definitieve vorm en kleur, nu ben ik wel content over het resultaat:

DSC05375_zpsb98fdf6a.jpg

nu is de achterkant van de auto aan de beurt.
 
bedankt dave en beyond :)

ik bouwde dus voort op deze:

DSC05376_zpsfdbdde2d.jpg

waarna ik gaten maakte voor de rivetten waarmee deze stof aan de achterwand werd vastgemaakt:

DSC05377_zpsb5227c05.jpg

ik had wat problemen met de rivetten en most dus het hele stuk herspuiten na dat ik de rivetten geplaatst had,
maar uiteindelijk is dit het voorlopige resultaat:

DSC05388_zps63147458.jpg


dan heb ik ook al een begin gemaakt met de achterste remschijven, die juist zoals de voorste compleet verkeerd voorzien waren in de kit,

om het idee te geven van een echte wielnaaf heb ik draad getrokken op een plastieken buisje:

DSC05383_zps90cdf795.jpg

DSC05386_zpsb7b3968c.jpg

zo dat was het weer..

tot de volgende
 
bedankt ton :)

ondanks dat het er goed uitzag was ik zelf toch niet tevreden..

dus de naaf der terug af, die is namelijk te grof in vergelijking met de echte.

dus dan kregen we dit:

DSC05391_zps5a25104e.jpg

DSC05393_zpsb59d53b0.jpg

DSC05397_zps7a2e9c8d.jpg

dan begonnen aan de achterste schokdempers die zagen er zo uit in de kit:

DSC05399_zps4acea0b2.jpg

en zo na men eerste stap :)

DSC05401_zpsf76c0a92.jpg

stap 2

DSC05406_zps4c52f817.jpg

stap 3

DSC05408_zps250a3ba4.jpg

stap 4

37c064d4-9ba3-4836-be08-8efba59e5bfb_zpsdc54c5ce.jpg

en dan stap 5

DSC05410_zps9558d3f2.jpg

dan moest ik men eigen opgestelde bouwplan nogmaals overlopen voor die aan de andere kant en kregen we dit :)

DSC05504_zps7402e180.jpg

zo nu nog alles samen met men nieuwe naven in de verf zetten, maar dat is alweer voor een volgende ;)
 
Ongelooflijk wat een verschil het maakt als je zelf iets kan fabriceren. Ziet er veel mooier uit :)
 
Bedankt danny tbeyond en ton,
Op het zusterforum of (zoiets ) :) had ik de opmerking gekregen dat de veer iets te dik is, en ik vond dat ook al dus dat wordt nog aangepast naar een minder breed veer,

Voor de rest is het inderdaad tof als je je model kan opsmukken met wat zelf ontworpen spulletjes,

Ik krijg er meer en meer plezier in, vooral als er dan nog wat lovende woorden bijkomen dan is men dag helemaal in orde, want je moet rekenzn dat er voor de veer en de remschijven nu al twaalf uur inzitten..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan