Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zal GUnit zot van worden :laugh:
Zoveel keuze, en zoveel uitdagingen...

Der zit zeker iets in die hij kan/zal gebruiken ;)

Suk6 GUnit :))

Grtz,
Beyond
 
Koekie bedankt wederom maat, dit is wat ik erg apprecieer, het maakt mijn topic interessanter en ik krijg er inspiratie van. Toch ontdek je keer op keer weer dat het scala aan mogelijkheden bijna niet te overzien is, en dat je maar amper in de fout kan gaan.

Beyond, wees gerust, hiervan wordt ik op een positieve manier G E K !!!

Erik, zwijg nog even over 't werk, nog 5 dagen verlof te gaan ! Gelukkig zal ik waarschijnlijk ook heel juli thuis mogen blijven !

Volgende update en één der laatste van dit huisje :

- het dakje wacht nog steeds op z'n flinterdunne matvernis (morgen met zekerheid).

- de dakgoot (binnenin) en de onderste rij leitjes werden voorzien van wat vuil dmv. olieverfmengseltjes (later nog wat pigmenten voor de droge zijde van de goot). Hier of daar ga ik tevens nog wat vochtige drets proberen te maken (afwaterkant).

- het onderste raam werd van afgesleten verf voorzien op de vertrouwde wijze. Geel en gewoon transparant plastic sheet werden ingelijmd met verdunde houtlijm (onzichtbaar nog extra lijm in de naden voor degelijke verlijming !).

- weathering van het "glas" met het pigmentpoeder "Europe Dust", om de zaak wat realistischer te maken.

- de vlaghouder werd nog extra verweerd. Extra steun : niet uitgevoerd bij dit huis.

- er werd behang geplakt in jaren 30 stijl in het onderste vertrek.

Morgen meer dus.

Oh ja, de foto's :

Het blauwe van het behang wou ik laten spelen met het gele van de buitenmuur.
259.jpg

Totaalbeeld tot zover :
260.jpg

Groeten ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Beyond, wees gerust, hiervan wordt ik op een positieve manier G E K !!!

Dat bedoelde ik ook hoor ;)

Ziet er zeer geslaagd uit, maar dat weet je al langer dan vandaag hé :nowink:

Als ik dit zou kunnen had ik het waarschijnlijk al een lange reeks updates geleden als afgewerkt beschouwd..., en jij dan maar klappen over mijn details waar geen einde aan komen :laugh::laugh::laugh:

Begin al curieus te worden naar het volgende huisje...

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, ik ga je niet te lang op je honger laten zitten maatje.

Het eerste huis is nu klaar.

Eerlijk gezegd, ik wilde Beyond's voorstel aangaande de extra verstevingsbeugel voor de vlaghouder, zeker uitvoeren, maar na opnieuw meerdere exemplaren gezien te hebben zonder dergelijke beugel, ga ik hem toch maar skippen.

Wel is het zo dat ik de tips die ik van jullie kreeg, de mooie foto's en de wijze woorden, allemaal in het hoofd zal houden zolang ik werk aan dit grote diorama. Heel veel adviezen zullen jullie later dan ook ongetwijfeld terugzien.

Hartelijk bedankt nogmaals, iedereen hier !

Ik vervolg mijn project in een nieuw topic "Wilkommen !" Deel 2, Huis 2.
 
Amai m'n kl**en -fck-

Ik kom eens piepen bij de diorama's en wat is dit een kunstwerk zeg !

Wow, petje af voor u. Applaus Applaus
 
help, ik ben sdprkerloos....:nowink::wacko:
heu, sprakeloos :$
Prachtig resultaat.
 
Het eerste huis was dus nog niet klaar !!!

Wat heeft me weeral doen besluiten om toch nog wat te doen aan het eerste huis :

Het is begonnen met het bovenste venster. Verklaar me rustig voor gek, maar in het begin vond ik het gele gedeelte (kleine onderverdeling bovenaan) wel leuk met het okerige van de colombage. Nu, enkele maanden later, heb ik dit weer veranderd. Want er was een tweede iets wat me stoorde, namelijk het feit dat het dunne transparant minuscule vervormingen vertoonde (amper zichtbaar, maar oh wee als het me gaat storen, bij deze dus !). Nieuw glas dus, of zal ik maar zeggen, nieuw en iets dikker transparant card ?
Nu ziet het er lekker strak uit, de operatie is goed verlopen (geen brokken gemaakt). Het gele gedeelte heb ik weggelaten en het raam vertoont nu veel meer diepte (ook omdat ik binnenin alles heb geairbrushed in matzwart). Eerst was dit donkerbruin.

Op de foto zie je dat het gele raam weg is, en vervangen werd door gewoon.
Ook de vlaggenhouder heb ik nog wat roestiger gemaakt.
9-1.jpg

Om de vervangingsoperatie goed te doen verlopen, heb ik langs de zijgevel een gaatje geboord waar ik met mijn gerief door kon om te sturen.
Dit heb ik later weer gevuld en behandeld zoals een echte herstelling aan zo'n huis, op z'n Frans, gewoon wat stenen erin gepleurd en "opgevoegd".
8.jpg

De isolator aan de andere zijgevel heb ik in een ruimer gat gestoken, en "opgevoegd" met wat putty welke ik nog een cementkleurtje ga geven.
Bij nader inzien ga ik de haak ook nog meer in de muur verzekeren op dezelfde wijze.
10-4.jpg

Nog een wijziging, het blauwe behang is met een matzwarte overschilderd. Het was niet realistisch dat je de kleur van de tegenoverliggende muur kon onderscheiden. Daarstraks heb ik dit in mijn eigen tuin zelf geconstateerd, en wees gerust, de kids hebben BLITSE kleuren op hun muren staan.

Omdat ik in dit huis meer tijd heb gestoken dan de gemiddelde prefabwoning in 1/1, ben ik nu eindelijk 100 % tevreden van mijn geleverde efforts.

Dit is echt wel een tip waar ik helemaal achter sta :
- achter je raam de boel matzwart houden, het ondiepe deel wordt dan echt ruimtelijk !

Tot later, en nu weer over naar mijn andere topic ! :)
 
Zo zie je maar weer alles is aan verbetering vatbaar. Maar goed, klaar is wel klaar. En gelukkig was je nog niet klaar met het dio. Dus kleine veranderingen zijn natuurlijk altijd mogelijk.

Die zekering van de haak zou ik idd ook doen, beter zo.

Het raam, misschien nog een beetje vies maken aan de buitenkant. Destijds waren de ramen niet zo blinkend schoon als nu. :huh:

Maar wel weer mooie veranderingen.
 
Jawadde, ziet er weer super uit :O

Zeg ge brengt dit huis toch mee de 12de september hé ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Lijkt alsof je verbouwingen doet aan je eigen huis, zo realistisch.
 
Ik ga huizen blijven bouwen, steevast leuke reacties...en natuurlijk ga ik mijn huizen meepakken naar het trefffen !

Na de laatste stofbehandelingen ziet het er stilaan wel vuil genoeg uit. Heb een stijve nek van het rondkijken naar vuile ramen !
11-3.jpg
 
manmanman, hoe je het toch doet GUnit....
Jaja, je legt het wel goed uit hoor, maar toch.....

Fabeltastisch mooi.

Grtz,
Beyond
 
Nadat ik dit las, weet ik dat ik weer verder kan ! Tx boys !
 
Hey, :)

Help, ik heb geen commentaar, 't is gewoon zo schoon om naar te kijken...:wub:;)
 
Dank u Swaken, ik ben alweer verhuisd naar het volgende project, huis twee zit in de lift.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan