Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

Fotootjes herkennen op FB :)

(teveel vrije tijd, te weinig plaats om zelf te bouwen) :(
 
@dany bij mij is het juist omgekeerd plaats maar geen tijd :) nu heb je van eerste keer een gezicht bij men profiel ook :)

@ pascal, ik heb me gebaseerd op deze foto:

attachment.jpg
Bron: teamspeed.com

Er zal waarschijnlijk wel een andere in gezeten hebben maar mis gebrek aan documentatie
Heb ik deze dus maar nagemaakt, qua grote zit in dan toch wl in de buurt niet?
Ook moet de tank nog vastgezet worden want nu staat hij nog wat scheef.
Maar dat is voor een poosje, want nu richt ik me eerst op het chassis.
 
Ge komt aardig in de buurt, maar de bovenkant van de tank zou net boven de zwarte sierstrip die aan de buitekant van de body zit moeten komen.

Ik denk dat ge het probleem kunt oplossen door de tank wat hoger in het frame te bevestigen. Op uw laatste foto is goed te zien dat de tank een flink stuk boven het frame zit.
 
Bedankt voor de tips :) op men dryfit foto hing hij ook nog wat scheef dus komt helemaal in orde :)
 
Da's een interessante site. Staan veel foto's op van de amerikaanse versie van de F40 en die is flink verschillend tov de europese.
 
Dan heeft ie een amerikaanse tank gekregen :) alhoewel ik denk dat dot nu gewoon de standaardversie van benzinetank geworden is voor in een f40 te plaatsen of heb ik dat mis?
Maar alleen de echte kenner zal het weten :p En de mensen die hier men topic volgen..
Deze blijft sowieso behouden want ontwerpen op metaal zetten en etsen is een tijdrovende bezigheid.
Historisch correct zal hij toch nooit worden door gebrek aan referentie, maar als mensen al de indruk kijgen dat hij misschien zou kunnen rijden ben ik al blij :)
 
Mooie vorderingen en toch wel knappe scratchwerken.
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
De benzinetanks zijn hetzelfde bij beide versies. De verschillen zijn onder andere de bumpers, reflectoren, achterste buizenframe, catalysator, enz.
 
Ja maar dat wist ik al hoor pascal, je deed me twijfellen over de brandsotanks..
Maar daar zit ik dus toch goed :)
uit die site die je in het begin van deze thread had doorgegeven had ik die verschillen ook al gemerkt.. waarvoor nogmaals dank :)

@ mark bedankt een vervolg komt er hopelijk rap aan :)
 
@ pascal even rap gepast en zoals het zou moeten komen komt de tank tot juist voorbij de rubberren rand, dus zou toch de juiste grote zijn hoor.. ik probeer straks een rappe foto te maken..
 
zoals gemeld hierbij de foto's van de tank zoals hij zou moeten komen:

attachment.php


en dan nog een sfeerfoto :)

attachment.php


hij is wel ietwat te smal uitgevallen maar door de luchtinlaten die erboven en naast komen zal dit grotendeels verholpen worden.
 
Pieter Jan, de foto's zijn jammer genoeg niet zichtbaar...

Mark
 
bedankt voor de opmerking mark, ik verwerk de foto in men volgende verslag; nu dus :)

dus @ pascal zoals je kan zien zit de hoogte toch redelijk snor :)

attachment.jpg

allereerst wil ik toch zeggen dat ik goed begrijp dat fujimi haar Ferrari licentie is kwijtgepeeld, als je ziet hoe ze deze hier in elkaar laten steken, :261:
de minste verwachting mag toch zijn dat het er tenmisnte uit ziet of het zou werken in het echt..

ik ben dus begonnen aan het chassis en de remsystemen, ik had bij het doorlezen van de handleiding reeds opgemerkt dat er iets niet klopte.

maar als je het droog past tart het toch wel elke verbeelding:

dit is een foto van de voorste remschijf met in het rood omcirkeld de remklauwen, die zoals je kan zien hier bijna 0,5 cm van de schijf vandaan ligt, en ook achter de schijf geplaatst is om wat voor reden dan ook:

zo gaat hij dus de eerste bocht direct van de baan..

attachment.jpg

als er iemand de logica van inziet mag hij dat gerust melden :)

dus heb ik dan maar besloten om de soort remklauwen die op de achterkant wel voorzien waren (ook aan de binnenzijde van de remschijven)

af te gieten in soldeer met dit als eerste resultaat:

attachment.jpg

na heel wat slijpen, frezen en gevloek kwam ik ongeveer hier uit:

attachment.jpg

dan maar begonnen aan de remschijven zelf te verbouwen want zo klopt er echt geen bal van :)

attachment.jpg

en dat gebeurt natuurlijk met de nodige PE :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dat samen met de remklauwen ( die nog een opknapbeurt en een likje verf nodig hebben)

geeft dit:

attachment.jpg

ondertussen had ik ook al de voorste vering gemaakt maar ik was men geheugenkaartje in het toestel vergeten steken dus daar heb ik geen foto's van het bouwen van, maar wel een voorlopig eindresultaat:

attachment.jpg

zo hopelijk hebben jullie er weer van genoten,

mij doet het in elk geval deugd om na zo'n drukke periode even wat meer tijd aan men hobby te kunnen besteden.

opmerkingen, vragen, en al de rest altijd welkom :)
 
Brandstoftank lijkt me prima zo ^^

allereerst wil ik toch zeggen dat ik goed begrijp dat fujimi haar Ferrari licentie is kwijtgepeeld,...

Fujimi maakt hele mooie of resin of diecast Ferrari's op schaal 1/43 of 1/18. Dat zijn geen kits, maar kant en klare modellen :

Dit is de F50 GT op schaal 1/18, prijs 199 - 250 euro :

64486.jpg
 
Die remmen zien er heel goed uit Pieter Jan.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Maar bij die kant en klare modellen zullen de remmen hopelijk wel aan de juiste kant zitten :)

Bedankt pascal en mark,

Ik hoop op dit tempo te kunnen voortbouwen maar niets is zeker natuurlijk..
 
Dat ziet er heel goed uit man, mooie details die je er in verwerkt .
Prachtig !!
 
Bedankt thierry :)

Begint een mens direct van te smilen :)
Kga der sebiet wa aan voortdoen zie..
 
Beste mensen,

Even een rappe vraag, weet er iemand hoe in de jaren negentig de auto's gestald werden tussen de racen door?

Daarmee bedoel ik in de pits.. nu komen er zo staafjes uit de auto waarna er ee karretje onder gereden wordt..

Maar ik denk dat dat systeem dan nog niet in voege was...

En mits dit juist voor de digitale camera was zijn er bijna tot geen foto's van terug te vinden...

Kan iemand mij verder helpen?
 
Een race F40 heeft airjacks, met perslucht wordt de auto opgetild.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan