Hoofdsponsor

1/35 B-4 M1931 203mm Howitzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u heren voor de comentaren !!!!
Intussen heb ik de fotoos van de houten vloer heropgeladen en herplaatst hierboven want ze waren niet zichtbaar door een foutje van mijnentweege
 
Vloertje ziet er al goed uit famo, over de chipping kan ik niets zeggen want deze komt hier over als licht geelgroen met blauw in het midden :huh:
 
Hey,

Famo, goe bezig man. Zal een schoon kanon worden.
Persoonlijk zou ik de planken nog wat meer afslijten, zodat er een groter contrast is tussen de planken en het kanon, maar wie ben ik natuurlijk..... :) :) ;)
 
Sprakeloos, ik kijk uit naar het totaalplaatje.
 
@ Ron : het is een beetje door het lichtinval dat dat chipping-grijs blauwachtig uitvalt want in het echt valt het donker ijzerkleurig uit. kwestie van het een naam te geven é.

@ Swaken : het contrast wil ik nu niet te groot maken zodanig dat het een geheel blijft als het ware. Het resultaat dat ik wil laten uitschijnen is een groene (zoals het onderstel) plankenvloer waarvan de verf weg-ge-fade raakt door over te lopen. Vandaar dat je het groen er nog ziet doorschijnen.
Nu er komt nog een beetje stof op ook, maar we zullen wel zien. Ik durf nogal eens van gedacht veranderen :)

@ GUnit : beetje per beetje word hij opgemonteerd en verder afgewerkt. geduld word beloond ;)
 
Het is dat ik bekend ben met de kleurtjes want anders zal je denken waar is die mee bezig :laugh:
Blijf altijd leuk hoe de een monitor de kleuren toont
 
ziet er al goed uit op de foto's, mooi resultaat met het hout. Breng je ook nog een "blinkende" laag aan bij de koppeling met de dissel?
 
@Sheriff : Allez bedankt voor de titel zou ik zeggen ^^

@ Ron : Idd Ron soms komen de kleuren al eens anders over dan in realiteit. Nu dat zal wel met één of andere toestand te maken hebben van je camera,licht en kweet nie wat allemaal :unsure::huh: ....

@Silenoz : yep, ik moet nog mijn toer doen met grafiet-poeder/potlood

@D-DAY 1944 : tx
 
Mooie dinges !

Vrijdag live mogen aanschouwen, en ik moet toegeven, het ziet er veel beter uit als op je foto's.

Succes nog !

Groeten Rik
 
Nog eventjes een update ertegen aan gooien sie.

De loopwagens/rolsysteem van het geschut zijn reeds afgewerkt met de tracks er opgemonteerd.
Het is bedoeling dat er wel stof opzit maar dat probeer ik te beperken en dat om de eenvoudige reden dat ik dat zo liever zie :8 8)
De tracks hebben ook een fijne stoflaag gekregen nadat ik ze behandeld had met dat blauw product om ze te laten oxideren. Het resultaat met dat product is zeer mooi maar wel zeer kostelijk voor hetgeen het uiteindelijk is. Ik klaag niet hoor verre van maar wil het eens meegeven, vandaar.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Dan was er ook nog het probleem van het houten vloertje op het onderstel. Ik was er bijlange niet tevreden mee en om eerlijk te zijn ik zat vast, wist niet goed wat er mee aan te vangen.
Eventjes deftig besproken in de modelbouwclub en daar werden mij verschillende mogelijkheden en tips aangeboden, waarvoor dank ;)
Uiteindelijk heb ik verschillende methodes samengegooid en geprobeerd op een proefstuk die ik gemaakt had.

Eerst het vloertje verwijderd van het onderstel zonder schade ( meer geluk dan iets anders ! ) en alles uit elkaar gesneden, met een koperen borsteltje de nerven nagebootst, met een mesje de kop-barsten gemaakt en daarna het vloertje opnieuw gemaakt maar dan met een al dan niet evnewijdige speling tussen de planken deze keer. Dat toont realistischer en niet zo gemaakt als voorheen.
Daar er pvc-vezels aanhingen/stonden op de plankjes van het bewerken met de koperen borstel ,ben ik er eens met Tamiya lijm overheen gegaan er verkreeg zo weer een gladde oppervlakte.

Dan heb ik met microschilderen de verschillende grijze tinten gezet. Die methode heb ik gelezen in een AOM artikel die ik toegstuurd gekregen had van een collega bouwer. het verschil zit hem wel daar dat ik geen donkergrijze streepjes gezet heb maar gewoon het vloertje van de eerste keer in het donkergrijs geschilderd heb en dan daarop de verschillende lichtere tinten gezet heb.

Daarop 2 soorten groene wasch gezet, vernist met matte vernis, een lichte wasch met burnt umber, de bouten met grafietpoeder gekleurd en dan tipjes burnt sienna op die boutjes gezet en lichtrode pastelpoeder er in getamponeerd.

Later komt er nog een beetje stof op.

fotoos

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Jammer dat het grijs-groen een geel-achtige schijn heeft op de foto, maar ja
 
Dat vloertje is stukken beter als je eerste exemplaar !

Voila, nog een techniek die ge beheerst...

Groeten Rik
 
Famo, de vlonder ziet er zeer goed uit. Zeker een verbetering, maar je trackstellen vind ik helemaal de max. Knap gedaan.:22:
 
bedankt gastjes voor de commentaren !

O ja ,vergeten te vermelden. de matte tamiya vernis die ik op het vloertje gespoten heb, had ik verdonkerd door een heel klein puntje red brown van tamiya bij te doen. Dat zorgt al een verwering op zich.
 
Dat is terug een mooie update, en terug mooie en goed beschreven. Prachtig man.

Grtz Bart.
 
Volgens mij heb je gewoon echte houten plankjes genomen.. Die houtstructuur is ongelooflijk realistisch, hoewel de kleuren op foto inderdaad niet helemaal juist lijken. Ik ben benieuwd naar daglicht-foto's, misschien komen de kleuren daar beter tot zijn recht...

In ieder geval hoop ik ooit in de buurt te komen van dit soort kunde.. prachtig werk man!

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan