Hoofdsponsor

1/35 B-4 M1931 203mm Howitzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
je hebt talent , nu ja dat wist je al zeker he

alvast een veel beter resultaat , knap werk

tom
 
Ik kan de collega's alleen maar bijtreden : boenk erop dat is het minste wat je kan zeggen.
Knap stukje vakwerk dat je hier weer neerzet Famo.
Weeral benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Jawadde, dat zijn serieuze bloemenkransen die naar mij gegooid worden. DANKT U ALLEN HEREN COLLEGA BOUWERS !

Eigenlijk heb ik nog iets vergeten te vermelden. Die rozet rond dat gat is ook een stukje opliggend koper.
Hoe te maken ? je neemt een stukje koper maakt er een gaatje in die past over die ronde opening.
Neem dan een perforator en neem het bodempje (opvangbakje) eraf.
Hou de perforator onderste boven en schuif het stukje koper ertussen en mik het gaatje juist in het midden van 1 van de 2 gaatjes van het toestelletje.
Effe drukken en je hebt dat opligggend stukje rozet.
Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn é ;)

Raar maar waar en een serieuze toevalstreffer, de diameter van die rozet heeft op 0.05 mm juist dezelfde diameter als het pons-staafje van mijn perforator. Het is net als in de beenhouwerij : "het mag toch een ietsje meer zijn é meneer ? "

Modelbouwen kan toch geestig zijn, niet ?
 
Vijf honderste van een milimeter, daar valt niemand over.

Maar toch een hele verbetering tov de eerste toestand.

Groeten Rik
 
Vijf honderste van een milimeter, daar valt niemand over.

Maar toch een hele verbetering tov de eerste toestand.

Groeten Rik
Idd, wie maalt daar nu om... 0.05mm... dat is met het blote oog niet eens te zien!
En trouwens, geen enkel schaalmodel is voor de 100% exact op schaal.

Je hebt dat prima opgelost Famo, het verbaasd me wel een beetje dat Trumpeter zo'n fouten maakt, over het algemeen zijn dat toch mooie modellen.
 
@ Walesha : toch opletten met Trumpeter hoor, ze durven al eens één tot twee oogjes dichtknijpen. Maar ja, aan alles is een mouw te passen , niet?

Ook hier weer een welgemeende " tanks a lot " aan de posters;)
 
Raar maar waar en een serieuze toevalstreffer, de diameter van die rozet heeft op 0.05 mm juist dezelfde diameter als het pons-staafje van mijn perforator. Het is net als in de beenhouwerij : "het mag toch een ietsje meer zijn é meneer ? "

Hmmm; weet je zeker dat je er niet wakker van zal liggen????

;) Ziet er prachtig uit, een grote verbetering dan die naad en het niet perfect passen van de twee delen en de rozet...
En inderdaad, een leuke tip om een perforator te gebruiken... Ge zijt dan toch slimmer dan je er uit ziet :laugh:
 
Dat had ik ook niet zo gelaten, je hebt dat weeral 100% goed opgelost !
 
Mooi opgelost. Zo te zien aan klinknagels geen gebrek bij deze... hopelijk komen er geen overuren aan voor de P&D.
 
Hey,

Yep, knap vakwerk, zoals we u kennen. ;)
 
Schoon opgelost, want die naad dat was echt geen zicht.
Een model zonder PE of scratch dat komt bij jou niet meer aan bod hé ;)
 
Ok gasten weerom bedankt voor de reactie's

In de haast een up-date-tje want ik heb momenteel niet veel tijd, sorry.

Ik heb hier de dolly samen gestoken die de russen vooraan het kanon het kanon koppelden om grotere afstanden te overbruggen.

attachment.jpg

op de rubbers die rond de wielen zitten zul je nog sporen zien van een giet naad die verdomd moeilijk te verwijderen is en dat moet dan ook nog verder een beetje bijgewerkt worden.
Verder valt er weinig over te vertellen buiten dat je er nog duidelijk een robuust WO I ontwerp in terugziet (persoonlijk indruk).
Nu dat is eigenlijk niet moeilijk want het stuk artillerie is ontworpen tijdens het interbellum. (1931)
Enfin ,fotoos dan maar é

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Knap Famo, ditmaal geen pe ?
 
GUnit en Buzzy zijn me al voor, ik vroeg het me ook al af :

Een Famo-update zonder PE of scratch ? Dat zal nog veel sneeuw geven dit jaar...

Maar toch een mooie dolly, Peter.

Groeten Rik
 
Een up-date zonder PE is geen echte up-date van Famo...:laugh::laugh::laugh:
Maar wel een schitterende dolly.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Helaas gasten geen PE of scratch. Alhoewel van dat laatste scheelde het niet veel.
We zullen nog gelegenheid genoeg hebben denk ik want heb hier juist een kanjer van een "vergetenheid" of slordigheid door onze fabrikant aan de spade van het onderstel ontdekt op een real life foto en ben aan het uitzoeken hoe ik het moet oplossen. Scratchen is een optie maar moet zien te weten komen hoe het juist in elkaar zit.
Maar we komen er wel uit (denk ik)
 
onze fijnen bouwvakker toch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan