Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik onderschat Gunit zekers niet en het draait ook niet om hem hier maar alleen wat is beter (ieder zijn eigen ideeën hierover) een echt draadje of het gedraaide koperdraadje.

Je zal zien dat het draadje geen meerwaarde bied ten opzichte van het koperdraadje, en als alles geschilderd is en een drybrush heeft gehad dan wint het koperdraadje van het katoenen draadje omdat deze direct te herkennen is als draadje/touwtje.

Soms moet je ook weleens de nadruk ergens opleggen in een diorama om iets duidelijk te maken.

Ron
 
Hola jongens, hier is een lekkere dynamiek op gang gekomen, dat vind ik in één woord super ! Zeer leuk dat dit in een topic tot stand komt, de verschillende manieren om zo'n koord aan te pakken.
Persoonlijk denk ik dat Rik zeker een punt heeft als hij stelt dat een echt koord minstens even effectief is. Ieders kritische oog wordt dan ook zeer geapprecieerd en het pusht me nog meer om dingen te verbeteren.
In het geval van zo'n koord en de aangehaalde verdunde houtlijmbehandeling : dit heb ik in het verleden al meermaals gedaan, zij het niet met deurbellen. Ik deed dit voornamelijk om de pluizigheid weg te werken want dit stoort vreselijk en het schaadt een werkstuk soms.
In dit geval heb ik geopteerd voor een koperdradenkoord voor een weloverwogen reden : het strakke uitzicht van het "hangen". Een gewoon touw, al dan niet in de houtlijm gepasseerd, durft nogal eens een klein bochtje te vertonen namelijk.
Zoals Ron stelde, van het koperdraad is straks niets meer te zien, het is ons oog dat niet akkoord gaat met de relatie materiaal/product ofte koper/koord. Ik ga er alles aan doen om dit koper om te toveren tot een echt lijkend touw. Hierbij zal ik ook proberen om er nog een knoop onderaan bij te doen.
Ik heb iets in gedachten, want onderaan zo'n knoop mag het best wat rafelen, dus...een knoop met echt koord. We zullen zien of het wat worden zal. En anders vinden we hier samen wel een andere oplossing !

Jongens, ik kan niet anders dan jullie bedanken (het is afgezaagd, maar het is gewoon zo).

Groeten van GUnit.
 
Nu ik dit lees van Ron, kan ik daar ook zeker mee eens gaan. En ook dat er een bochtje in kan komen, dat is natuurlijk niet wat je wilt. :unsure:

Ik denk dan ook dat je een goede keuze hebt gemaakt. Dat zal duidelijk zijn. Maar idd, goed om hier eens een aantal meningen te zien. Dat is juist waar het forum voor is. Zo kan je een keuze maken voor datgene dat het beste bij jou past. En natuurlijk leerzaam voor ons allemaal. Het "waarom" is nu ook goed verwoord.

Rik die helemaal blij is. :laugh: Juist omdat hij nu weer eens de kracht in dit forum ziet. ;)
 
Yes sir ! Ik zit op meerdere fora, maar nergens is de interactie zo groot. GUnit.
 
M'n bel is klaar.

Hoi mannen, de bel is klaar, trekken maar !!!

Voor de kleuren heb ik me gebaseerd op enerzijds de referentiefoto die ik eerder toonde, alsmede heb ik gemeend dat dit palet mooi zou aansluiten op de rest van het huisgeveltje.

Ik heb eerst een grondverfje geschilderd, daarna de basiskleuren met Revell's Aqua Colors aangezet (flinterdun, meermaals). De uiteindelijke afwerking geschiedde met olieverf.

De bel vind ik zelf aardig geslaagd, ze brengt wat kleur in het geheel.

Het touw heb ik onderaan afgewerkt met een knoop in echt touw (ertegen/rond gelijmd), en gekleurd met acryl, geweatherd met olie'kes.

De foto's :

De inspirerende foto nog een keertje :
OldDoorbellImage.jpg

De eigen bel :

180.jpg

182.jpg

181.jpg

Ik kijk erg uit naar jullie verdicten ! Groetjes en goei weekend verder ! GUnit.
 
Man man man, dit is hier niet meer normaal zeg! :O
Als ik dit kunstwerkje hier zo zie dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat we hier op het forum met echte kusntenaars gezegend zijn.

Dit is gewoonweg fantastisch (ja ik weet: ik val in herhaling :8 ).


handjeklap.gif





Droop
 
Hey hey,

dit draadje bekijken is elke keer weer genieten.
Bouw maar rustig verder, dan kunnen we hier nog lang onze duimen en vingers aflikken aan je modelbouwkunsten...

Heligroeten,

Nick
 
Alles hiervoor is nu al reeds gezegd. Heel erg mooi hoor. :O Mijn complimenten.

toch zou je voor de grap eens een ander kabeltje moeten proberen.

Ik kan je er eentje toesturen eventueel. Dat is metaaldraad gevlochten als touw, en dan ook wel heel dun. Zal ook eens een plaatje voor je schieten. :) Ik vind dit toch nog als touw een beetje glad. Daar was ik al wel bang voor. Maar het is en blijft een optie hoor. :dry:
 
help, ik heb geen commentaar meer.....:O
heel goed gedaan:8
 
GUnit, het belletje is er ééntje waar ik als kind niet aan zou kunnen weerstaan....;):laugh::laugh:


Ziet er heel overtuigend uit, zelfs het draadje.....
Velen vergeten hoe klein dit wel is :wacko:, en dat dit in het totaal plaatje zeer zeker niet zal opvallen, of juist wel, maar dan niet als eyecatcher, eerder als mooi detail....
Blijven bouwen en schilderen mate, 't is en 't blijft genieten ;)

Grote fan van je werk,
Beyond
 
Wanneer ga je nu toegeven dat het foto's zijn van je tuinhuis die je hier aan het posten bent? :$:$
Ziet er verder best leuk uit.

Erik.
 
Hey jongens, top hoor wat ik hier weer allemaal lees !

Ik heb voor alle duidelijkheid een foto genomen naast een 1 ct stukje, ik hoop dat ik hiermee een en ander verduidelijk...het koordje is nog aan het drogen, dit wordt later nog afgewerkt met een matte vernis, waardoor het gladde dat nu nog te zien is, helemaal verdwijnt.

183.jpg

Groeten mannen ! GUnit.
 
Sorry hoor, maar ik MOET hier gewoon Applaus geven

ApplausApplausApplausApplausApplaus

Super hoor GUnit ;)

Beyond
 
:O meer kan ik eigenlijk niet toevoegen
 
Ik ben zonet aan de weet gekomen dat er in Belgie ook zoiets bestaat als de Bermuda Driehoek.:ohmy:

Schijnt ergens ten Noorden van Antwerpen te liggen, en alles wat er in terecht komt wordt pas veel later teruggevonden...Op schaal 1/35!:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan