Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een afgebladerde ster is ook een ster é........ :8

goe bezig gij !
 
En toch ben ik telkens weer content om te mogen lezen dat er interesse bestaat voor een roestbak tussen al die letterlijk en figuurlijk glimmende autothreads !!!

Btw. ik ga oude olievaten verwerken in het grondwerkje van de Dodge en in dat verband heb ik een apart topicje aangemaakt voor de liefhebbers van roesttechnieken.
 
Om het met Famo zijn woorden te zeggen,tja... en verder kunstwerk man.
 
Dank je Patje, jij bent er ene van het glimmende spul he, tof dat je binnenspringt hier !

Ik heb de velgen in de basis gezet, nu wil ik hiermee nog iets verder om de boel te verlevendigen, het doel is om zwaar verroeste exemplaren te maken :

SDC12770.jpg

Naast veel roest wil ik de groene legerkleur nu proberen te voorzien van een nieuwe laag, om overschilderde wielen te simuleren.

Tot later.

G.
 
GUnit, even iets heel anders. Hoe neem jij je foto's? In een kleine studio?
 
g,maatje

das toch prachtig werk dat je hier neerzet
 
Tom, ik neem in dit geval gewoon een wit blad papier en in de veranda neem ik dan een foto. Als de foto dan de kleuren niet goed weergeeft, gooi ik die door de fotobewerker van Samsung waar ik ofwel een automatische correctie doe, ofwel via de licht/donker/contrastmodus.

Hugemikus, ik ben content dat je het tot nu geslaagd vind.
 
Geef je die half leeg gelopen banden nog een iets bolle kant?
Dat zal je ongetwijfels al in gedachte hebben G. maar ik moet toch iets nuttigs kunnen bijdragen :-)
 
Als ze op tafel staan voldoen ze perfect, maar als je ze zo ziet liggen lijkt het inderdaad of ze nog extra bolling verdienen. Het valt dus erg mee, en bovendien komen ze voor een groot gedeelte in het gras te staan. Ik zal zeker foto's nemen om je te overtuigen voor ik de boel in het gras zet. Bedankt voor je reactie Ron !
 
De banden werden van een batterij dunne laagjes teerzwart voorzien en nu komen de verschillen per velg veel beter uit, van licht beroest tot pokkerig.

Waarschijnlijk hou ik het hier bij, het is tamelijk naar m'n zin.

SDC12776.jpg

Er komen nog ettelijke behandelingen over de banden want ze zien er nog niet echt schrootachtig uit.

G.
 
Laatst bewerkt:
zien er mooi uit die wielen. Probeer nog een stuk verstorven rubber na te bootsen op de banden? Wordt de binnenkant van de velg van het reservewie nog verder aangepakt? Deze ziet er relatief schoon uit ten opzichte van de rest, maar daar kan gemakkelijk water blijven instaan en dergelijke (roestige ringen op het onderste deel enz...) is gewoon maar een ideetje...
 
Leuke ingevingen Silenoz waarmee ik zeker aan de slag zal gaan !
 
De rubber banden kregen wat verwering met droge pigmenten (Light dust + Gulf War sand) die zich in de schrale en matte verflaag vast nestelden.

SDC12791.jpg

SDC12801.jpg
 
Ik blijf dit met open mond volgen, gewoon subliem!

grtz Bart.
 
Hier wordt valsgespeeld, iedereen kan op't autokerkhof wat oude wielen gaan fotograferen ze... ;)
 
Puik werk !
Als ik niet verkeerd ben staat er nog zo'n roestbak op het menu, kan dat of ben ik verkeerd? Dan kunt ge misschien de banden hun profiel bewerken met een scalpel want als ge echte verstorven banden bekijkt zitten hun profiel en ook soms hun zijkanten vol van barsten en zijn er meestal ook stukken uit. Tis maar een idee Guy.
Tis natuurlijk logisch dat ge deze exemplaren hier niet zo meer te lijf zal gaan dat zou een beetje van de pot gerukt zijn é , niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan