Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
GUnit, zoals ron het al zegt, een plaatje wordt heeft hij hlemaal glijk in, prachtig.;)
 
Het grondje ga ik erg simpel houden, alle krediet voor het roestbakje dus jongens.

Vandaag heb ik twee staven gemonteerd tussen de radiator en het brandschot.

Only for reference purposes !
engine_2.jpg

Morgen een foto van de voortgang.

Best regards ! G.
 
Euh ja , ik heb hier een stuk van de show gemist maar ben weer mee.
Moet wel zeggen dat je roestige bak stilaan een mooi geheel aan het worden is en eerlijk gezegd het brengt me terug het idee waar ik het al eens over gehad heb met DJ's een paar maand geleden en dat is de Mad Dog ook in zo'n staat te zetten volgens een foto van een te restaureren exemplaar. Als ik hier al die technieken zie begin de goesting om het zo te doen er toch wel te komen

het had gekund met een dremel maar dat is iets voor een toekomstige build. De combinatie doorroest/deze methode van werken is wel een pluspunt dan dacht ik...

Denk je dan niet dat de kit stukken zullen moeten vervangen worden door zeer fijne plasticcard ,messing- of koperplaatjes ? Daar de kitstukken eigenlijk altijd dikker zijn in vergelijking met de echte dikte van de stukken. Versta je ? als de carrosserie uit de kit 1mm dik is ,is dat in werkelijkheid 3,5cm ! en dat voor een carrosserie is toch wel heavy, niet ?
 
Hoi Famo, ik zou in dat geval alles heel dun schuren en/of scratchen dmv. plastic card.

Ook nu heb ik hier en daar zichtbare randen moeten dunschuren om niet teveel een pantserplaat-effect te krijgen. Bijvoorbeeld de twee panelen van de motorkap die open zullen staan (gesloten is er geen enkel probleem)...

Anyway, kleine update, 't is een krakkemikkige foto maar beter dan niks dacht ik.

SDC12640.jpg

Te zien zijn de verstevigingsbars die ik gisteren plaatste en van een laagje roestbruin voorzag. Er komen nog een paar eenvoudige handelingen om het roesteffect te verfijnen.

Nu ben ik bezig met het aanbrengen van wat details aan het windscherm en als ik hiermee klaar ben, kan wederom de verf bovengehaald worden...
 
sdfkkjskng Daar zitten we weeral met onze mond vol tanden...
Ongelooflijk knap werk G.

Mark
 
Zult ge kapotte of gebarsten ruiten plaatsen? of geen glas ?
 
Interceptor, bedankt. We doen ons best nog wat !

Famo, eentje heel, eentje volledig verwijderd.
 
GUnit, pracht werk.
Alleen, het is een oude jeep, sorry, beep.
En de roest is prachtig maat, maar op al die jaren geen enkele deuk?
Ook de radiatorgrill is nog perfect.
Allee, mijn gedacht hé, want wat je laat zien zal ik de eerste 10 jaar nog niet bereiken.
 
Ha Erik, bedankt !

Toch even de misvatting "een wrak moet deuken hebben !" uit de weg ruimen...

Ik heb zo'n kleine duizend foto's van junkyard roestwrakken bijeengebracht in een map. Ter studie, echt niet zomaar...

Tevens naar schatting zo'n tweehonderd referentiefoto's van het model zelf. Specifiek om het project geloofwaardig te maken, ik ben hier immers màànden mee bezig, dus het moet in orde zijn...

Een greep uit de map (alleen ter referentie !)...

Foto van een intacte grille, let ook op de intacte lijnen van de mud guards en motorkap :

dsc_0015.jpg

Deukvrije roestbakken, wel één deukje in een staaf thv. de grille :

1601713566.jpg

Geen deuken:nowink:

P1020604.jpg

Evenmin hier:nowink:

Om af te sluiten deze, een ingeklapte roestbak zonder deuken :

403717-bf_1.jpg

Mij verbaast het ook hoeveel foto's ik terugvind van afgedankte camions, trucks etc. zonder enige schade aan het plaatwerk, maar met een massa roestpokken, -krassen...

Zonder de realiteit geweld aan te doen kan ik dus rustig (lees : roestig) een deukvrij werkpaard neerzetten.

Ik beloof plechtig mijn volgende (Dodge 6X6 Bigshot) wel van deuken te voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet je hoed niet mee te nemen als je weg gaat GUnit :laugh: (eerste foto)
 
Yes I am the Wicked Witch of the West !
 
Op de eerste foto zijn de grilles die voor de koplampen staan niet gelijk van grote. Dus dat houden we zeer scherp in de gaten.
 
We hobbelen verder...

Het windscherm gaat richting afwerking.

Om de boel wat interessanter/completer te maken, werden er twee beugels geplaatst (van een oud setje aftermarket) waarmee het scherm via haken op de motorkap kon worden vastgezet. Ook bevestigingspunten voor een zeildak (hier niet van toepassing) werden aangebracht. Een handvat welk het merk over het hoofd zag werd gemaakt van een eindje koperdraad. Een home made kapotte achteruitkijkspiegel voor de charme van het wrak zoals gezien op sommige, niet alle voertuigen van dit type, kwam in het midden van het scherm. Foto morgen, na een roestig washke en nog een paar behandelingen om het toonbaar te maken.

Best regards ! G.
 
Nog volop de laatste puntjes ivm het windscherm aan het afronden maar een paar foto's zijn leuker dan de blabla erover.

SDC12642.jpg

Het glas van het raampje moet nog verder van wat groene aanslag voorzien worden.

SDC12713.jpg

Het volgende wordt het stuurwieltje.

G.
 
Nooit geweten dat een hoop roest en vuile ramen zo mooi konden zijn, echt knap werk .
 
Na een keelontsteking was de drive eventjes ver te zoeken.

Ik heb de draad weer een beetje opgepakt en de vleugels van de motorkap zijn nu alvast voorzien van een laag afgebladderd groen over een roestbehandeling.

Tevens heb ik een afgeleefde stervorm aangebracht. Nu een en ander nog verder uitwerken.

SDC12749.jpg

Greetz ! G.
 
kan niet echt anders dan zeggen: 't ziet er goed uit, heel goed zelfs... ik kijk al uit naar de volgende stappen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan