Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of Guy, je kan gaan voor een iets simpeler uitvoering en de koord vastmaken aan de klepel.
Door het contergewicht trek je een maal aan het koordje en de gevelklok (zou de officiele benaming zijn) slaat meermaals.
Aan de klepel moet je meerdere keren trekken om x-aantal keer te klepperen.

Erik.
 
Ik wil je niet pushen, maar misschien kan je hier wat mee?


Wat vroeger ook veel werd gebruikt is een "trekbel" (vandaar de uitdrukking: belletje trek)

In onderdelen ziet dat er dan zo uit:


En voor de werking kan dit misschien helpen:


Maak er wat moois van.
 
G.,

Vooral die onderste pic is schitterend om er iets reëels van te maken. :O:tongue:

Mooie info, Koekie.
 
G.,

Vooral die onderste pic is schitterend om er iets reëels van te maken. :O:tongue:

Mooie info, Koekie.

ExSerCo, dan is hij rap klaar.
Van de onderste tekening is er buiten enkel een knop te zien.
De rest hangt aan de binnenzijde.

Erik.
 
G voor een bel op jou schaal moet je eens gaan kijken in een vrouwen winkel waar ze veel verschillende oorbellen hebben daar vind je vast een bel die je kunt gebruiken.

of tussen de juweeltjes ( namaak ) die dingen kosten maar een paar euro.
ook in een speelgoed winkel kun je mischien wel iets vinden als je wat zoekt mischien in een doosje lego of zo iets .
 
Denk eens aan een scheepsbel. Die zijn van messing. En dus ook mooi met klepel. ^^

De werking is simpel hoor. Het touw aan de zijkant vast gemaakt. Dan door een oogje langszij van de bel. Daardoor kun je aan het touw trekken, waarna je de bel dus door het recht trekken van het touw opzij drukt als het ware. Hier door kan de bel heen en weer schommelen. En hoor je de klepel tegen de bel aan slaan.
 
Denk eens aan een scheepsbel. Die zijn van messing. En dus ook mooi met klepel. ^^

De werking is simpel hoor. Het touw aan de zijkant vast gemaakt. Dan door een oogje langszij van de bel. Daardoor kun je aan het touw trekken, waarna je de bel dus door het recht trekken van het touw opzij drukt als het ware. Hier door kan de bel heen en weer schommelen. En hoor je de klepel tegen de bel aan slaan.
In het 'Te Koop'-draadje had ik ook al een foto van zo'n scheepsbelletje geplaatst.
Voor alle duidelijkheid plaats ik 'm hier ook maar:

1_DSCN9406.jpg

Bij gebrek aan zo'n belletje kan je dit ook met een omgekeerd rond megafoontje of scheepsluidsprekertje maken. ;)



Droop
 
HEREN, DIKKE MERCI !!!

Hier tal van reacties, gelukkig maar ! Ik kan weer verder dankzij een paar onderdeeltjes uit een Italeri kit in 1/72. Bepaalde wielonderdeeltjes hebben de vorm van een klokje : ik kan dus aardig de bal misslaan voor ik in de problemen kom, hehehe.
Jullie bijkomende foto's vormen een super de luxe leidraad ! Leve dit forum !
Het komt in orde !

Snel een update van de werken. Vriendelijke groeten van G.
 
Opdate van de bel

Met spare box zooi en PE afval, wat sterke lijm en veel, veel geduld (op de proef gesteld) denk ik wel dat ik een bel bij mekaar geschratshed heb.

Jullie zien een foto van de toestand voor ik de laatste aanpassingen deed.
In de cirkels meerbepaald heb ik wijzigingen aangebracht. De stang met haakje is verkort, de bout werd vervangen door een fijnere.

belklaar.jpg

Dit is écht fijne prul geweest, een beproeving.
De lantaarn is conform de uitleg van Rik verder uitgewerkt.

Later nieuwe foto's, met de verfjas.
vriendelijk gegroet, GUnit.
 
:D er is nu tog niemand meer die gelooft dat dit een dio is.
moet ge de foto bekijken :unsure::unsure::unsure::unsure:

ik heb hier dan ook niets aan toe te voegen G gewoon prachtig
 
Inderdaad heren, ik kan het niet beter verwoorden...

Als dit dio afgewerkt is gaan we een dag nodig hebben om alles naar believen te kunnen bekijken..... ;)

Super gedetailleerd.

Grtz,
Beyond
 
Mooi hoor, alleen het touw dat je nu van koperdraad gemaakt heb zou ik vervangen. Vervang deze is voor een katoenen expemplaar dat je in de houtlijm gelengd met water hebt laten inweken. Als je dit dan daarna gaat schilderen zul je zien dat de draadjes structuur mooier uitkomt. ;)

Tis alweer een idee, begin mij eigenlijk al wel een beetje schuldig te voelen, maar je project is gewoon echt super. :P
 
Dat draadje kateoen is een mogelijkheid alleen een beetje pluizig maar dat koperdraadje wat nu een beetje uitvergroot is werkt prima en laat ook duidelijker zien dat het om een stuk touw gaat tenslotte praten we hier in 1/35 en dat word weleens vergeten krijg ik zo het idee.

Ron
 
Mijn mening:
Het formaat van de draad die nu aan je bel hangt, kan volgens mij wel.
Kijk maar eens goed rond, er zijn zoveel verschillende diktes te vinden.....

Ik mis enkel een knoop in het touw onderaan.:$ Maar dat is muggenziften.
 
Mijn mening:
Ik mis enkel een knoop in het touw onderaan.:$ Maar dat is muggenziften.

Ex, je zou moeten weten dat dit het huisje is van de lokale "dame van plezier" en dat touwtje is afgesleten door het vele "trekken"
 
Door de fijnheid van het touw gaat het idd pluizen, maarrrrrrr, als je deze in de houtlijm laat drenken dan word deze hard. Daardoor zie je de structuur van de wikkelingen van het touw beter. Nu is deze glad. Het touw is gewikkeld door twee of drie getwijnde draden. Deze twijning is nu door de gladde structuur van het koper niet te zien.

We kunnen schrijven dat dit dio zo ontzetten gedetailleerd is, dat dit natuurlijk wel weer een stukje is dat dan zeker niet vergeten mag worden. ;)

tja, die knoop aan de onderkant, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is zeker en mooie aanvulling.
 
Als mijn zus geen ***** had was het mijn broer geweest Rik :)

Dacht je nou echt dat je het verschil zou zien in deze schaal?
Het touwtje is nu gemaakt van twee gedraaide koperdraden mischien dat je dit over het hoofd ziet gezien je opmerking over twee of drie getwijnde draden
Als dat touwtje wat er nu hang geschilderd en gedrybrusht is zie je het verschil niet meer en gelijk als een touwtje te herkennen ;)

En nogmaals het is 1/35 en jij denkt een beetje teveel in 1/1 en dat gaat echt niet op helaas.

Uteraard is het Gunit zijn beslissing wat hij met dit draadje gaat doen.

Ron
 
Als mijn zus geen ***** had was het mijn broer geweest Rik :)

Dacht je nou echt dat je het verschil zou zien in deze schaal?
Het touwtje is nu gemaakt van twee gedraaide koperdraden mischien dat je dit over het hoofd ziet gezien je opmerking over twee of drie getwijnde draden
Als dat touwtje wat er nu hang geschilderd en gedrybrusht is zie je het verschil niet meer en gelijk als een touwtje te herkennen ;)

En nogmaals het is 1/35 en jij denkt een beetje teveel in 1/1 en dat gaat echt niet op helaas.

Uteraard is het Gunit zijn beslissing wat hij met dit draadje gaat doen.

Ron

Nou, ik denk dat je G onderschat.
Ik zag ooit een model van hem in het "eggie" en zelfs de geur van de bakstenen was aanwezig.:laugh:

Je hebt misschien gelijk wat betreft dat touwtje, maar als je de rest van het werk ziet, is het waarschijnlijker dat G het nog wel eens onder handen neemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan