Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee eh, 't is nie waar eh. Who took my badj... ?

Oops, verkeerd onderwerp.

Guy man, wat zet ge hier toch weer neer ? Zitten wij hier in het auto-hoekske ons best te doen om een zo glad en blinkend mogelijke carrosserie te maken, en dan bouwt gij hier zo'n afgeleefd ding :nowink:

Maar het ziet er wel prachtig uit zeg :O Heel knap om de meester hier aan het werk te zien.
 
Kom zo af en toe eens piepen G maar :wow: mooi hoor!

Fred
 
Wederom bedankt voor de interesse jongens ! En de mooie comments natuurlijk...

Ik schrijf hier uit hoe het in z'n werk is gegaan :

- eerst heb ik de groene delen gedaan met de zout/haarlakmethode die ik eerder reeds beschreef,

- het vertrekpunt voor het geel was een roestig donkerbruin van acrylverf (mix van Hull red + Dark Earth, beide mat), geairbrushed,

- gevolgd door een roestkleurige olieverfwash (mix van Raw umber + Burnt sienna), niet zo vloeibaar als een raditionele wash, iets dikker,

- VOOR indroging v. deze wash werden met een zachte borstel roestkleurige pigmentpoeders aangebracht, zij hechten zich aan de wash en versnellen de indroging,

- onmiddellijk na het aanbrengen van de roestkleurige poeders werd er een gele acryllaag overheen geairbrushed, zonder de pigmenten te verstoren/te bevochtigen,

- een tiental minuten later kreeg de gele laag een olieverfwash voor variatie (Raw umber),

- tien minuten later ging ik aan de slag met een stug borsteltje om de gele laag her en der open te werken, DROOG, geen vloeistoffen gebruiken (!),

- waar de poeders meer geconcentreerd werden moest ik minder hard wrijven, op andere plekken wat meer,

- het enorme voordeel v. de methode is het spontane effect, de pigmentpoeders gedragen zich perfect zoals echt roest kan woekeren onder de verf.


Ik ga deze werkwijze zeker nog dikwijls toepassen, het is niet moeilijk en ik hoop dat het uitgeprobeerd wordt door de liefhebbers van dergelijke projecten !

Blij dat ik het met jullie kan delen,

Vriendelijke groet, G.
 
Prachtig resultaat en mooie uitleg.. Je doet het gemakkelijk lijken, maar om dit resultaat te bekomen zal ik nog meerdere jaren oefening nodig hebben vrees ik!

Mvg,

Dave
 
Prachtig GUnit, ik doe het je niet na.;)
 
heel interessante methode, met een heel mooi resultaat ook... breng je ook doorgeroeste plaatsen aan?
 
Dank mannen, Silenoz, nee niet in dit project, het had gekund met een dremel maar dat is iets voor een toekomstige build. De combinatie doorroest/deze methode van werken is wel een pluspunt dan dacht ik...
 
Ik hoop het Danny, het projectje heeft al veel van m'n aandacht vereist.

Vandaag de binnenkanten van de garde-boues en flanken motorcompartiment afgewerkt met washes en pigmenten, wat wet effects...daarna de twee componenten op het chassis verlijmd.

Er begint nu wat zicht te komen op m'n bedoeling, nl. het doorlopen van het geel over beide opstapplanken, via de slijkvangers naar voor toe, waar ik straks een geel geschilderde roestige grille kan plaatsen om af te sluiten. De kap van de radiator bovenop krijgt een faded groene afwerking, de motorkap zelf wordt ook geel.

Nu zonder op de feiten vooruit te lopen een Oudjaarse foto om dit modelbouwjaar af te sluiten :

SDC12631.jpg

Ik wil iedereen die mij het afgelopen jaar zo gevolgd en geadviseerd heeft hiervoor hartelijk bedanken !

Alvast een Gelukkige Nieuwjaar 2012 !

G.
 
Prachtig GUnit, prachtig.
 
g , maatje

mijn kinnebakkes tot op mijn toetsenbord

kan mij voorstellen dat je er veel tijd ingestoken hebt ,maar het resultaat tot nu toe is echt prachtig
 
Waanzinnig knap en dan is het nog niet helemaal klaar...
Ook voor jou een gelukkig en voorspoedig 2012 G.

Mark
 
Ongelooflijke afwerking, dit is om bij te kwijlen :684:

Ook van mij de beste wensen voor 2012, met veel modelbouwgenot ;)
 
Zolang jullie content zijn blijf ik gemotiveerd, ik kan nog even verder blijkbaar, merci mannen.

Niet veel gedaan, maar tenminste iets in deze drukke dagen van het nieuwe jaar, dus een korte update.

De grille werd reeds van een paar behandelingen voorzien en ze werd verlijmd. Zeker nog niet klaar...

Verder blijft de Dodge her en der verder roesten.

SDC12639.jpg

Tot de volgende !:)
 
Dat word een echt plaatje GUnit en komt hij nog op een passend grondplaatje te staan?
 
Een stukje diorama zelfs Ron, het wordt weer eens tijd voor wat gras, zand...is lang geleden.
 
Je weet toch dat je per Kg geld krijgt he voor oud ijzer? Ow nee, 't is plastic :D
't is oud en versleten en toch blijft het prachtig.
 
Een stukje diorama zelfs Ron, het wordt weer eens tijd voor wat gras, zand...is lang geleden.
Dat is meer dan genoeg want alles meer leid alleen maar van het hoofd doel het voertuig zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan