Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Beyond daar is het te klein voor het is nu al 1 knots lijm , ik heb het er gelukkig goed afgekregen
en heb trouwens nog een reserve stroomverdeler
Marc
 
Maatekes ik ben dan maar terug opnieuw begonnen , alle draden eraf tot aan het motorblok de lijmresten verwijderd en tot mijn verbazing kon ik de stroomverdeler toch nog gebruiken , daarom ben ik op zoek gegaan naar betere draadjes en heb ze ook gevonden in een oortje van Samsung daar zaten geïsoleerde draadjes in van 0,2mm ideaal dus en ng mooi zwart ook nog beter kon het niet zijn , dan heb ik juist passende isolatie gezocht en deze op een lengte gesneden die overeen komt met een isolatie van een bougiekabel
En niet als daarvoor ben ik nu begonnen aan de stroomverdeler zelf veel gemakkelijker en handiger om te werken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Het probleem met de loshangende riem heb ik nu ook opgelost door er een spanrol bij te plaatsen die op die loshangende plaats komt

attachment.jpg

attachment.jpg

dan heb ik ook de voorste zetels kregen ook nog veiligheidsgordels en zoals het toen was alleen buikriemen

attachment.jpg

attachment.jpg


Nu nog hier en daar wat bijwerken en we kunnen verder met ons gepruts , maar ik doe het graag en dat is nog het voornaamste he ? Er zijn nog dingen die ik ook nog graag doe maar ja een mens word wat ouder he en dan moeten we al eens overslaan he :laugh::laugh::laugh::laugh:

Een grapje mag toch ook nog he zo nu en dan
Marc
 
Dat zijn grote verbeteringen aan het blok Marc! Of ja, kleine verbeteringen maar daardoor groot ten gunste van de geloofwaardigheid!
 
@Roy bedankt hoor
Vrienden ik zat weer even in een zwak moment gisteren en eergisteren het ging niet hoe ik het wilde die draadjes en dat gepruts met dat lijmen efkes alles gelaten zoals het was , diep adem gehaald tot tien geteld en terug opnieuw begonnen en nu gaat het weer goed straks mag je weer foto's verwachten , nu ga ik nog wat verder knutselen
Marc
 
Mooie vorderingen Marc ! niet alleen aan de Dodge maar ook hoe jij zelf weer groeit :)

Dat vind ik ook mooi aan dit topic, om te zien dat door open en eerlijke argumenten men
niet alleen leren kán, maar dat ook dóét thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif

Doe zo voort :)
 
bedankt Peter ik zal seffens de vernieuwde versie tonen
 
Hier de laatste beelden van de bekabeling van de motor

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Marc
 
Dag Marc, een goed idee om zo je kabeltjes te maken. Zelf hou ik eigenlijk van dergelijke verbeteringen aan een model,uiteraard moet het wat te doen zijn want
men je kan zo ver gaan als je zelf wil. Wij autobouwers moeten er enkel voor zorgen dat het niet te "druk" word in de engine bay hahaha. Geld eigenlijk voor de meeste modellen. In alle eerlijkheid gezegd,ik vind je werk steeds mooi en goed bewerkt ook tijdens het bouwen en of erbij scratchen.Zulke topics zijn altijd leuk en leerzaam om te volgen.Gewoon zo verder doen Marc,want het is mooi om zien.
 
Marc....wat weer een mooi project.....en dit verslag toont helemaal je manier van bouwen typisch voor jou :D...je gedrevenheid druipt er af ..maar ...positieve reakties....motiveren altijd en al goed ...maar soms sluipt het gevaar er in dat je niet beseft dat het nog beter kan ...zeker met je kunnen.Daarom is een beetje kritiek ...soms heel goed ...want dan zie je dingen die je daarvoor niet zag ..of dat je het zelf niet wist dat het anders en beter kan....gelukkig staat je open voor advies...want tenslotte daar is het forum voor...en ja ieder zegt het op zijn manier maar ik ben er van overtuigt dat die personen het ten eerste het met de beste bedoelingen doen en er proberen er voor te zorgen dat je model nog beter wordt .Ik heb het altijd gezegd dit forum is super hier zitten mensen tussen die echt hun tijd er willen insteken om iemand anders te helpen . Marc blij zo verder doen man ..je groeit en dat is de wens van elke bouwer.....toppie man;)
 
Beste Swa bedankt voor uw lovende woorden ik zal ze niet naast mij leggen en ze zeker in de toekomst blijven in mijn achterhoofd houden
En Swa jij weet dat ik redelijk goed met kritiek om kan en ik probeer ook in de toekomst dat blijven houden zo
Marc
 
Makkers hij is zo goed als af " THE BEAST " ik moet nog even wat betere foto's maken in de tuin hier al wat beelden van in huis

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zijn jullie tevreden ik hoor het wel
Marc
 
mooi gemaakt
knap kleurke ;)

1 vraagje/opmerking: moet er normaal geen luchtfilter of kelkes bovenaan op dat goudkleurig onderdeel?
6114412774_14b99b23bd_b.jpg
 
Het ziet er erg mooi uit weer Marc, maar zoals altijd heb ik een paar kleine kanttekeningen:

1) Misschien kun je de motorkap proberen dicht te krijgen.
2) Onderkant motorkap (voorzijde), omlijning van linker mistlicht voor, achterlichtomlijning, naad tussen de body panels (achterzijde) mogen misschien nog wat worden bijgewerkt / strakker gemaakt.
3) Een wash (en liefst ook olieverf-schaduwen) zou het oranje deel van de motor nog realistischer maken.

Het is muggenzifterij, maar anderzijds kun je van het uitstekende voertuig dat je nu hebt neergezet een prachtig, geweldig exemplaar maken.

Edit: nu Jordi het zo zegt, ja waar is het luchtfilter? Misschien heb je het expres weggelaten (meer vermogen) maar dat wordt dan geen dagelijkse rijder; ik zie verder ook nog een filter boven het linker kleppendeksel (op de foto rechts), welke vorm ik herken van jouw model; heb je hier naar gekeken?
 
IK weet het Roy geen muggenzifterij
Er moeten nog glaasjes in de mistlichten en de motorkap misschien even goed opwarmen want in he begin sloot ze mooi maar tijdens het verder monteren begon een en ander wat tegen te werken en denk dat dat de reden is en dat achterste paneel moet ik nog verder afwerken
@ Jordi die luchtfilter is er bij hoor deze foto was maar om het detail van de carburator weer te geven en de kleine detailkes moet ik nog verder afwerken
En mannen ik ben zeer tevreden met jullie reactie ik had het gevoel dat het niet zo goed wasmaar ik kom er beter uit dan ik dacht
Bedankt mannen
Marc
 
we hebben onszelf in toom gehouden :D

ben benieuwd naar de verdere afwerking ;)
 
Marc...ik moet toch WoW...zeggen wat ik hier zie en opmerkingen sluit ik me aan wat Roy en vrienden zegt;)....Het is een specialeke alleen voor zijn kleur :8:8...maar een vraagje het zal wel aan de foto liggen of zelfs aan mijn ogen ..maar heb de indruk dat er wat stof op ligt.....
En dan mijn grote vraag ...ik mis je handelsmerk....:D:D:D.....waar is de kontaktsleutel...of was er geen mogelijkheid ...kan ook he
In ieder geval je bent weer een beetje gegroeit...ook dankzij de goede kritieken en de slechte kritieken ...dat brengt toch een hele motivatie bij ....vindt je niet....top man.....;););)
 
@ Swa bedoel je die foto van het interieur ? op het dak daar ligt niks stof dat is de weerspiegeling van de bezette muur er achter dit is nu het resultaat van te blinkende auto's :laugh::laugh:
Nee Swake er ligt bijna geen stof in , in het begin wel maar nadat ik enkele decal's geplaatst had heb ik hem grotendeels geschuurd en de stofjes weggeschuurd en terug in de nieuwe vernis gezet , ik moet eerlijk zeggen die vernis van de Brico die blinkt ongelooflijk mooi voor zulke dingen kan je niet beter zijn en voordeel droogt direct
Ik ga straks de kleine dingen verder afwerken en wacht op de zon om serieuze beelden te maken
En Swa de sleutels laat ik bij zo een machien liever in mijn zak zitten ( je weet maar nooit he ) :laugh::laugh::laugh::laugh:
Marc
 
Ge ziet wel he het ligt aan mijn ogen dan:laugh::laugh:......gewoon prachtig dan mateke ...;);)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan