Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Dit zijn echte V-riemen
Maar geen nood ze liggen er al terug af
 
Roy gij doe mij nogal wat aan he makker , maar tof dat je me toch weer weet te verbeteren en te overhalen , vind ik wel leuk zolang het maar in mijn bereik ligt van kunnen :laugh: :laugh: :laugh:
Grt
Marc
 
Het bereik van je kunnen ligt soms veel hoger dan je zelf denkt…

Weet ik uit ervaring!!! Je bent op goede weg zo, iets opnieuw doen voor een verbetering is de enige weg.
 
Heb ooit eens dunne strips papier gebruikt als een V-riem. 1 stripje was te dun maar vanaf 2 laagjes leek dat toch goed te komen en houtlijm werkt altijd.
 
Erwin dat ben ik nu juist aan het doen , ik heb van die rode afplaktape van de Aldi (ooit eens gekocht ) en die is vrij dun nu heb ik die mooi dubbelgevouwen eerst met een lat een rechte getrokken en dan 1 mm afgemeten en gesneden met een scherp mesje nu nog mooi verven en alles monteren
Bedankt hoor voor uw reactie
Marc
 
Roy beste kerel ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt en iets geprobeerd
Dus ben ik als volgt tewerk gegaan
Eerst alle rommel verwijderd die een zogezegde V-riem of snaar uitbeeldde
Daarna alle polietjes proper geschuurd en oneffenheden verwijderd
Dan de polietjes geschilderd en terug geplaatst
Vervolgens heb ik zeer dunne afplaktape genomen en deze in de lengte over een afstand meer dan de V-riemen is dubbel geplooid , mooi
glad gestreken en 1 mm afgepast en met een scherp mesje dat reepje afgetekend
Vervolgens het reepje met Panzer grau geschilderd
Nadat alles droog is heb ik het eerste stukje reep op de onderste polie in de helft ervan vastgekleefd daarna het strookje op de volgende
polie gekleefd en zo verder gegaan tot ik mooi rond was de twee uiteindes gelijk geknipt en het was klaar
En als laatste de servo riem gekleefd , ik moet eerlijk toegeven VEEEEL beter
ding wat ik niet kon vermijden is dat onder de alternator de riem een beetje in een lob hangt , dat komt omdat de alternator zo fragiel
vast zit dat bij het minste de alternator zich buigt en er is geen andere manier

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het weeral nu kan ik verder met de bougiekabels
ook mijn grootste dank aan Roy en Erwin voor de tips
Marc
 
Bravo, dat ziet er inderdaad beter uit; zeker omdat vooral de v-snaar tussen dynamo en (ik vermoed:) nokkenas-poelie zichtbaar zal zijn na plaatsing van het blok (zie mijn laatste referentiefoto hierboven).

Jammer dat de dynamo zo los zit, maar gelukkig is het onderste snaardeel dus niet zo goed te zien.

Je ziet dat het er ineens een stuk meer uitziet als een echt motorblok.
 
Beste vrienden ik heb een probleem en ik kan het maar niet begrijpen ; kunnen jullie me raad geven ?
Ik ben de bougiedraden een het bevestigen
Dus de stroomverdeler is uit een stuk van hetzelfde materiaal nu de bougiedraden zijn allemaal uit hetzelfde stukje draad geknipt en nu komt
Draad 1 kleeft van zelf evenals 2,3,4 en nu nummerke 5 krijg langs geen kanten gekleefd heb al bij manier van spreken een halve tube lijm aan versmost en die smeerl... wil niet blijven hangen daar word ik nu zot van ik ben er nu even mee gestopt het gaat gewoon niet
grt
Marc
 
Misschien is het een 4 cylinder :)


Misschien secondenlijm proberen?
 
Hey Ron het is wel degelijk een 8 cilinder en het strafste is dat ik sec. lijm gebruik voor zoiets altijd maar ik ga opnieuw beginnen er zaten 2 stroomverdelers bij waarom dat weet ik niet er zat nog van alles dubbel en in dezelfde spreu
Ik weet ook niet wat er aan de gang is ondertussen heb ik het toch geplakt gekregen , gevolg 1 dikke klomp lijm dus stroomverdeler eruit en de nieuwe erin
In ieder geval bedankt voor uw bezorgdheid

grt
Marc
 
Een fractie Gator Glue, 100% garantie dat het blijft zitten.

Accelerator bij de secondenlijm, eveneens 100% garantie dat het blijft zitten.
 
Roy beste man spijtig genoeg heb ik die producten niet meer het is te zeggen die activator voor sec lijm de gator heb ik nog nit gekocht maar geen nood ik ga helemaal opnieuw beginnen ben juist op zoek naar andere draden deze rafelen gemakkelijk uit en dan begint het prutswerk , maar ik heb geluk bij de charger zaten veel dubbele dingen in dezelfde spreu's waarom weet ik niet , om verder te gaan heb ik een tweede stroomverdeler die ene is nu een knots sec lijm dus eruit gedaan en ng opnieuw beginnen ik wil ( zou willen ) dat de motor even mooi word als de buitenkant
Roy bedankt voor uw raad ik ga met toch eens zo een potje aanschaffen
Marc
 
Hoewel ik beide producten inmiddels als onmisbaar beschouw, raad ik toch aan om eerst accelerator te kopen. Daar is vrij makkelijk aan te komen en het is zo ontzettend handig..
 
Ik weet het Roy ik heb het altijd gehad
, misschien morgen de doe het zelf zaken zijn hier toch open op een zondag
Nu ben ik opnieuw begonnen en nu veeeeel beter , meer echter en nauwkeuriger , ik heb nog op het internet gekeken en normaal zijn dat haakse koppen op de stroomverdelers maar heb toch foto's gezien waar er gewoon rechte op staan en ik vind het zelfs beter u
straks foto's ervan
Grt
Marc
 
Ipv accelerator kan je ook een zéér klein beetje bloem gebruiken. Laat wel een beetje sporen na (bloem die in de lijm blijft hangen :8 )
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan