Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
GUnit, ik heb zopas nog eens je foto's bekeken van je huisje en ben even blijven hangen aan je vlaggenmast houder :laugh:
Als je er zo een vlag zou in plaatsen zal ze er vlug uit vallen denk ik....
Ik denk dat er iets mist, en ik kan het moeilijk onder woorden brengen, dus heb ik er een tekeningetje bij gemaakt :D



Ik heb dit al in het echt tegengekomen, maar heb er niet onmiddellijk foto's van.
Hopelijk breng ik je planning niet in de war :P

Grtz,
Beyond
 
Ik heb de vrijheid nog maar eens genomen om wat fotootjes op te snorren.
Ik hoop dat je er nog wat mee kunt:

En blijf je vooruitgang posten hé.
 
Laatst bewerkt:
Beyond, dit zal weer een heel goeie toevoeging aan het huisje worden. Er komt dus zeker zo'n houder bij het raam om een vlag nog meer houvast te geven. Het is wel zo dat bij ons verderop in Breda de huizen vergeven zijn van de vlaggenmasthouders en deze meestal enkel de huls hebben om de stok in te schuiven. Voor grotere vlaggen zullen echter zeker de extra steunen nodig zijn. Anyways, ik ga er zo eentje toevoegen...
Gewoon omdat het weer wat extra karakter zal geven.

Koekie, man man, jij weet er de sfeer alweer in te brengen. Tussen deze foto's zitten ware tips om het diorama nog meer aan te kleden. Bijvoorbeeld die trap met de potjes erop, pure lol om zoiets te fabriceren. Of dat afdakje, om van te snoepen bijna.

Vandaag ga ik een ganse dag kruiwagens met zand moeten vullen in de achtertuin, ermee door het huis naar voren, daar de boel uitladen op een aanhanger (zo'n dertig keer vrees ik) en vervolgens de zaak naar m'n ouders brengen. Een modelbouwer wordt van minder moe en ondertussen kan ik alleen maar in gedachten verderdoen aan m'n huisje, hard hoor !

Morgen rustdag en volle bak genieten van het goede weer en hopelijk is er nog ruimte voor wat modelbouwen...

GUnit.
 
Het dakje is voor 90 % klaar. Er komt nog een laagje matvernis overheen.

Dit is een voorbeeldfoto, waarbij opvalt dat zo'n leidak niet altijd strak gelegd is :
252.jpg

250.jpg

Detail van mijn dakje :
251.jpg

De onderste rij leitjes ga ik nog wel verder uitwerken wanneer ik aan de troep in de dakgoot zal beginnen.

Cya gasteuh ! GUnit.
 
GUnit,

Als ik die echte foto zo zie, dan vraag ik mij af waarom je opnieuw begonnen bent ;)
Zo te zien zit er daar ook wel een buiging in...

Nu, ik heb wel begrip hoor, op foto is ook niet altijd heel erg duidelijk waar de fouten zitten hé..

Je nieuwe dak ziet er trouwens voortreffelijk uit..., precies echt.
Super hoor.

Grtz,
Beyond
 
Klopt Beyond, niet altijd tonen foto's wat er schort aan iets. En soms worden zaken erdoor uitvergroot, heel bizar. Een nieuw dakje maken, was m'n enige degelijke optie.
Het belangrijkst is dat ik nu verder kan, zonder steeds geërgerd te geraken aan de onvolmaaktheid van m'n werkje.

Moet gij nu altijd alles verraden Erik ?

Bedankt voor jullie comments heren !

Volgende update, alweer een heel kleintje, maar wel iets waar ik altijd veel plezier aan beleef : knoeien met verf...

Vandaag was de dakgoot aan de beurt. Er zat al een basiskleur op, maar ik heb een en ander nog wat meer aangekleed bij de zijgevelsecties. Er werd een extra plankje getimmerd. Gewoon plastic card, voorzien van wat nerf met een vijltje.
Hiervan heb ik echter nog geen foto's.

Wat ik wel heb, zijn twee foto's van de dakgootrand.
Ik ben gegaan voor een verweerd uitzicht, aansluitend op de tinten van het andere houtwerk aan het huisje.

Met paletmes en acrylverf heb ik afgesleten verflagen opgebracht.
Die doffe, zwarte verf zie je trouwens veel in Normandië op die oude huizen.

253.jpg

254.jpg

Het dak zelf is nog niet gevernist met mat, ik wil eerst optimale droging van het oppervlak. Morgen heb ik veel modelbouwtijd voor de boeg en kan ik de zijplanken afwerken, schoonheidsfoutjes herstellen etc. De regenpijp wil ik morgen ook wat verder uitwerken, ik vermoed dat ik ze gewoon in het zwart ga zetten en dan wat verweren.

Groeten en tot morgen ! GUnit.
 
:ohmy::O:huh:

....................

ben even op zoek naar woorden, maar ik vind er geen. Schitterend drukt niet uit wat ik wil zeggen, dus zwijg ik gewoon en geniet ik in stilte verder van dit
 
Guyke, dat ziet er zo realistisch uit, dat een dakdekker het kan gebruiken voor zijn reklamefoto's.

Erik.
 
Hola jongens, dat moet ik vermijden he, dat sprakeloos zijn, nu is er niks meer te lezen voor mij !

En opnieuw (het wordt een gewoonte) heb ik de sloophamer gebruikt ! Nu was de regenpijp aan de beurt. Deze was door het vele manipuleren wat losgekomen her en der. Ook had ik tijdens het googelen weer "regenpijp" foto's gevonden en dus...

Inmiddels heb ik de pijp al geconstrueerd en voorzien van brede beugels om tegen de muur te bevestigen, dit dmv bouten. Nu doet het wel ouder aan dan eerst met die rankere beugels. Het was en is nog steeds de bedoeling om een oud kot weg te placeren.

Alles staat in de grondverf en zometeen komt er een zwartje op. Wellicht hier en daar wat roestige boel...afloperkes op de muur...

Vanavond hoop ik foto's te hebben van het geheel. Btw de zijplanken bij de dakafwerking werden vandaag reeds afgewerkt.

GUnit.
 
Volgende update is er eentje van de dakgoot/regenpijp.

De regenpijp heb ik met antraciet en bruin van een verflaagje voorzien. Dit gaf een leuk oud uiterlijk.

256.jpg

Het hoekje met regenpijp heb ik tevens nog wat aangekleed met een oude isolator.

257.jpg

Op deze foto zie je een beetje met wat ik bedoel met het verweerde uiterlijk van de pijp.

255.jpg

Ook is op de foto's te zien dat ik de muren verder met vuil verweerd heb, de steen ginder is poreus en lokaal gaat er veel vuil in zitten.

258.jpg

Morgen ga ik verder met de muren en pak ik het raam beneden aan.
Ik twijfel nog of ik hier slagluiken ga voorzien.

Voor het geveltje komt in ieder geval later zeker een houten bankje.

GUnit.
 
Heel mooi gedaan hoor GUnit.

De dakgoot, de regenpijp, de isolator,....
Stuk voor stuk prachtig afgewerkt....

Het wordt moeilijker en moeilijker om nog iets te vinden die een opmerking behoefd ;)

Grtz,
Beyond
 
Ja man, dat ziet er weer prachtig uit.

Ik vond nog wat leuke piccies, maar voor ik ze hier zomaar neerplof, vraag ik toch maar even of je dat goed vind.

Het is tenslotte jouw verslag...
 
ik wil echt geen afbreuk doen aan je prachtige regenpijp maar volgens mij klopt er iets niet. als we trug gaan naar 1944 waren denk ik de meeste ( bijna alle regenpijpen ) nog in geut en deze waren vierkant en niet rond.
het waren stukken van 1 m lang denk ik die in elkaar paste met een kraag.

ik kan me natuurlijk vergissen maar denk het niet

dit is niet om je werk af te breken maar enkel om informatie te geven :D
 
Ehhh, Amazone, als je geld had kon je idd, dure metalen aanschaffen, maar denk eens aan de cresche pijpen. Dus die van klei. En die van lood. Die waren ook rond. Dit waren toch wel de meest gebruikelijke in die tijd. Dus ik denk dat dit wel goed is zo. :P Alleen met lood zou je er een deukje hier en daar inkunnen maken, dus schade van van alles en nog wat.
 
:D zou kunnen rik wat ik me nog van vroeger herrinner is dat aan de meeste huizen geen dakgoot hing en het water er gewoon afliep :laugh:

zo was het tog ook bij mijn grootouders dus die waren ook niet zo rijk :8

hier bij is de dakgoot dus wel goed en kun je met een gerust hart verder bouwen ;)
 
Hey mannen, ik vermoed dat deze pijpen van lood waren. Nu is het wel zo dat ik massa's foto's heb gedownload van oude huizen uit diverse steden in Frankrijk dus ik durf stellen dat er zeker ronde regenpijpen waren toen, en eerder ook al. Over het gebruikte metaal durf ik geen uitspraak doen. Het volgende huis ga ik denkelijk voorzien van een vierkante pijp.

GUnit.
 
Lood???? ik zal eerder voor zink gaan is wat steviger lijkt me voor een afvoerpijp.
Maar voor onze hobby maakt het niet zoveel uit gelukkig waar hij van is gemaakt.

Ron
 
Volgens mij heeft G gelijk en werden regenpijpen vroeger oa. ook van lood gemaakt.
Ik heb nog wat leuks opgesnord:


Veel plezier ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan