Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
G. Manneke toch, dit is van de bovenste plank terug hoor, dus jij gebruikt synthetische verf he om dan die haarlak methode op toe te passen?
 
't ziet er goed uit, al noem je het een crappy foto (d'er staat nu een andere, kan dit?) maar ie was mooi van scherptediepte. Op die nieuwere komen de kleurnuances wel beter tot hun recht...
 
Pantani, het is gewone Tamiya acrylverf die met water verdund werd. Die ging over de haarlak. Na droging werd de oppervlakte weer wat bevochtigd en vervolgens bewerkt met oude penselen.

Silenoz, er staat nu inderdaad een andere foto. Deze leunt meer aan bij de actuele situatie, de eerste diende ik te bewerken om er toch nog wat licht in te krijgen. De kleuren kwamen er te fel uit en vertekenden het beeld.
 
Waaow, dit ziet eruit alsof het echt metaal is. Ongeloofelijk Guy.
 
Het word tijd dat hij gezandstraald moet worden hoor en dan alles in de menie en overspuiten voordat hij compleet is weg geroest ;)

Maar word weer een waar kunststukje dit model.
 
Merci mannen, ook met kerst nog 'ns een kleine update.

De cabine werd verlijmd op het chassis toen het laatst overgebleven stukje van de overbrenging was geschilderd, geweatherd en aangebracht.

De stuurstang werd onlangs in twee gezaagd en nu opnieuw samengebracht, dit om de cabine probleemloos te kunnen plaatsen.

Tevens verving ik het rudimentaire beugeltje waarmee de stuurstang aan de onderkant van het dashboard bevestigd is, er werden ook twee boutjes toegevoegd.

Stuurstang werd afgewerkt met groen en roestig bruine waas.

Ik heb nog werk aan het dashboard maar ik wacht daarmee tot ik de mud guards heb aangebracht op het chassis. Het gaat om nog wat extra roestvlekjes.

De zeteltjes naderen hun afwerking, er werden nog vlekkerige washes aangebracht om de boel te verouderen, en er werd vulling in de gaten in de canvas overtrekken ingelijmd nadat deze met de airbrush werd gekleurd.


SDC12600-1.jpg


Het gaat traag en hopelijk verveel ik jullie niet met het zoveelste shot van de cabine (ook bij mij begint het te vervelen).:tongue:

Best regards ! G.
 
Laatst bewerkt:
Guy, daarmee kan je niet meedoen aan een wedstrijd hoor. Deze behoort in het museum voor Schone Kunsten.
 
Guy, hoe kom je erbij dat je ons hier mee zou vervelen.
Het tegendeel is waar. Ik kijk altijd weer vol verlangen uit naar je volgende update.
Man oh man toch het is een echt pareltje. Dat is een niveau dat ik nooit meer zal bereiken.

Mark
 
Christophe, ik zal al content zijn als ik hem hier in mijn vitrinekast kan bijschuiven, voor wedstrijden heb ik nooit genoeg zekerheid mbt. het verlof dat ik daarvoor moet opnemen, wij weten meestal pas op't laatste moment of we hem krijgen.

Interceptor, ik zou echt niet weten waarom jij dat niet zou kunnen ? Ik ben absoluut gene speciale en elk model opnieuw dien ik na te denken alvorens te handelen.
En ja, twee drie keer opnieuw beginnen, dat doorzettingsvermogen helpt ook.
 
Kvind hem er oud, versleten, vuil, kapot, totaal verroest, niet onderhouden uitzien.... Of was dat de bedoeling?

Lol, super GUnit, kan je dit model niet gewoon door een kennis laten meedoen aan een wedstrijd?
Oh btw, zoals Interceptor zegt, je verveeld ons nooit, we leren juist heel veel bij met je topics, dus laat maar komen!
 
GUnit, die zekerheid zou toch wat hoger mogen, keer op keer lever je pareltjes... ook dit ziet er weer top uit!

Grtz Dave
 
Valt weinig meer te zeggen dan mooi hoor.
Ik vraag me alleen af wat er op- die grote groene plek heb gezeten, die plek tussen de zetels en het motor gedeelte :-)
 
Dank jullie wel mannen, gelukkig zijn jullie er om me van de zaken te overtuigen, ik vrees dat ik het nooit zal afleren om over-kritisch te zijn (een werkpunt voor 2O12 ??).

Ron, op die plek heeft een stuk maskeertape gezeten, dit wordt één groot lijmpunt voor de zijkant van het motorcompartiment. Die zijkanten moet ik echter nog primen en schilderen. Met de garde boues wil ik een methode gaan uittesten die echt afbladderende verf simuleert.
 
:laugh::laugh::laugh: nu zie ik het pas dat er nog een onderdeel overheen komt, ik was ook overdonderd door het plaatje wat ik zag dat ik daar niet eens oplette :)

En ik maar piekeren wat je daar nu weer uit die hoge hoed van je gaat toveren ;)
 
Ron, ik heb hier alvast foto's van de beproefde methode die ik op de garde-boues heb toegepast.

Er volgt een duidelijke uitleg later, wellicht een foto/tekstverslagje als howto...

Let niet op de koplampen enz. het gaat enkel om de bekomen roesteffecten op de slijkvangers :



SDC12621.jpg

SDC12624.jpg



Groeten G.
 
Ja maar zeg Guy, foto's van echte garde-boues tellen niet hé...:laugh:
Echt waar, fantastisch knap gedaan. Je zou zweren dat het echte metalen onderdelen waren i.p.v. plastic.
Laat de volgende update maar komen. Ik ben benieuwd naar wat je nu uit de hoge hoed tovert...

Mark
 
Ik treed Mark (Interceptor) hierin bij. Iedereen kan naar een autokerkhof gaan, wat stukken zoeken, foto's nemen en dan hier komen posten...

Komaan zeg, waar gaat dat hier naartoe met de wereld ;)

't is inderdaad ongelooflijk hoe je met wat verf en de feeling voor de kleuren zo'n zaken bereikt Guy, sta er telkens versteld van.

PS. je tips ivm de verdere verwering van mn Sd Kfz ga ik zeker toepassen, maar wegens de hectische drukte op't werk is de zin om te bouwen deze week een beetje weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan