Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey G,

Met open mond en dus niets te zeggen, kunst met de hoofdletter K.

Groeten,
Swa
 
Hoi GUnit,
Ben uw brouwproces nog steeds aan 't volgen en ben daarstraks naar de huisarts moeten gaan...
Iets aan mijn kaaksbeen!!!!
Diagnose: VEEL teveel met open mond gezeten.
Ma da neem ik er maar bij!!
Kan alleen zeggen...
Man wat ben jij een bouwer zeg!!
Nog geen aanbieding gehad om op schaal achtergronden of decors voor filmkes te maken??
GREAT WORK!!!
Groeten
Bart
 
Volgens mij heeft hij een 1 Cent stuk van 10cm dia, en worden wij in de maling genomen...:$
 
da's----------------------------------------------------------zonder woorden voor een ongelofelijke knappe prestatie van miniatuurbouw, alsof je echt kabouters in huis heb.

groetjes
ward
 
Bedankt wederom vrienden, ik heb dit topic even stil liggen omdat ik tegen de 6 juni absoluut van de partij wil zijn om in de buurt van Beyond z'n flak een stick paratroopers te droppen, dan kan die ineens opgeruimd worden. Lol GUnit.
 
8 juni, een nieuwe start.

Hallo mannen, gisteren heb ik een punt gezet achter het D-Day avontuur, vandaag neem ik de draad terug op met mijn topic hier.

Misschien weten jullie nog dat ik het geheel in een zanderig oker heb gespoten.

Vandaag (na mijn terraswerken ! Bah !) heb ik de leitjes op het dak in hun kleurtje gestoken. Omdat ik de basiskleur grijs heb geairbrushed, kon ik snel weer verder met de verdere afwerking.

Dit is de toestand van het dakje na het kleuren met de airbrush. Ik heb eerst een donkere grijze gespoten, daarna in twee sessies lichtere grijzen aangebracht.

500.jpg

Daarna heb ik een olieverfwash aangebracht voor de eerste veroudering van het dak.

501.jpg

Na het aanbrengen ervan heb ik onmiddellijk met dezelfde wash fijne tekening aangebracht, als een lichte verwering.

502.jpg

Ik heb de draad weer opgepakt, ik hoop dat jullie mee op de trein springen.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Yeeehhhh, hij gaat weer door.

modelengeneer is weer heel blij. :P
 
Ik zit op de trein, en dit in eerste klasse, want hier wil ik geen letter en/of foto van missen... ;)

Blij dat je terug bent met dit topic, ik begon het al een beetje te missen.

Ziet er alvast weer top uit.

Grtz,
Beyond
 
Ik zit al lang op die trein.
'K vroeg me enkel af waar de machinist bleef. :laugh::laugh:



Droop
 
Ik moet mijnen trein nog maken. ;)
Maar ik volg wel op mijnen fiets. :laugh: :P

Erik.
 
zoals droop zij we zaten al een tijtje te wachten op de machinist ;)

en al direkt een goed begin met het leiéndakje.

alvast een vraag maar die is mischien al gestelt geen schouw en dakgoot ?
 
Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug! Hij is terug!

Allee, ik bedoel, euhm, dattem terug is...:)
 
Het zal waarschijnlijk weer van een leien dakje gaan...:P
 
Gunit,

Begin je te zien wat voor storm je hier veroorzaakt?
Binnenkort ga je nog enkele van de pannen van je dak moeten laten wegwaaien..
 
Zeg Gunit,

Ik wil je geen moeilijkheden bezorgen, maar heb je al eens gezien hoe sommige van die huisjes worden bevuild door duiven en ander gevogelte?

't Is maar een idee...
 
Misschien wat krassen van de kat die over je dak gelopen heeft? Of ben ik nu aan het overdrijven? :ph34r:

Ongelooflijk knap werk GUnit, ik benijd je oog voor kleuren.
 
Wat een reacties ! Dit had ik niet kunnen denken hoor.
Het geeft me wel de boost die ik nodig had om een tegenslag(je) te verwerken (denk hier een bleitgeluid bij).

Wat was er gebeurd : toen ik met de afwerking (ja, zover stond ik) van het dakje begon, kreeg ik iets in de gaten wat me niet aanstond. Het materiaal waarop ik de leitjes had gekleefd, was een beetje uit vorm geraakt (te onstabiel). Er was maw. een soort heuveltje ontstaan wat ik er niet wilde. Nu zei m'n vrouw dat dit bij die oude huizen perfect kon, maar dat was buiten mezelf gerekend. Iets wat ik zelf niet voorzien heb, wil ik niet. Dus : heb ik de handel van het huisje losgemaakt, ben ik helemaal opnieuw begonnen met een ander dakje, moesten er dus honderden leitjes op maat gesneden en verlijmd worden en mag ik wederom beginnen grondverven, inkleuren en afwerken.

Momenteel ben ik voor 80 % klaar met het oplijmen van de nieuwe leitjes, op een dakje dat er nu wel stabiel bijligt. Het vorige plaatje was van architectenkarton, nu is het plastic sheet van enkele mm dik. Ik toon jullie foto van zodra ik tijd heb om foto's te maken. Er zijn immers ook nog steeds de werken in en om m'n eigen (echte) huis.

Tja, zot zijn doet geen zeer, ik zou vergaan van de pijn ! Maar omdat ik heel m'n ziel in zo'n project steek, wil ik later geen spijt krijgen van iets wat ik niet hersteld zou hebben.
Daarom heb ik de boel even moeten slopen en herstellen. Btw. het huisje is absoluut niet beschadigd geraakt, alles zit nog zoals het hoort en het nieuwe dakje zit er strak op (al heb ik de leitjes natuurlijk niet té proper rechtgelegd).

Vanavond vermoedelijk een paar foto's.

Vriendelijke groeten van GUnit, aannemer van dakwerken, nu in tijdelijke promotie : eerste dak betalen, tweede gratis.
 
Als aannemer zou je niet rijk worden :laugh: Maar het getuigt wel van doorzettingsvermogen om opnieuw aan het dak te beginnen Applaus
 
Tomas, ik heb reeds maanden in dit huis zitten, dus nu moet alles, maar dan ook alles naar mijn zin zijn. Bedankt voor de reactie.

Update :

Het verwijderde dak :
190.jpg

Het nieuwe dak :
191.jpg

Geairbrushed in de basiskleuren :
192.jpg

Morgen : bijkleuren in nuances, later washen, drybrushen.

Greetz GUnit.
 
Terug zo een titanenwerkje die niet gezien wordt als het eenmaal af is :O
Als men een afgewerkt diorama bekijkt denkt men wel eens dat alles van de eerste keer gelukt is, maar zelden denkt men aan de fouten die erin geslopen zijn, en die veel tijd opgeslorpt hebben om te herstellen...

Hieraan herken je dan ook de meesters...., de meesten onder ons laten het gewoon zo, leggen het aan de kant (de welgekende frigo waar zelden iets terug uitgehaald wordt :nowink: ) of gooien het in de vuilbak, maar de besten onder ons beginnen gewoon opnieuw.....

Mooi gemaakt GUnit ;)

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan