Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Jazeker alhoewel ik nog wel zal moeten retouchen maar ja dat hoort er bij he wacht maar tot de vernis erop staat
 
Beste vrienden deze morgen was ik weer aan het surfen op het internet naar meer info over de Dodge en kijk eens wat ik vond echt waar ik wist er daarvoor niks van , je ziet dat er nog mensen zijn met dezelfde gedachte en smaak he

attachment.jpg

Goe he ?

Nu wat verder geprutst de bumper HAD zo van die lelijke bumpersporen ik heb ze eenvoudig verwijderd en deze komt ook in de kleur van de auto

attachment.jpg

natuurlijk moest ik de kont daarvoor ook nog eens aanpassen

attachment.jpg

De motor staat in dezelfde kleur als de onderkant en die ben ik nu aan het aankleden daar zal ook nogal wat bedrading bijkomen kijken

attachment.jpg


Nu de wielen had ik ooit eens bij een diecast kever of bus gekregen , ik had die natuurlijk nog liggen en ik weet niet of de meeste deze gaan goed vinden maar ik vind ze er geweldig onderstaan ze moeten nog in kleur zetten , nu weet ik niet of ik ze in de donkere of de lichte kleur moet zetten
Hebben jullie een voorkeur ????

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het zo een beetje ben nu aan de bodemplaat bezig deze word ook een mooike hoor

Grt
Marc
 
Hoewel ik mezelf had voorgenomen om eigenlijk niet meer te reageren hier maar er moet me toch nog even iets van het hart.

Op een ander forum, waar je alleen maar lovende commentaren krijgt speel je maar al te graag in op een slachtoffersrol.
Je zegt er dat ik heb gezegd dat je MOEST herbeginnen, terwijl dat helemaal niet zo is!! Ik heb enkel aangetoond hoe ik het eventueel zou doen.
Dat je Roy zover hebt gekregen dat hij uiteindelijk zijn excuses heeft aangeboden, vind ik al helemaal absurd.
Als je enkel positieve commentaren wil, ben je op dat ander forum op de goede plek maar verwacht niet om daar wat bij te leren.
Maar als je wel wat wil bijleren, leer dan ook met de kritiek om te gaan en ga het niet op een ander steken.
En vooral, verdraai mijn woorden niet zodat jij er beter uitkomt uiteindelijk ;)
Zou het fijn vinden als je dat ook even rechtzet op het andere forum
En voorlopig reageer ik maar niet meer op je posts. Is toch maar tijdsverspilling.
 
Ik zou de kleur van het dak gebruiken voor de wielen.
 
Beste mensen bij deze wil ik me ook even verontschuldigen bij Cedric ( ik heb daar geen moeite mee ) ik heb me verkeerd uitgedrukt met het woord moeten te gebruiken en Cedric ( Rocknrola )heeft daaruit begrepen dat ik bedoelde dat hij insinueerde dat ik mijn Dodge opnieuw MOEST doen ik heb dat helemaal niet zo bedoelt
Hier in Antwerpen gebruiken we dat woord maar al te graag voor van alles denkelijk om kracht bij te zetten zoals " nu moet ik mijn auto wassen " we moeten dat helemaal niks , alleen als onze vrouwen zeggen " gij moet afwassen" dat is iets anders he :laugh:
Nee alle gekheid dus Cedric SORRY voor mijn verkeerde uitspraak
Ik had beter geschreven " Nu zou ik helemaal opnieuw moeten beginnen om het goed te krijgen " zo had ik het bedoeld
Grt

Marc
 
eerst en vooral ik heb me openlijk verontschuldigd voor dit onozele voorval maar Cedric reageert niet op mijn gevraagde reactie en dat vind ik spijtig
Nu om verder te gaan ik ben weer een stukje verder gedaan de bodem heb ik op aanraden van een collega bouwer ( ben zijn naam even kwijt ) heb ik embossing poeder gebruikt , eerst de plaats waar het poeder moet komen goed ingesmeerd met houtlijm en dan overvloedig met het poeder bestrooit , even wachten en de losliggende korreltjes eraf kieperen als alles goed droog is . Daarna heb ik met de air brush mooi alles geverfd
De zetels zelf heb ik een iets donkere tint gegeven en met satin vernis gespoten

attachment.jpg

nu de motor ben ik goed met bezig die is deels klaar maar hier en daar klopt er iets niet b.V. het servopotje achter de drijfriemen was gewoon aan het zweven en normaal hangt dat tegen de waterpomp gevezen , dus een stukje styreen genomen en de steun verlengt

attachment.jpg


Hier de bodem plaat is ook deels klaar de uitlaten zijn gedry-fit

attachment.jpg


Het voorfront ben ik ook aan het klaar maken maar dat lukt niet zo goed omdat ik delen in chroom wil behouden en dat schildert niet gemakkelijk

attachment.jpg

attachment.jpg

hier de motor gedry-fit

attachment.jpg

Dat is tot nu toe alles
grt
Marc
 
Voila ik heb hem in de glansvernis gezet en de binnen bekleding verder afgewerkt
Hier wat sfeerbeelden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Hier heb ik de binnenbekleding wat meer kleur gegeven , afgesteld op de buitenkleuren

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila en nu verder naar het vervolg
Marc
 
Helemaal niet mis :). Dat poeder lijkt mij interessant spul.
 
Prachtig werk Marc.
Maar goed dat je hem opnieuw gedaan hebt.
Nu heeft de buitenkant dezelfde kwaliteit als de binnenkant.
 
makkers hier nog wat beelekes dit keer het verlagen van de vooras



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zien jullie het verschil tussen links en rechts

attachment.jpg

Nu alles mooi in kleur zetten en monteren
 
Geen idee van als dit technisch juist is wat je deed en ik begrijp er ook niks van maar aangezien het je job was denk ik dat het in orde is. Hoe ik het ook bekijk de technische kant van modelbouw, ik raak er niet wijs uit.
 
Allereerst sorry ik had het beter moeten uitleggen als volgt
Dat stukje wat ik nu laten zien heb daar komt aan dat dik pinnetje het voorwiel en de twee dunne pinnetjes en doen het wiel naar links en rechts draaien en die komen tussen twee armen zal ik ze maar noemen die aan het chassis vast hangen
Inderdaad het was wat gebrekkig uitgelegd , ik denk altijd dat de andere mensen mee zijn ( foutje van mij )
Later als dat ineen zit zal je het beter verstaan
Marc
 
Kan dat geen kwaad dat je onderdeel nu ondersteboven staat?
 
Coachke, het probleem ligt voor een groot deel bij mij hoor. Ook al leg je dat met handen en voeten uit en maak je 20 tekeningen dan nog zal ik geen idee hebben waar je het over hebt. Het gaat er gewoonweg niet in die technische dingen maar toch blijf ik volgen omdat je geduld inspirerend werkt.
 
@Beyond ik heb gezien, wat je bedoeld hoor alles is ok ik heb dit gedaan om te tonen hoeveel het gezakt is
Bedankt voor de oplettendheid
@ Alain ok man maar je had er wel een punt hoor ik was wat te snel met mijn uitleg en misschien wat te onduidelijk maar ok als je het helemaal niet begrijpt ik zal proberen straks het ineen te zetten dan kan je zien waarvoor dit in feite dient
mannen toch bedankt om te volgen
Marc
 
Moeilijk te begrijpen is dat niet ( toch niet voor mij )
Gelukkig kan je dit bij deze nog redelijk gemakkelijk doen, er zijn wagens dat het toch echt een hoop werk is om ze verlaagd te krijgen.

Knappe werken hoor, ook het spuitwerk is toch een pak beter dan de eerste keer. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan