Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De basis voor de radiator is klaar. Uit aluminium plaat heb ik een kader gemaakt, deze klemt het PE en het zwarte karton dat eronder zit vast. De alu kader is eerst met een vijltje opgeruwd om de glans eraf te halen, zodat hij er wat verweerd uitziet. Daarna is de kader met een schuurmatje gepolijst om de grootste krassen eruit te halen :




Dit is ongeveer de hoek die de radiator tov de bodemplaat moet maken :



Tot gauw.
 
Dat ziet er heel geslaagd uit.
 
je zou denken dat het een echte radiator is , zo knap gemaakt

tom
 
Vandaag heb ik aan de ventilator gewerkt. Een F-40 heeft normaal 2 ventilators, de Beurlys heeft er maar 1. Hij is ook een stuk groter, bestaat uit een ring met daarin de "schoepen", in het midden zit een cirkel met kleine ribben :



Ik ga van binnen naar buiten werken, dus eerst de ring met de ribben. Hiervoor gebruik ik een stukje aluminium buis, een plastic cirkel, en een hoop stripjes. Om de ribben netjes op dezelfde afstand te krijgen gebruik ik een stukje uit een Brother letterprinter cartridge. Dit stukje geeft een houvast tijdens het lijmen, op de foto zijn de eerste 12 ribben gelijmd :



Erg klein allemaal, op deze foto staan de onderdelen van het middenstuk :



De ring heeft nog eens 12 ribben erbij gekregen, en ziet er nu zo uit :



Op deze plaats komt de ventilator op de radiator te zitten :



Na een hoop voorzichtig schuren is het gelukt om de ring erover heen te krijgen, ziet er nu zo uit :





Groeten

Pascal
 
Straks ga je de elektromotor ook nog werkend maken zeker!!!!!!!:wacko:

Blijft een mooi project Pascal ga zo verder, blijf je volgen ondertussen wel een vergrootglas gekocht om het te volgen.:O

Mvg, Folkert
 
Mijn ideetje om de ventilator te maken, lijkt te lukken. Om overal een gelijke afstand tussen de ring en de schijf te krijgen, heb ik een Lego (alweer !) plaat gebruikt. Gaatje geboord om de alu buis in vast te zetten :



De ring vastgezet met "All-stick" van de Action. Op de foto zit de ventilator ondersteboven :




Toen de lijm droog was, het geheel eruit gehaald en op de radiator gelegd. Het ziet er zo uit :



Ben blij dat dit gelukt is :)

Groeten

Wet Sellery
 
Je blijft ons verbazen he Pascal,een topbouwer man.
 
Knap werk Pascal , volg dit al een tijdje .
Noem dit een droom visualiseren 8)
 
Ik heb drie uur zitten priegelen om het frame van de ventilator te maken, bij de 1/1 Beurlys ziet het er zo uit :





Een paar stukjes uit een messing plaat geknipt, plooien, vijlen en bijknippen. En dit is het resultaat :



Het frame bestaat uit 6 messing en 2 kunststof onderdelen :

Hier komt een plastic driehoekje op, en hierop komt het motortje :



Even een dryfit met de radiator en de ventilator :





Jawel, we zijn weer een stapje verder :)
 
maatje pascal da word hier een ferm machientje he. een exacte replica gelijk dat we zeggen. goe bezig maatje.
 
als je er mee weg rijdt , wel de juiste verhouding van benzine gebruiken he
 
Prachtig werk man ,,,, meer kan ik niet zeggen , ooh toch ,, blijven doorgaan he !!!!
 
Een goeie 2 uur verder en 3 van de 4 draadjes zijn op het frame gelijmd. Het was een hele klus om de bochtjes erin te krijgen, hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van de staafje van mijn Punch & Die.

Zo ziet het er nu uit :

1_05042011C__1_.jpg


1_05042011C__2_.jpg


1_05042011C.jpg


Nog 1 draadje te gaan, dan kan ik de randen voorzichtig schuren, de lijmresten verwijderen, en het frame een beetje rechter plooien.

Het is maar een héél kleintje, maar we zijn weer een stapje verder.
 
Laatst bewerkt:
Een goeie 2 uur verder en 3 van de 4 draadjes zijn op het frame gelijmd. Het was een hele klus om de bochtjes erin te krijgen, hiervoor heb ik gebruikt gemaakt van de staafje van mijn Punch & Die.

Zo ziet het er nu uit :







Nog 1 draadje te gaan, dan kan ik de randen voorzichtig schuren, de lijmresten verwijderen, en het frame een beetje rechter plooien.

Het is maar een héél kleintje, maar we zijn weer een stapje verder.
 
Geduld en een vaste hand loond , knap gedaan ook je verslag dat je stap voor stap laat zien Applaus
 
Een kleine update toont soms meer dan een grote stap ineens.
Dit zou vaker in de topics moeten kunnen ;)
 
Wat een vak kundigheid he Pascal,vind ik toch echt hoor amai .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan