Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt Beyond, maar kijk eens hier :

DSC08603.jpg

We kennen nooit het volledige verhaal he, misschien werd de bestuurderszetel in een ver verleden nog overtrokken ?
 
Bizar, maar zoals zo vaak, een foto zegt meer dan duizend woorden...

I rest my case :D
 
OK, no further questions !:)

Het is bizar maar een feit. Maar zo'n zaken geven een leuke wending voor degenen die (zoals u) wat verder kijken dan het model zelf. Op die manier bedenkt de kijker er zelf een mogelijk verhaaltje bij en dat moeten we juist betrachten...
 
We Dodgen nog wat verder, ditmaal is het bestuurderscompartiment aan de beurt.

De groene kleur diende aan te leunen bij de groene chassiskleur, refererend naar z'n WOII achtergrond die ik wou laten doorschijnen.

Ik heb hiervoor verschillende lagen groen gespoten, gaande van een eerder donkere eerste toon naar steeds lichter wordende gefade, afgebleekte tonen. Acryls van Tamiya.

De zetelstof (canvas) werd opgebouwd vanuit een bleek groen richting zanderige tinten in meerdere tonaliteiten. Idem Acryls van Tamiya.

Nadien volgde een laagje satijnglans over de matte zetelstof omdat matte verflagen de hierna volgende washes te veel opnemen en alles snel verdonkert.

Washes dan, eerst een raw umber wash, uniform aangebracht, niet zwaar aangezet. Gevolgd door een pinwash van minder verdunde raw umber, met toevoeging van een beetje ultramarijn blauw. Geen zwart want dat vind ik nogal levenloos overkomen, is persoonlijk natuurlijk !

Met de haardroger verdampt de white spirit in de washes snel dus kon ik gelijk doorgaan met de roestige gebieden zoals de traanplaatjes op de grond en bij de randen van onderdelen waar gemakkelijk vocht verzamelt.
Hiervoor gebruikte ik voornamelijk gebrande sienna, afgewisseld met gebrande omber voor de meer zwaar ingeroeste delen.

Let niet op de glanzende effecten, die zijn afkomstig van de nog niet ingedroogde olieverfwashes.

SDC12498.jpg

SDC12499.jpg

Later volgen meer roesteffecten, meer behandelingen op de zetels, chippings met het sponsje/penseelpunt, stof, vocht en drets.

Best regards ! G.;)
 
Tja wat kan je in hemelsnaam hier nog op zeggen. Niets, zwijgen, volgen en genieten zou ik zo zeggen!
 
Word steeds mooier en mooier.
 
Wow, ik probeer telkens iets zinnigs te zeggen over de toegepaste techniek, of het schilderwerk op zich.8)
Ik zit hier echter steeds met een kinnebak die er uitvalt, waardoor mijn klavier onder het kwijl stroomt en ik de tijd moet gebruiken om het op te kuisen.:P:8:8
Ik vind dit een ongelooflijk geslaagde voorstelling van hoe het moet. Fantastisch Guy.
Ik kijk weeral uit naar de volgende update maar dan ga ik er voor zorgen dat mijn kinnebak er niet meer kan uitvallen...:D:D:D:laugh::laugh::laugh:

Mark
 
Tom, merci vriend, maar het plaatje dat ik rond dit subonderdeel in mijn hoofd heb ziet er nog een stuk echter uit, maar we geven niet af !:nowink:

Camaro, ook jij bedankt voor de duw in de rug he !

Interceptor, doet deugd om te lezen ! Nu, laatst sprak ik met een ondertussen bevriende Amerikaanse bouwer over openheid in build logs. Hijzelf maakt er, net als ik overigens, een erezaak van om alles tot in detail uit te leggen aan al wie het weten wil. De reden daarvan ligt in het feit dat er nog steeds mensen op de fora en beurzen circuleren die weliswaar graag hun bazaar tonen maar hun werkwijze als het geheim van de smid beschermen, terwijl juist zij gretig 'afkijken' bij anderen, zonder iets in ruil te geven dus...ach ik leer nog elke dag bij en zal dat blijven doen, heb nieuwe producten van AK aangeschaft en een nieuwe wereld van gebruiksvriendelijkheid gaat open !
 
Laatst bewerkt:
Vandaag niet veel uitgevreten, zij het enkele light rust washes gelegd. Ook de zetels kregen hun eerste laag vuiligheid te verwerken via olieverfwashes die ik in en over mekaar legde, zodat ze op mekaar konden inwerken. De volgende keer wil ik de zetels van hun laatste behandelingen voorzien en imperfecties eraan wegwerken.
De cabine heeft ook nog de nodige aandacht in het verschiet. Vanavond verzacht ik alvast de te zwaar aangezette wash achter de zeteltjes op de vloerplaat. Her en der nog aflopertjes en chippings...en dan pigmenten en aanverwante.


SDC12502.jpg


Best regards ! G.
 
gewoon prachtig meer kan ik er niet op zeggen.

Mark
 
.......................................................................................!!!!!
 
Je zal vandaag niet veel uitgevreten hebben zoals je zegt maar het resultaat mag er wezen, ziet er mooi uit.
 
G-man, ge zijt uw eigen weer aan het overtreffen! Echt heel mooi werk! Waar gaat dit eindigen?
 
Telkens de leuke reacties, bedankt mannen, en weten dat ik er weer een kap in gegeven heb...

Toen ik zag dat dit subonderdeel niet ging worden zoals ik het in mijn hoofd gepland had, ben ik (alweer) opnieuw begonnen, het voordeel hiervan is dat een kit van pakweg 25 euro plezier geeft voor 50 euro want ik doe gewoon alles twee keer !!! Zo'n roestbak is nieuw voor ondergetekende en dus niet voor de hand liggend.

Oefenen en het hoofd stoten zijn dus de boodschap !

Ik wilde gewoon een meer geroeste junkyard kar...

Opnieuw primer dus...acrylverf roestkleuren...AK Light Rust washes...haarlak + zout...krabben, pielen en krasjes maken...

Nu heb ik een nieuwe basis om mee te werken, hier alvast een voorlopig resultaat, want er moet nog roest opgehaald worden hier en daar.

SDC12503.jpg

Tot later.

G.
 
heb je gewoon keuken zout of grof zout gebruikt guy ? het lijkt er op dat je wat gierig geweest bent met zout strooien :)
 
:nowink: Ge kunt het toch niet laten hé :nowink:

Velen zouden dit al een mooi afgewerkt product durven noemen, en jij noemt dit een basis....
 
hoi G,
deze keer vond ik de vorige versie veeel beter...
maar misschien overtuig je me nog wel na wat meer verweren :)
 
Amazone, ik heb fijn keukenzout gestrooid in de nog niet opgedroogde haarspray. Nu kan ik naast het verwijderen van het zout ook nog bijkomende roestvlekken en krassen maken waar ik dat nodig vind.

Beyond, nee vriend, dit is echt een basaal dingetje, er moet nog vanalles toegevoegd worden, zo heb ik ook de gaten waar de poken in zitten nog opengewerkt voor een realistischer uitzicht (was nog niet gedaan in versie 1 van mijn twee pogingen). De schakelpoken moeten er nog terug in komen en na het kleuren van het zetelcanvas volgt nog een batterij roestpigment, stof, vocht...

Danny, dat vind ik fijn man !

Koen, ik ga er alles aan doen om je te overtuigen. Het kleuren van het zetelcanvas zal al heel veel doen aan het uitzicht, nu zijn de stoeltjes nog in hetzelfde groen gespoten dan de rest. En de verwering doet toch ook veel, enkel al een paar washes...
Ik blijf trouwens hopen dat jij ooit weer eens herbegint want je was zo fantastisch op dreef (jouw chippings gelden als de beste die ik ooit zag !).
 
De afgelopen dagen maar met mondjesmaat kunnen doorwerken aan het bestuurderscompartiment maar stilaan kom ik in de buurt van wat ik wil verkrijgen.

Toch moest ik eerst een probleem oplossen, nl. de afwezigheid van decals voor de metertjes ! Omdat ik zoveel mogelijk de look van een wrak wil benaderen was het verwijderen van deze een goede optie. Ook de opliggende randjes dienden verwijderd te worden. Enige nadeel van de operatie was dat de dikte van het dashboard paneel niet correct is...deze vergeef ik mezelf. Matzwart schilderen kon, maar dit deed ik niet omdat het stoorde, maar met wat roestkleur viel het best mee. En uiteindelijk belandde er zelfs wat stof in.

En toen ik toch aan het herwerken geslagen was heb ik ineens de schakelpoken de vrije ruimte gegeven door de gleuven uit te boren/schuren (bewerkte tandenstoker/schuurpapier).

SDC12551.jpg

Nog veel werk maar dit onderdeel wordt deze week afgerond.

G.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan