Hoofdsponsor

1/35 B-4 M1931 203mm Howitzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie oplossingen en bouw van deze. Veel succes met de schilderwerken...
 
perfecte bouw , en details

benieuwd naar de schilderwerken
 
Ook dank aan deze heren voor de complimenten.
 
Hey,

Ja Peter jongen, da's er boem op he, afgewerkt en verzorgd tot in de puntjes (letterlijk dan toch).
Benieuwd naar zijn vest...
 
Ik zou het niet aandurven om er verf over te kliederen :)
 
Prachtige bouw man en heel mooie details. Echt top.
 
@ Swaken en Buzzy : de bloemen zijn in ontvangst genomen

@ Michel : En toch é man, hij word geschilderd net zoals de Zwischen Lösung met al zijn PE zal gespoten worden. Maar ik ben wel van plan om op mijn volgende projecten iets nieuws te doen. Namelijk het model word volledig gespoten uitgenomen de Photo-etch ,die komt ongeschilderd op het geschilderde model te staan. En als ik eerlijk mag zijn, ik heb dat gezien en het is enorm mooi vind ik. En er zal een serieuze hoop PE op staan.
O ja , het betreft de IJN Akagi en de IJN Nagato.
Maar dat is voor in een andere categorie hier op het forum.

Back on Topic nu.
 
Nog efkes off-topic : nog een investering gedaan ? De IJN Nagato ? Grote vijver in Uw tuin ? :wub:

Veel succes nog met de schilderwerken aan je Howitzer.

Groeten Rik
 
Inderdaad nog eens een investeringetje gedaan é Rik.
Later een beetje meer uitleg
 
WOW indrukwekkend en gigantisch (voor een canon) model Famo! Mooie vorderingen eraan gebracht! Ik heb dit model getracteerd door de voroshilovets tractor op een wedstrijd gezien (BSMC 2012 denk ik) en ik denk dat ze samen ongeveer een goed 40-50 cm lang waren!!!!!
BIG BOY!
Ben benieuwd om het schilderen te zien.

Thierry
 
Gisteren een docu gezien waar je dit geval aan het werk kan zien... serieuse terugslag heeft die, bij elk schot wipt dat ding een halve meter omhoog en vliegt zo'n twee meter achteruit... wat terugslag betreft stonden de Russen blijkbaar nog iets achter! :dry:
 
@ Thierry : bedankt voor de comments. Ik heb eigenlijk ook wel met het idee gespeeld om er een trekker voor te plaatsen maar ben er van af gestapt daar ik de aandacht op het geschut wilde houden.

@ Walesha : wat die terugslag betreft heb je wel gelijk. Ik heb ook weet van een fragment uit een docu waar je dit geschut in actie ziet. Als ik het niet verkeerd voor heb is het in de straten van Berlijn. De stofwolk die veroorzaakt word door het salvo is ook niet mis. Ik denk dat de bemanning een beetje moest wachten totdat die weggetrokken was om hun geschut terug te vinden :8
 
Allez we hebben eindelijk nog een beetje kunnen voortdoen aan onze Rus.

Het gedryfitte model uit elkaar gehaald (zoals gewoonlijk), netjes gekuist, ontvet en een primer gezet.

attachment.jpg

Dan met mat zwart van tamiya ( XF-1 ) een preshading geplaatst waar ik vergeten heb fotoos van te nemen notabene.

Dan de volgende potjes genomen om de basislaag te zetten.

attachment.jpg

Deep Green benaderd volgens mijn bescheiden mening het best het groen van mijn referentiebronnen en om de verf te versterken heb ik het vermengt met clear vernis en dat geeft dit resultaat.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Dan heb ik de bovenkanten van de onderdelen opgelicht als ook schaduwen gemaakt door het Deep Green lichter te maken met mat geel. Ook hier vernis bijgedaan zoals de vorige bewerking.
Nadien zal het geheel toch nog een beetje verdonkeren daar er nog donkere washes opkomen.

attachment.jpg

Misschien komen de highlight delen niet zo goed uit op de fotoos maar in realiteit vind ik het geslaagd.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Nu nog een clear laag erover en we kunnen beginnen vuilmaken.
Rare gasten die modelbouwers, eerst je model heel proper maken, ontstoffen , geen vuiltje mag erop en als alles gespoten is gooien ze er stof en andere troep over......
 
Ik ben content Famo weet je dat ? Ein-de-lijk smijt je nog eens kleur over een van je supermodellen !

De kleur mag dan door anderen heel misschien wat te groen gevonden worden (ik zou er niet van opkijken), ik vind ze helemaal te gek en de washes die erover komen gaan dan hun magische werk doen. Mijn Char werd gespoten met Nato Green ipv. Olive drab, welk ik echt een gruwelijk lelijke kleur vind zo recht uit het potje. Dan begin ik liever net als jij lekker fris, om nadien lekker op te bouwen met washes en filters. Goed bezig venteken !
 
Ja Guy, naked kits zijn wel mooi é maar met een verfke erop zijn ze zeker ook niet mis.
Weet je, ik was eigenlijk eerst van plan flat green erop te zetten en daarop dan deep green om te highlighten, maar die eerste was me een beetje te donker om later nog een donkere wash op te zetten want de onderkanten van de onderdelen staan nog steeds in hun basiskleur.
Dus een donkere wash op flat green (als basis) zou dan wel heel donker worden me dunkt en daar heb ik nu eens geen goesting in.
Had hier wel verschillend staaltjes gezet van soorten verf waaronder ook Nato-green en stond eigenlijk ook in twijfel om die te gebruiken maar heb dan uiteindelijk dan maar voor iets anders gekozen. Zo worden alle potjes verkocht é Guy
 
Voor wat ik kan zien, alleen maar lof hoor Famo. Knappe schilderwerken.
Ik vind het zelfs tof dat er door jullie (GUnit durft dat ook) al eens meer buiten de lijntjes wordt gekleurd.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Mooie basiskleur op je model... benieuwd naar de volgende stappen... hoe bevalt het gebruikte systeem van primen? en als je nu afplakt, blijft de verf op het model?
 
@Interceptor : Ja het is een beetje zoeken en er voor gaan. De juist identieke kleuren kan je praktisch toch nooit vinden maar we geraken er wel hoor.

@ Silenoz : Op de pvc wel maar op de alu loop en messing niet. Heb het beetje alu en messing die er op staat voorzichtig gezuiverd ( wat totaal geen probleem was) en heb dan op deze onderdelen een lichte humbrol (licht zandkleur) opgezet.
Deze heb ik verdund met white spirit ipv thinner en gespoten op zeer lage druk ----- 0,6 a 0,7 bar---- om zo weinig mogelijk neveling/korreling te krijgen.
Resultaat : muurvast en zo glad als glas. Heb wel 24 uur moeten wachten eer ie droog was.
Zoals ge ziet Silenoz is mijn oude methode die ik aangepast heb op 2 punten toch nog zo slecht niet. Ach, iedereen zijn manier é.

@ D-Day : tanks a lot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan