Hoofdsponsor

1/35 Diorama "Wilkommen !". [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehe ik wist echt niet dat het zo klein was anders had ik mijn snuit wel gehouden :laugh:. waar jij het rondje gezet hebt is bijna juist het moet onder de naad komen op het onderste deel dus nog 5/10 van een mm naar onder :D:D:D
 
Ik lees ineens wan Amazone dat daar al een rondje inzit. Dat rondje zou iets hoger mogen. Tot net niet aan het randje om maar zo te schrijven. Dan een ringetje buigen van metaal draad en daarna een pennetje er aan met een plat oogje om deze te kunnen draaien. Daar dan kan daarmee de lont gedraaid worden. Let wel op de vul knop, die zit dan aan de andere kant. Een soort van schroefdop om maar te schrijven.

Toch maar even mijn plaatje erbij. Dan zie je dat je goed zit in gedachte. :P

1_171.jpg
 
Het wieltje bevindt zich normaal vlak boven het reservoir, bij jou lamp is dit volgens mij +-in een onderste gaatje van het gaas....???:unsure:

En euhhhh...,als je zo'n wieltje voor de wiek plaatst...........moet er dan geen dekseltje zijn om het reservoir te vullen? het dekseltje is normaal groter dan het wieltje....
Deze twee waren meestal aan dezelfde kant van de lamp,ik denk zelfs in een hoek van +-90°:s....

Ziet er anders verdorie reeds zeer mooi uit hoor, mocht ik dit reeds bereikt hebben zou ik al een zeer tevreden man zijn....:wub:

Grtz,
Beyond
 
nu moet ik rik gelijk geven het zit inder daat iets hoger in plaats van lager.;)
 
Ik bedank jullie allen voor jullie medewerking/meedenken ! Morgen ga ik opnieuw aan de slag om er een olielampje van te maken.

Ik zit wel in de buurt als ik dit principe hanteer denk ik zo :

lantern.jpg

Het wiekdraaiding gaat hier dat geperforeerde deel in, dus ik kan dit ook zo doen. Binnenin zit toch een opstaand potje waarop de glazen stolp staat. Het dopje om bij te vullen, ga ik een beetje schuin weg proberen te maken. Moet lukken, toch ?

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Auch,,,,,, :unsure:

Maar goed, even serieus. Het is precies wat ik aangaf. Ik denk dat je dit gewoon van jou lampje kunt maken hoor. Ze waren er vroeger in allerlei vormen. dus ook die van jou:laugh:
 
Je hebt nu wel alle superlatieven gehoord, denk ik.
Ik wil alleen dit zeggen: bij het zien van die laatste foto's, met dat zonlicht en zo, kreeg ik zowaar kippevel.
Echt, de haren kwamen recht op m'n rug.

Dit gevoel krijg ik normaal alleen bij steengoeie muziek, of sommige afleveringen van mijn favoriete TV reeks.

Applaus
 
Dank jullie wel jongens ! Weer de nodige vibes gekregen van mijn forumgenoten, dus opnieuw in de aanval !

Ik heb twee ringen gemonteerd als bescherming/versteviging en er werd een draaiknopje voorzien om de wiek mee in te stellen. Voor een oliedop vond ik nergens een plaatsje, maar hopelijk vergeven jullie mij dit, het is verdorie klein geprul ook hoor. En ik moet nog een half binnenplein bouwen...

172.jpg

Het tikje lijmoverschot moet ik nog wel bijwerken thv. de ringen, daarna kunnen we gaan schilderen.

Tot later ! GUnit.
 
Prachtig, echt prachtig.

Ik dacht dat die laatste foto een referentie-foto van een echte lamp was ^^ Mooi werk Guy.

Groeten, Pascal
 
EIN-DE-LIJK ! De lantaarn is naar mijn zin, ik denk dat jullie het ook een verbetering vinden.

Zo komt-ie dus te hangen, aan een balk van het huis, bij de voordeur.
HPIM9664-800.jpg

Een detail in't zonneke.
HPIM9668-800.jpg

Ik heb besloten om enkel nog spaarzaam wat stof op te borstelen, geen roest ditmaal.

De vlaghouder ga ik roestig maken.

Bedankt allen voor de raad, de push in de rug...
 
Guy,

ge zijt nog zotter dan ik al in gedachten had.......
maar het blijft mooi om naar te kijken.
 
Hij werkt niet voor niets aan het spoor.:P:P
Maar je hebt gelijk wat het kijken betreft.
Het is gewoon schitterend.

Erik.


Rofl, inderdaad, waar het spoort begint, eindigt de logica :D (Dancooper die vandaag uitgeput was na zeker minstens 70 minuten gewerkt te hebben in z'n type 78).
 
Kijk dat is nu toch helemaal af. Misschien iets vuiligheid aan de ring onderaan en toch een beetje roest aan de onderkant van het gaas. Dit word meestal heel heet en daardoor roest dit snel. Maar dat is niet erg als je het vaak brand. Dan door de hitte blijft het sterk en is het alleen roest aan de oppervlakte, Aan de bovenkant om de uitlaat, waar nog geen gaatjes zitten voor de hitte uitlaat zit meestal wat roet aanslag. Dus zwart.

Misschien heb je er wat aan.

Maar echt zeer mooi. Mijn oprechte complimenten.
 
gunit dit is wel helemaal af hoor 8) je laat ook telkens zulke mooie foto s zien dat je ff vergeet hoe klein het alemaal is :$ hoe je het doet blijft mij een raadsel maar ik vind het prachtig.
doe zeker verder op deze manier, en je gaat een klasse dio hebben als het af is waar menige modelbouwers jaloers op zullen zijn.
 
Het lampje is een zeer fijn detailke hoor, GUnit :O.
Prachtig perfect gewoon.

En dat oliedopje....., het zal wel achter het gaas zitten denk ik ;) :)

Grtz,
beyond
 
Excerco : bedankt hoor, ik ben zelf nog zotter dan IK dacht, wetende wat ik nu weer ga in mekaar prullen.

Erik : tx vriend, wanneer drinken we er nog eens ene ? Of twee ? Drie ? Halve literkes toch ? Tot binnenkort !

Dany : ook bij het spoor ? Dat wist ik niet !

Rik : het wordt een traditie, ik ga toch uw advies opvolgen en de lamp nog wat extra's meegeven inzake weathering. Later foto's !

Amazone : ik wil hier echt mijn best voor doen, ik droom van een nauwgezet dio waar heel veel in te zien is. Het krijgen zoals in het kopke zit, is nog wel wat anders...
Maar ik neem mijn tijd.

Beyond : ik denk wel dat het inzake vormgeving genoeg is zo, ik ben nog altijd geen producent he. Voor mij is het belangrijk dat het overtuigend overkomt en er geloofwaardig uitziet. Die oliedop, tja, wie gaat daar later nog achter zoeken, met een Panther A Late, een Flak 38, een schijnwerper, een Krupp Protze, een commandowagen met officieren etc. in de voorgrond, allemaal bemand en omgeven door figuren ?

Maar ik heb hier wel zéér goeie tips gehad van de vrienden, waar ik telkens weer wat aan heb.

Volgende prulproject : een oude trekbel bij de voordeur.

Foto als warmmakertje :
OldDoorbellImage.jpg

Weet iemand trouwens te vertellen hoe het zat bij zo'n bel aan de andere kant, want dat zie ik niet direct, al heb ik wel een idee ervan ?
Groeten, tot later ! GUnit.
 
Hey GUnit,

Ik heb geen commentaar hoor, ik vind het prachtig wat je allemaal maakt, echt waar.
Je hebt gouden handen als het over modelbouw gaat.

Wat je bel betreft, de achterkant heeft een contra gewichtje, die je bovenaan kan zien, en dit is met het "kettingkje" verbonden aan de bovenkant van de bel...
Ook het touw om aan te trekken hangt hier aan vast.

Grtz,
Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan