Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom
Dank je voor de leuke reacties. Ik besef dat het tijd en energie vraagt om te reageren dus zie dit niet als vanzelfsprekend.

Dany, het verhitten van het messing deed toch wel degelijk iets hoor want het was duidelijk soepeler dan ervoor.

Kleine update. Ik heb bouwstappen 5, 6, 7 en 8 afgewerkt.

De batterij hangt aan de zijkant van het frame. Hier in een PE houder:



De batterij wou ik nog niet monteren omdat ik dacht dat deze zwart moest geschilderd worden maar het is eigenlijk een metalen box waar de batterij inzit en in koetswerkkleur dus kon deze toch gemonteerd worden.



Referentie:

DSCF21181.JPG


Dan was het tijd voor de tussenbak te maken.







Daar moesten erg kleine onderdeeltjes op:



Soms heb ik wel de indruk dat Miniart wat overdrijft met kleine onderdeeltjes apart te gieten :)

Dan stap 7 gemaakt en dit is de rembekrachtiger is:



Dit is ook allemaal in koetswerkkleur. Ref:

cropped-SP-2243%20%20WWII%20Brake%20Boosters%20(2).jpg


Dan nog wat overzichtsfoto's:







De onderdeeltjes in de rode cirkels zaten gebroken in de doos maar heb ze kunnen redden:



De rembekrachtiger heeft een niet alledaagse plaats precies want meestal zit die toch onder de motorkap denk ik.







Zo misschien wat te veel foto's maar het kan maar handig zijn voor wie deze ook wil bouwen hé.

Dit was het voor deze keer.
Die massa kleine onderdelen is typisch voor een Mini ART bouwdoos en soms is de plastiek nogal broos en breekt er al iets.Volg aandachtig je vorderingen. Willy.
 
Toch wel een vrij complexe bouw voor zo'n klein voertuig. De onderdelen van een MiniArt kit zijn op zich al heel mooi en gedetailleerd maar het bijgevoegde PE maakt het helemaal af.
Deze Chevrolet wordt een mooi voertuig. Succes verder.

Ja het is geen kit voor de beginner.

In dit geval moet/mag je blij zijn met de vele kleine onderdelen want bij de ICM kit is dit niet het geval. MiniArt ligt dus een grote streep voor.
De batterijvoeding + houder is bij ICM in één stuk.

Ik zie dat je bij het nemen van je foto’s soms de schaduw van je lens hebt door het gebruik van de flash. Ik heb dat ook soms ongewild voor. Tip: neem wat meer afstand van het onderwerp en zoom wat meer in of richt wat meer licht op je onderwerp zodat de flash niet afgaat.

Ik gebruik geen flash hoor Erwin en er staat een grote daglichtlamp boven. Maar ik gebruik de macro functie en dan moet je de lens heel dicht houden bij mijn toestel. Ik zal eens proberen het op gewoon te zetten en dan in te zoemen.

Knap bezig hoor.

Merci Pascal.

Michel , waar haal je in godsnaam kleurenfoto’s van een rembekrachtiger die op een legervoertuig zat van zo’n 80 jaar geleden ? 😬
voor de rest weeral zeer goed bezig hè ! Benieuwd hoe je verder gaat

Greetzzzz Modest.

Merrci. Ik heb in google G506 + brake booster ingetypt :)
 
Het chassis is zo goed als helemaal gebouwd:







Het dun frajiel stukje van de rode pijl zat gebroken in de doos. Ik heb het hersteld net waar de rode pijl naartoe wijst maar weet niet of het de hele bouw gaat overleven. Ik heb het er daarnet ook al afgestoten en terug moeten lijmen. Het is een leiding die naar de rembekrachtiger gaat. Het exacte nut ervan weet ik niet. Het hangt ook enkel vast met het puntje aan de rembekrachtiger.



Sommige onderdelen hebben geen echt goede locatie pinnen dus het is eerlijk gezegd een beetje gokken soms hoe je ze moet oriënteren.

Ik heb mijn gevoel wat gevolgd bij sommige dingen en hoop dat het goed komt. Het zijn niet echt structurele dingen gelukkig.

Nu is het volgens het boekje de motor maar weet echt niet goed of ik die eerste helemaal ga lijmen en dan met penseel de details ga schilderen of eerst de hoofdbrok lijmen en deze apart ga spuiten en de andere onderdeeltjes ook apart en dan met CA ga lijmen.

Ik opteer op t moment voor het laatste. Met penseel de details schilderen dat gaat heel moeilijk zijn om overal aan te kunnen vrees ik.

Wat doen jullie met zo een motor van een truck of Jeep? Eerst helemaal bouwen of eerst de onderdeeltjes apart spuiten en dan monteren?

Wordt normaal gesproken vervolgd :)
 
Mooie vorderingen Michel.

Eens het chassis volledig in elkaar gestoken opteer ik ervoor om dit reeds te schilderen, eerst primer en dan basiskleur. Bij mij gaat dat heel gemakkelijk omdat ik spuitbussen gebruik maar dat is een persoonlijke keuze.

De motor schilder ik afzonderlijk. Deze van mijn G7107 heb ik in een blauwgrijs gestoken, afgaande op een kleurenfoto van het net.

images.jpg

Deze dus.

Eens de motor zijn basiskleur heeft, bevestig ik de andere onderdelen na deze eerst op voorhand geschilderd te hebben.
Het hangt er ook een beetje van af of je van plan bent de motor te tonen of niet. Als dit niet het geval is, kan je je de moeite besparen het allemaal apart te schilderen want de motor steekt er dan enkel in als vulling.
Ga je echter voor een open compartiment of afneembare motorkap (zoals mijn truck), dan kan je bijna niet anders dan meer te detailleren.
 
Merci Erwin. Ik vind voertuigen het mooiste als alles dicht is. Dus de deuren, motorkap enz... en dat was ook mijn plan. Ook motoren vind ik mooier met kuip erop dan ernaast.

Maar ga de motor toch bouwen om ervaring op te doen.

Als ik u referentiefoto vergelijk met de kleurindicaties van Miniart dan valt het erg op dat die veel onderdelen in de hoofdkleur heeft tov miniart. Dus kan ik al die delen al lijmen. Dat is een meevaller. Ik ga een paar dingen apart houden maar het meeste dus al lijmen. De onderdeeltjes zijn ook zo klein dat ik niet weet hoe ze vast te houden bij apart schilderen.

Zal geen top prestatie worden maar een goede oefening.
 
Zaken die je later niet ziet, maak en schilder ik ook als oefening.
 
mooie beelden , knappe bouw
Inderdaad maakt Miniart te veel en te kleine onderdeeltjes , maar langs de andere kant bekeken is het wel leuk om te doen en brengt het bij om een zo realistisch model te bouwen , en het vloeken krijg je er zomaar bij als er iets wegspringt he

Succes verder met deze mooie vrachtwagen
Marc
 
Merci Marc. Ja ik heb al een paar keer op handen en knieën gezeten om een weggesprongen onderdeeltje te zoeken :D
 
  • Haha
Waarderingen: Ron
Kun je de motorkap niet scharnierend bouwen? Of, toonbaar, afneembaar?
 
Ik zal zien Roy. Zal wat afhangen van het resultaat dat ik kan bekomen. Of het de moeite waard gaat zijn.
 
Merci Anthony :)

Ik heb de motor gebouwd en geverfd. Dan weer iets tegengekomen dat mij altijd doet blokkeren en dat is verweren.
Ik heb er een hele avond aan gespendeerd om het uitlaat spruitstuk van wat roest te voorzien en dan na enkele pogingen maar gestopt met wat het beste was tot dan toe en dan een erg donkergrijze wash aangebracht.

Ik heb het uitlaat spruitstuk eerst in vallejo roest geschilderd en dan met een roeskleurige enamel wash en 2 soorten roestpigment deze verweerd en dan uiteindelijk met een fijn penseeltje terug wat originele grijze verf (en zilver bij inlaat spruitstuk) plekjes gecreëerd.

De Panel Van wordt als een gerestaureerd voertuig maar de motor is al wat ouder. Zoals op deze foto:

18751854-1944-chevrolet-g506-thumb.jpg


Bron: https://classiccars.com/listings/view/1300990/1944-chevrolet-g506-for-sale-in-denver-colorado-80216

Als je op de bron info klikt zie je dat de rest van het voertuig er als nieuw uitziet.

Ik heb geprobeerd het wat op foto te krijgen.



[



















Het onderdeeltje in de groene cirkel had nog een gietlijntje had ik op de eerdere foto's gezien dus wat bijgewerkt:



Van verweren heb ik geen kaas gegeten dus hou daar rekening mee aub. Het ligt ook niet in mijn doelen om meester verweerder te worden want doe dat eigenlijk niet erg graag maar de basis zou ik wel wat willen leren. De reden is dat omdat ik wel wat militair wil bouwen. En men zegt dat je iets leert door het te doen dus dan doen we maar wat :)

Misschien ga ik over heel de motor er nog met een matte vernis overheen al weet ik niet hoe dat effect gaat hebben op de roestpigmenten ook al zitten ze in een enamel wash vast.
 
Met de vernis word waarschijnlijk je pigmenten donkerder. Motorblokje ziet er verder netjes uit met een subtiele verwering.
 
Ah merci Ron, dat wist ik dus niet. Ik wist wel dat het iets zou doen maar niet wat. Ook bedankt voor het compliment.
De glans is al wat minder aan het worden, de white spirit was misschien nog niet helemaal droog dus ga geen vernis aanbrengen.
 
Hier geniet ik van. Ga je nog bougiekabels aanbrengen ook?
 
Altijd tof die details ook al zie je er later misschien niets meer van.
 
Bedankt mannen. Ik had deze positieve reacties niet zo verwacht.

Hier geniet ik van. Ga je nog bougiekabels aanbrengen ook?

Wel ik zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen. De stroomverdeler op de puntjes waar de kabels uit komen zijn zo fijn dat ik daar geen gaatje in kan gaan boren. Ik zie het mezelf niet echt doen. Op 1/24 zou ik dat wel eens willen proberen maar op 1/35 denk ik niet dat ik daar de handigheid voor heb.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan