Hoofdsponsor

1/35 Chevrolet G7105 4x4 Panel Van

ERVARING
gemiddeld als ben ik maar een beginner in verweren
BOUWWIJZE
out of box bouw
BOUWBUDGET
wat nodig is
BOUWSTATUS
nog te beginnen
COMMENTAREN
altijd welkom
Dat is inderdaad een fout die ik ook niet verwacht had maar ik zou die naad toch wegwerken, het gaat anders te veel opvallen.
Heb je de portieren al eens gepast? Zijn die ok?
 
als leek in deze vraag ik mij af of de gemiste details niet in de deur zitten.
Of ik ben niet mee met de fout die je beschrijft.
Vind de gedane werken toch al heel mooi en ziet er goed uit.
 
Goed bezig. Stukje ontbrekende goot is simpel te maken met een stripje plastic. Dat paarse naadje is gewoon de aansluiting tussen de twee onderdelen die dicht gemaakt moet worden dus geen foutje. 🙂
 
Dank je mannen.

De portieren passen er goed in Erwin. Het past allemaal wel erg nauw maar het past.

De gemiste goot (rode lijn) zit niet in de deur Pascal, deze moet daar net boven lopen.

Ron, het gootje is wel erg dun hoor. Ik denk niet dat ik zo een dun stukje plastic heb. Dat het paarse lijntje geen fout is maar gewoon een aansluiting tussen twee delen weet ik. Met fout bedoelde ik het ontbreken van het stukje goot (rode lijn).

Ok, ik heb net het ontbrekende stukje goot gevonden in de handleiding. Het blijkt een erg dun PE onderdeeltje te zijn.
Waarom ze dit niet gewoon meegegoten hebben met het dakonderdeel weet ik niet.



Het is flinterdun dus ik zie mezelf al sukkelen met de CA lijm. :8
 
Probeer anders eens houtlijm of epoxylijm. Je hebt meer tijd om het onderdeeltje perfect op de juiste plaats en in de juiste positie te krijgen.
 
Ja ik denk dat houtlijm de beste optie is. Epoxy daar ga ik mee morsen want het is maar 0.2mm dik.

Het is wel een erg moeilijke kit vind ik. De moeilijkste die ik al ben tegengekomen in ieder geval.
 
Epoxy is een kwestie van mengen en dan kun je het net zo dun aanbrengen als welke andere lijm dan ook.
 
Het is wel een erg moeilijke kit vind ik. De moeilijkste die ik al ben tegengekomen in ieder geval.

Aha, ik ben dus verwittigd tegen ik er aan begin want ik wil ook deze eerst bouwen voordat ik aan de K-51 begin.
 
Aha, ik ben dus verwittigd tegen ik er aan begin want ik wil ook deze eerst bouwen voordat ik aan de K-51 begin.

Wel voor mij is dit de eerste keer dat ik een truck maak dus voor jouw zal het waarschijnlijk beter meevallen. Ik ben niet zo ervaren als jij :)
 
Leuke kit,
succes met dit fijne stripje.
 
Dat wordt priegelwerk met dat gootje , moet dan ook nog gespoten worden , welke verf heb je eigenlijk gebruikt Michel ?

Greetzzzzz Modest.
 
Merci voor alle reacties.

@Roy vd M. : Ik heb Bison epoxy hier liggen maar dar is erg dikke lijm. Verdun jij dat dan met iets om het dun aan te brengen?

@Modestforest: Ja dat wordt zeker een gepriegel. Als verf heb ik Tamiya XF-19 gebruikt.

Ik heb wat plamuur in het paarse kiertje gesmeerd dus ga het toch proberen weg te werken. Pas daarna ga ik me met het gootje bezig houden.
 
Je pakt maar een heel klein beetje! Al heb je de dikste olie, als je een mespuntje pakt is het niet veel.
 
Ben nu pas mee door de tekening.
spreu uitrekken is misschien een idee.
 
Je pakt maar een heel klein beetje! Al heb je de dikste olie, als je een mespuntje pakt is het niet veel.
Had laatst aangename ervaring met CA lijm in “gel” vorm van een gekend lijmmerk , vond het veel werkbaarder en makkelijker te doseren , misschien eens proberen Michel , ze waren in promotie deze week in de goedkope Duitse supermarktketen


Greetzzzz Modest.
 
Jij bent niet zo van de sluikreclame of wel :D

Maar inderdaad, CA in gelvorm is ook een optie.
 
Ik gebruik gewoon vernis voor de priegelige onderdeeltjes, kije vernis op het model--stripje aanbregen en positioneren laten drogen eventueel als je een dikke rand vernis heb voorzichtig schuren en hup primer erover en komt nooit meet los. Tamiya thin werkt ook prima voor dat klusjes.
 
Bedankt voor alle hulp. Ik ben er wat van aangedaan.

Ik heb gisteren avond een testje gedaan met een overschotje PE.

1. Gelijmd met MIG ultra glue (is een witte lijm als houtlijm die ik ooit eens heb gekocht)
2. Diezelfde MIG lijm verdund met water en die onder het PE deeltje laten lopen.
3. Het PE deeltje op 2 miniscule plekjes gelijmd met MIG lijm om het te positioneren en dan na een paar minuten met erg dunne CA lijm en een applicator CA lijm aangebracht die dan onder het PE deeltje werd gezogen door capillaire kracht.
4. Met erg weinig epoxy lijm.

Ik ga het vanavond eens bekijken. Nummer 2 viel er gewoon af door het onderdeel om te draaien dus dat is niet goed. De rest hangt er nog op.
De MIG lijm zou 24 uur moeten drogen dus ik laat het nog een paar uur drogen alvorens te testen.

Nummer 4 met epoxy dat was het moeilijkste om te doen vond ik want ik mors daar wat mee. Met die witte lijm mors ik ook maar die is eenvoudiger te verwijderen met een vochtig oorstokje.

CA gel en vernis heb ik nog niet geprobeerd maar wacht eerst bovenstaande test af.
 
Zolang je maar niet probeert de PE aan de body te solderen, is er veel mogelijk. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan