Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey pascal

beetje bij beetje begint hij vorm te krijgen, ziet er goed uit
 
Hoi Pascal,

het is een hele klus:wacko:, maar het begint er prachtig uit te zien man.:D:8:8
Het vervolg gaat ook even een moeilijke dobber worden zo te zien.:worried:
Al die inhammen erin!!:ohmy: Ga lekker op je gemak door blijft zeker leuk om volgen man.;););)
 
Enkele uurtjes bouwen, en we zijn weer een stapje verder. De 2de "kist" is zo goed als klaar :



Het ovalen gat heeft flink wat tijd in beslag genomen :



En zo ziet het er in zijn geheel uit :





Tot de volgende :)

Groeten

Wet Sellery
 
knap werk , zitten hier al veel uurtjes in zie ik

tom
 
diene scafoam werkt wel gemakkelijk he(of is het styreen)
 
Pure klasse. Ik kan al niet wachten om deze af te zien!

Veel succes met de verdere bouw!
 
Ziet er goed uit, wat ik zie is dat het geheel wel fragiel is zo. Of lijkt dat maar zo. Hier komen toch van die schokbrekers op? Die moeten gedragen worden. Vandaar dat ik dit opmerk.
 
Thanks guys :)

@ hugemikus : het is styreen, nog een keer heel fel bedankt voor de platen ^^

@ Furioza : de vering komt inderdaad bovenop de plaat met het ovalen gat te liggen, ik ga nog een manier moeten vinden om het geheel te verstevigen.

De 3de "kist" is ook bijna klaar :

1_130111__1_.jpg


1_130111__2_.jpg


Op deze foto een dryfit met de doorzichtige zijkanten, het ziet er allemaal een beetje "krakkemikkig" uit, maar het past netjes :

1_130111__3_.jpg


De zijkanten heb ik nog een beetje moeten aanpassen (ze waren te laag) :

1_130111.jpg


Nu wordt het stilaan tijd om te gaan kijken hoe we de schuine vlakken gaan maken, het moet er ongeveer zo gaan uitzien :

1_130111__4_.jpg


PS : de grote kist was een beetje te hoog, ze is inmiddels 2 mm verlaagd, foto's hiervan zijn voor de volgende update.

Groeten

Wet Sellery
 
Het heeft flink wat werk en moeite gekost, maar het is gelukt om de 3 "kisten" aan elkaar te bevestigen zodat het 1 geheel is, en het is nog altijd demonteerbaar.
Het geheel bestaat uit 31 onderdelen, en is bijna een kit op zich :




Aan de binnenkant heb ik zoveel mogelijk verstevigingen aangebracht. Dit was een moeilijke klus want veel speling tussen de kisten en het frame waar ze op worden bevestigd is er niet :


Gelukkig past het perfect :) :


Verder ben ik begonnen aan de diagonale vlakken, deze hebben best wel een ingewikkelde vorm, en het zal een hele klus worden om alles netjes dicht te maken. Vooral de voorzijde heeft flink wat bochten en kronkels :




Nog even een foto van de 1/1 om te vergelijken, tot nu toe ziet het er goed uit :


Jammer genoeg heb ik slechts 1 wazige foto van de binnenkant van de velg, hierdoor heb ik niet echt een idee hoe en waar de verschillende buizen zitten (in totaal zijn het er 6 per wiel !!). Normaal gezien ga ik 10 juni opnieuw foto's maken van de 1/1 Beurlys, en dan zal ze hopelijk al haar geheimen prijs geven :)

Groeten

Wet Sellery
 
Pascal, ik bewonder uw volharding om zo te blijven scratchen.

:You_Rock_Emoticon:

Dit word ongetwijfeld een prijsbeestje.
 
Hij gaat lekker pascal , mooi bouwwerk ... ga zo door ...
 
Daar hebt ge toch een enorme dosis geduld voor nodig. Eer da een stukje af is en eer da het model zelf af is...

Chapeau ;)
 
Dat noem ik je droom vorm geven, uitgestelde beloning geeft meer voldoening werkelijk Knap Applaus
 
Soms is dit project een echte oefening voor mijn geduld : een onderdeel zelf maken, hmmm iets te groot => een paar millimeters eraf halen => dju, te klein => stripje van enkele millimeters er terug aan lijmen, nee nog niet goed => weer wat kleiner, nee => weer wat groter, nog nee, enz.:@

Wat is het vervelend om pas te kunnen zien of de afmetingen kloppen als het onderdeel klaar is, ik vind het niet leuk om alles 36 keer te moeten aanpassen.

Volgende keer toch maar een auto bouwen waarvan er meer dan 1 is gemaakt :8
 
Pascal man, doe ons een pleZier en breng deze mee naar de ledendag... dit werk die je hier neer zet is ongelooflijk. Ik regareer hier niet veel, maar iedere update is een toonbeeld van doorzettingsvermogen!
 
Jawel de Beurlys komt mee naar de ledendag, op dit moment is het niet meer dan een hoopje onderdelen, maar ik wil ze graag een keer in "real live" aan jullie tonen ^^
 
Soms is dit project een echte oefening voor mijn geduld : een onderdeel zelf maken, hmmm iets te groot => een paar millimeters eraf halen => dju, te klein => stripje van enkele millimeters er terug aan lijmen, nee nog niet goed => weer wat kleiner, nee => weer wat groter, nog nee, enz.:@

Wat is het vervelend om pas te kunnen zien of de afmetingen kloppen als het onderdeel klaar is, ik vind het niet leuk om alles 36 keer te moeten aanpassen.

Volgende keer toch maar een auto bouwen waarvan er meer dan 1 is gemaakt :8

In 3D leren tekenen, echt een aanrader kun je je dromen eerst op de PC uitwerken en langs alle kanten bekijken ;)
 
Mooi pascal, zou de beurlys wel eens willen zien,

Maar hoedje af, dit is mooi scrathwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan