Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.605
Ik ga stilletjes aan beginnen met deze kit van Miniart.

1459014-13385-85-pristine.jpg


Van verwering ga ik het eenvoudig houden en een truck in goede staat bouwen. De verwering zal denk ik het lastigste worden voor mij.
 
Hee nog een Panel op het forum, ok die andere zit nog in de pipeline dus ga ik deze maar volgen :-)
 
Ik koop er één en jij bouwt er één, uiteraard zal ik met volle interesse volgen.
We hebben wel geluk dat het dak uit 1 stuk is, maakt het veel gemakkelijker.
Mijn Chevrolet was van ICM, deze is van MiniArt, benieuwd of er verschil zal zijn in het chassis.
 
Ik ga stilletjes aan beginnen met deze kit van Miniart.

1459014-13385-85-pristine.jpg


Van verwering ga ik het eenvoudig houden en een truck in goede staat bouwen. De verwering zal denk ik het lastigste worden voor mij.
Ga zeker aandachtig volgen want ik ga die ook kopen .Succes. Willy.
 
Dat vind ik een knap voertuig en Ben benieuwd hoe een voertuig van miniart bouwt.
 
Veel succes Michel, ga zeker volgen , erg benieuwd naar je weathering skills

Greetzzzz Modest.
 
De eerste keer dat ik die zag verschijnen op het forum vond ik het al en heel knap voertuig.
Tof dat er iemand mee start en ik volg graag mee.
 
Bedankt voor de interesse.

Ik heb net de sprues allemaal bekeken en alles zit erin maar er zijn wel onderdelen die in twee gebroken zijn. Het zijn vele en heel fijne onderdeeltjes.
Zo fijn zelfs dat er dus gebroken zijn. Hopelijk krijg ik ze terug iets of wat aan elkaar.

Het is wel allemaal erg klein.

@falco : miniart bouwen dan reken je best op vele erg kleine onderdeeltjes.

@Modestforest : verwacht niet teveel van mijn weathering skills hoor :)
 
Gebroken onderdelen? Niet fijn om horen.
 
Ja erg fijne deeltjes die doormidden zijn.
Sommige hangen als twee delen nog aan de spruepunten en bij eentje zat het afgebroken stukje los in de verpakking.

Een vraagje voor de kenners. Ik wil de US navy versie bouwen maar in de instructies staan geen kleurindicaties bij de aparte onderdelen.

Is gans zo een truck in 1 kleur gespoten? Dus vb. benzinetank en motor ook?

Dat zou verklaren waarom het niet wordt aangeduid.
 
Ik denk dat alles in een kleur werd gezet met uitzondering van de motor. Maar Erwin (Mr. Chevy) kan het met zekerheid vertellen
 
Merci Ron. Ik heb nog eens goed gekeken en de motor en zetels enz... staan wel een kleurnummer bij. Maar bij nagenoeg de rest niet dus ik neem aan dat alles waar niets bijstaat in een en dezelfde kleur zal staan.
 
Miniart geeft lang niet overal kleurnummers. Vervoeg je het liefst tot walkarounds (fotoreportages) en YouTube-filmpjes… of iets origineel is weet je dan ook niet steeds natuurlijk.


 
De motor van mijn Chevy heb ik blauwgrijs geschilderd, dit afgaande op kleur foto’s gevonden op internet.
ICM stelde voor de motor staalkleur te schilderen maar dat kan in feite niet want motoren van US trucks waren altijd geschilderd.
 
Ziet er alvast een leuk model uit, Michel, doet me eigenlijk meer denken aan de bestelwagens uit de jaren '70 dan aan een WW II voertuig qua vorm.
 
Merci voor de filmpjes Roy. Ik had ook al gezocht maar vond er geen met de motor in.

Ja dat had ik gezien in je topic Erwin.

Ik was direct verkocht bij het zien van dit voertuig Dany.
 
De eerste bouwstap zit erop.

Veel opkuiswerk gehad maar ik doe dat met momenten wel graag.

Onder andere de frame balken daar zitten ejector pin marks in en die probeer ik telkens wat weg te werken.

Roy had een goede techniek getoond in zijn Citroen topic maar dat kon ik hier niet toepassen. Materiaal weghalen was te riskant omdat het onderdeel nogal dun is.





Dus opgevuld met plamuur. Ik breng altijd wat teveel aan want het kan krimpen en als je het net voldoende aanbrengt dan heb je dus het probleem om het een tweede keer te moeten doen.



Even laten drogen en dan schuren maar:



Om na te gaan of het goed was heb ik dan met een penseel wat primer erop geschilderd:



Ik was tevreden want uiteindelijk zie je dit ook enkel maar als je later het model langs onderen bekijkt.

Maar als je dat dan zo laat en gaat spuiten kan je de primer die ik met de kwast heb aangebracht misschien zien dus schuur ik deze ook terug wat weg.



En dan de eerste stap als die af is:





Zo de start is gemaakt :)
 
Lijkt me op zich een goede werkvolgorde. Toch is het een goed idee om het een dagje later nog eens te testen met, bijvoorbeeld, een zilverstift. Het is mij al eens overkomen, toen ik nog met putty werkte, dat -hoewel ik teveel aanbracht- er alsnog krimp plaatsvond nadat ik het teveel had weggehaald.

Zilverstift is naar mijn idee de makkelijkste methode om snel te kunnen zien of er geen littekens achtergebleven zijn.
 
Heb ik geprobeerd met een sharpie stift alvorens primer te schilderen. (opgepikt in een topic van jouw) maar dat pakt precies niet zo goed op de plastic. Maar zo diep was het niet en heb het een 20 uur laten drogen dus normaal gesproken komt dit dan wel goed.

Al weet je het nooit zeker met zoiets. Ghost seems komen soms heel onverwacht toch opzetten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan