Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom
Zal volgende keer die alclad eens proberen. De zwarte heb ik al geprobeerd en vond de finish wat grof. Misschien is de grijze wat beter.
 
Aclad zwart grof?? Dan was er iets mis mee of je ondergrond was niet glad. Ik gebruik zelf de Aclad primer zwsrt als eindlaag vanwege de glans en dat het er strak oplicht
Maar PE is altijd een probleem en vooral op de randen waar de primer het dunst is het beste is gewoon uit kijken waar je je model vastpak.
 
Laatst bewerkt:
Alclad primer kun je toch niet meer kopen dacht ik ? Heet nu anders dacht ik zo ?!
ik gebruik nu die zwarte primer en microfiller van AK , wel nog niet op PE geprobeerd.

Greetzzzz Modest.
 
Alclad primer kun je toch niet meer kopen dacht ik ? Heet nu anders dacht ik zo ?!
ik gebruik nu die zwarte primer en microfiller van AK , wel nog niet op PE geprobeerd.

Greetzzzz Modest.

En ja dat is dus Aclad die nu door AK onder eigen label word uitgegeven.
 
Ja dat was toch wel wat grof vond ik Ron. De ondergrond was glad plastic. Het was de motor van deze kit.
Heb het gewoon uit het flesje gebruikt en lage druk.

Ik heb het een paar jaar geleden gekocht en toen was het nog alclad.

Bij mijn weten zit Alclad nu bij Ammo Mig en niet bij AK.
 
Je moet dat echt wel verdunnen Michel. Ik gebruik daar zelf Mr Hobby thinner voor.
 
Ik had niet het gevoel dat het te dik was. Heb jij die rode primer bij de brandweerwagen ook niet gewoon uit het flesje gebruikt?
 
Foto niet 100& maar dit is dus aclad primer onverdund.

20231209_224939_001.jpg
 
O ja dat is waar, dat is toch ander spul dan die grey.
 
Amai Ron dat is helemaal anders dan bij mij. Ik zal het nog eens proberen op de body. Die kan ik schuren als het toch wat ruw is. Bij de motor was schuren niet doenbaar.

Ik heb wel de neiging om heel dun te spuiten dus misschien een iets nattere laag proberen.

Bedankt voor de moeite om een foto te posten.
 
Zeg Ron, u foto is dat niet met Alclad gloss black base gespoten ipv black primer en microfiller?
 
Primer is een primer 🙂 maar gebruik dit al jaren als ik met Aclad werk dus weet niet beter.
 
Ja dat is iets anders Ron. Die gloss primer is een enamel primer glanzend zwart gemaakt voor de glanzende alclad metaalkleuren.

Die ik voorheb is matte zwarte primer en microfiller op lakbasis:

l_mig2354[1].jpg


Die jij hebt die spuit bij mij ook heel goed en glanzend.
 
Och dat wist ik niet Michel.
 
Geen probleem Ron. Ik weet ook niet alles :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Update heeft lang geduurd door omstandigheden maar hier zijn we er dan toch mee :)

Ik heb wat aan de cabine gewerkt.

In de primer:



In de verf en binnenkant vuil gemaakt met een wash. Dit op de matte verf en geleerd om toch volgende keer eerst een glanslaag te spuiten. Je gaat van de binnenkant later nog nauwelijks iets zien dus dan test ik graag dingen uit.

















Ik heb de spiegel van chrome folie voorzien maar dat is niet heel strak gelukt. Ik had de spiegel al op voorhand gelijmd en had beter de spiegel apart gelaten om dan van chrome te voorzien en dan pas nadien te monteren.



Er zit aan de stuurkolom nog een gietnaad maar die valt niet meer te zien als de cabine dicht is gemaakt. Je kan niet op die kant van de kolom zien door de ramen. Gelukkig want deze was me ontgaan. De intrument decals zijn ook niet allemaal mooi recht en de grootste zit niet helemaal correct in de voorziene opstaande cirkel. Op foto valt dit op maar in het echt zijn die zo klein dat je dat eens de deuren erin zitten het niet meer zal opvallen. Ik heb het zelf ook maar net gezien op de foto's want het was me in het echt niet opgevallen. Ik ga in de cirkel van de grootste meter een zwarte pinwash proberen te zetten en dan zal het wel ok zijn. Ik werk zonder vergrootglas en zou voor die kleine dingen dan zit ik er soms een beetje naast.

Dan heb ik het dak erop gelijmd. De plastic lijm en de klemmen hebben wel wat verfschade veroorzaakt maar dit ga ik dit weekend bijwerken met de airbrush. Dat is geen enkel probleem.







Die 2 uitstekels vooraan heb ik meermaals gebroken en terug gelijmd. Dat wordt ook ineens mee gespoten als ik de rest bijwerk.

Dan een fout in de kit die ik niet van Miniart had verwacht. Ik probeer het wat uit te leggen aan de hand van onderstaande 3 foto's.







In het echt loopt er een goot langs de zijkant van het dak. Op de tweede foto is dat de groene + de rode lijn. Echter bij de kit stopt die goot aan de deur en is enkel de groene lijn een goot. Het rode is dus weg gelaten. Nu zie je op de tweede foto ook een paars lijntje. Dat is een naad in de kit en in het echt loopt daar geen naad.

Ik heb liggen twijfelen om die paarse naad weg te werken wat me wel zou lukken maar heb besloten die niet te doen.
Waarom dan Michel? Ben je wat lui geworden :D

Nee dat is het niet maar nu lijkt het op het model dat het water via de goot (groene lijn) door de paarse naad in de deuropening loopt en dan zo wordt afgevoerd.
Als ik die naad zou wegwerken dat stopt de goot ineens en zou het water over de zijruit naar beneden lopen.

Wel dat is mijn gedachtengang. Die is soms wel wat raar misschien maar ga het toch zo laten.

De goot zelf verlengen zie ik mezelf niet doen want dat is zo ongelofelijk dun en fijn dat ik dat niet kan.

Volgende werken zijn de verf bijwerken, in de glanslak zetten, pinwash, terug matte vernis erop en dan begin ik aan de deuren en kofferdeuren.

Over het algemeen ben ik tevreden maar laat ook mijn fouten zien. Geen enkel model van mij zal perfect zijn maar doe mijn best. ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed te zien dat je terug aan de werktafel bent.

Moeilijke keuze wat je wel of niet gaat aanpakken, hoe dan ook respect voor wat eruit komt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan