Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 " vittorio colombo " (Fujimi) [wip]

ik heb wel verschillende maten "Ferrari" op een metal transver liggen heellaas niet in PE.
Als je wilt mag je ze hebben ik stuur je het vel op je gebruikt wat je wilt en stuur het vel terug naar mij, veel goed kopen dan PE.
 
@ mark bedankt :) er zal nog veel scratch aan te pas komen. Zo zit er geen rolkooi in de kit..
en nog een hele resem andere dingen...

@dave heb je daar soms een fototje van? Ik heb er ook een paar liggen maar die zijn niet goed genoeg.. ze moeten overschildert worden...
 
donderdag ben ik thuis en zal ik er een foto van nemen.
 
Mooie details die ge hebt toegevoegd. Het is een andere schaal, maar ik denk dat de PE-sets van Tremonia op schaal 1/18 ook wel voor deze kit kunnen dienen.

http://tremonia.org/tremonia2.htm

Vooral de gordel-setjes en de set met het race-interieur zijn een mooie aanvulling voor de 1/16 F-40.
 
bedankt pascal :)

ik gebruik al die van scale-details en die van acu-stion die ik van bart heb kunnen overnemen.

maar die van het interieur ziet er inderdaad mooi uit, en helemaal niet duur,

enig idee van de verzendkosten want krijg niet direct antwoord van hemzelf..
 
Bedankt pascal,

André heeft werkelijk prachtig, en goedkope marchandise alleen is de 4 net degene die uitverkocht is :S

Ik heb gevraagd of er nog volgen maar nog geen antwoird...
 
Hey dave

Dat ziet er inderdaad goed uit :) hoe spreken we af?
 
stuur je adres via pm dan stuur ik het vel naar je op.
 
ondanks het drukke leven toch even tijd gevonden om te bouwen en jawel een week later ook de foto's ervan up te loaden en een artikeltje te typen :)

allereerst heb ik de beugels voor het hitteschild op de uitlaat gescratcht en deze opgeschuurd:

attachment.jpg


zodanig dat deze dan met de rest van stukjes op de motor (die al mogen geïnstalleerd worden :p) in de primer kunnen.

attachment.jpg

zoals eerder al gemeld vond ik de Ferrari logo's op het kleppendeksel, die ik er zelf had opgeplakt wat aan de grote kant,

maar door de goede hulp van Dave; waarvoor dank :) heb ik kleinere lettertjes kunnen gebruiken. Zodat het resultaat ook realistischer overkomt:

attachment.jpg

allee vind ik toch :)

dan een punt waar ik heel lang over getwijfeld heb om er aan te beginnen: namelijk de luchtinlaat op het motorblok; in de kit ziet deze er zo uit:

attachment.jpg

maar ik was echt niet blij over de manier waarop deze was, het klopt gewoon ergens niet. vooral als je dan begint te snollen in referentiefoto's

weet je dat het beter kan, zoals hier :

attachment.jpg

(bron car-passion.com)

alleen rijst dan de vraag hoe begin je eraan :)

gelukkig heb ik een schoonvader die schaalmodellen verzamelt en verkoopt, en toevallig had hij juist deze staan:

attachment.jpg

een polistil/tonka op schaal 1/18 met de deur afgebroken :)

en dat hielp me dus op de juiste weg namelijk deze:

attachment.jpg


attachment.jpg

het is niet de bedoeling dat ik de rechtste gewoon in de linkse plak, maar dat zal duidelijk worden in de volgende update.

dus tot de volgende,

commentaar, ideeën,.. altijd welkom.
 
Knappe vorderingen en mooie verbeteringen, daar doen we het toch voor...
Toffe scratch toevoegingen.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
ziet er goed uit, ben blij dat ik u heb kunnen verder helpen met iets kleins.

gr
 
bedankt mannen :)

tzal weer efkes duren maar een vervolg is in de maak :)
 
thuis ben ik volop bezig aan de inlaat maar daarbij stoot ik op volgend probleem,

in de 1/1 versie zie ik dit die lange ruitachtige dingen aan de ondekant van de heat exchangers hangen, ik vermoed dat dit de inlaat voor koude lucht is:

attachment.php


bron http://www.ricambiamerica.com/parts_catalogs.php?M=FE&V=model&I=10

kan me iemand vertellen waar die precies op passen?

in de kit zijn ze niet voorzien dus moet ik ze scratchen maar moet daarvoor wel zicht hebben op de afmetingen.


ik heb ton zen thread al volledig bekeken en al veel naar echte referentiefoto's gekeken maar vind het echt niet.

alvast bedankt
 
Da's nu eens een heel goede vraag. Ik heb het vermoeden dat die vierkante buizen zijn aangesloten op de luchthappers die aan de zijkant van de body zitten.

Maar ik heb die vierkante buizen nog niet op een model gezien, de reden hiervoor is omdat ze nauwelijks of niet zichtbaar zijn en verstopt zitten achter de wielkast van de achterwielen.
 
Bedankt pascal

Ik vond het ook al raar dat ik ze nergens tegenkwam. Zelf pocher heeft ze niet voorzien..
Niet dat een Modelauto aerodinamisch moet zijn of koeling nodig heeft :p
Maar ik zal toch eens zien of dat te fabriceren valt..

Bedankt voor de info ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey mr artex

Ik vrees dat men foto verwijderd is :s

maar anders moet je maar eens op de link kijken en dan onder f40 heat exchangers. Daar staat hij ook..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan