Hoofdsponsor

1/35 Abandoned Apocalyptic Battlestation. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoor de sergeant al tegen die mannen
a passage ? a passage ? you want some bloody flowers as well ?
jump over the f**king wall ! and when i say jump you sissy boys ask me how high ! is that clear ?
:-)
 
ik hoor de sergeant al tegen die mannen
a passage ? a passage ? you want some bloody flowers as well ?
jump over the f**king wall ! and when i say jump you sissy boys ask me how high ! is that clear ?
:-)
Schitterend verwoord :nowink:
 
Helemaal juist The Bombus, dit is een battlestation voor echte mannen. Die gaan in commandostijl over de muur (die trouwens maar heuphoogte is). We doen niet aan veilige doorgangen en bij een aanval moeten ze maar zien dat ze hun hoofd naar beneden houden.

Wat de tafel betreft, die hangt al vast maar ik begrijp wat je wil zeggen Beyond. Zal ik meenemen naar volgende diorama's.

Het is big fun om te doen dit diorama en niet om te boffen met mezelf maar het is er aan te zien ook vind ik. Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste diorama van de unimog in de living gezet en er is een enorm verschil te zien. Het lijkt op niks dat unimog-diorama vind ik nu.
 
Geïnspireerd door Roy ben ik aan het experimenteren met roestpigment.

Eerst schilderen met redbrown en dan roestpigment er op doen. Ik heb gemerkt dat er veel verf op moet om een redelijk resultaat te bereiken. Morgen de rest van de ijzeren staven en eveneens enkele foto's bij klaarlichte dag.

attachment.jpg

Tips en tricks zijn welkom, alle opgedane ervaring zal verwerkt worden in de volgende diorama's.
 
Je gebruikt nu de verf om de pigmentjes in vast te zetten denk ik; je kunt ook pigment fixer gebruiken of zelfs bepaalde thinners (zoals Tamiya acrylic thinner). Als je dat op het (droge) geschilderde onderdeel dept, daar de pigmenten op doet en vervolgens de thinner of fixer er weer op dept (een druppel is voldoende, niet strijken maar zo licht mogelijk de pigmenten aanraken) dan zitten de pigmenten ook vast.

Wat niet wil zeggen dat de roesttextuur er nu niet goed uit ziet... foto is wat onderbelicht denk ik, kan de kleuren niet goed zien. Ik neem aan dat je een flink verroeste ijzeren staaf wilt weergeven.
 
Heb je niet een of andere dierfiguur? Dat maakt het diorama nog meer abandoned, want je weet dan dat er ook niemand net buiten beeld staat. Op zich doet dit tafereeltje me ondanks de mooie afwerking momenteel nog niet zoveel, daarvoor moeten er nog originele ideeën binnengebracht worden. Hadden die mannen misschien bijzondere oorlogsbuit bij die te zwaar was om mee te nemen, die ze haastig onder een zeil gestopt hebben? Zijn er sporen van iets dat ze deden om de tijd aangenaam en nuttig door te brengen? Dus niet 100 procent de doorsnee rommel die je zou verwachten, want dat zie je al genoeg op de andere diorama's. Ondanks dat er niemand te zien is, wil ik als toeschouwer zoveel mogelijk dingen over de soldaten te weten komen.
 
Steven is eerlijk en hoewel ik het een mooi diorama vind en technisch het beste wat je tot nu toe hebt gepresteerd, kan ik niet anders dan het met hem eens zijn. Breng er eens iets in wat je misschien niet zo verwacht.

Je zegt in mijn topic dat je zin krijgt om een vrachtwagen te bouwen. Dat terwijl ik alleen nog maar bezig ben met de motor (qua detailleren dan). Nou, bouw bijvoorbeeld eens een motor en leg die op, goed geroest, het grasveld. Ook het gras mag roestvlekken krijgen. Mensen mogen daar een verhaal bij bedenken. Wat doet die motor daar? Of een fiets... of een paar flessen wijn... of een veldtelefoon die op z'n kop ligt... of een lantaarnpaal die op de grond ligt... jij bent van de fantasiebouw, laat je fantasie gaan en maak het mysterieus voor ons!

Laat ons denken, hoe komt daar in vredesnaam een lantaarnpaal terecht? Waar is die voor gebruikt? Wie heeft hem daar naartoe gesleept? Of een boomstam. Of een kinderwagen...

bij al deze voorwerpen kan ik mij een voorstelling maken. Het maakt zo'n plaatje spannend en zet aan tot denken.

'T is maar een gedachte he ;) Het bovenstaande is in drie minuten geschreven, gewoon door in mijn omgeving te kijken naar willekeurige voorwerpen die ik in de woonkamer zie (ok die lantaarnpaal niet) en waarvan ik denk "waarom niet".
 
Jullie hebben allebei gelijk, dit diorama was opgestart om enerzijds een (makkelijker) tussendoortje te bouwen en anderzijds om verschillende technieken te oefenen. Maar eigenlijk is het perfect doenbaar om er veel meer fantasie in te steken en er zo een kunstwerkje van te maken. Later vandaag eens tussen de voorraad snuffelen naar verborgen schatten om het diorama naar een hoger level te tillen (om het eens mooi uit te drukken :D ).
 
Hier twee beter foto's van de verroeste staaf, nu met daglicht. Het is inderdaad de bedoeling om voor een zwaar verroeste staaf te gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Deze staven hebben al wat behoorlijk wat meegemaakt,ben benieuwd hoe je de prikkeldraad gaat aanpakken. ..
 
Ter inspiratie voor wat betreft die achtergelaten willekeurige spullen kun je eens kijken naar het stadje Oradour-sur-Glane, inmiddels een monument:

000_dv1604146.si.jpg

ghost_village_in_france_4.jpg


11%20oradour%20sur%20glane.jpg

sewing1.jpg

(copyright http://img.rt.com resp. www.angryboar.com resp. www.dewereldreizigers.be resp. www.oradour.info)
 
Ter inspiratie voor wat betreft die achtergelaten willekeurige spullen kun je eens kijken naar het stadje Oradour-sur-Glane, inmiddels een monument...

Ben daar ooit als 8 jarige geweest, en ik voel nog steeds kippevel opkomen als ik er aan terug denk...
Stil wordt je er van als je daar rondwandeld...

Maar inderdaad wel prachtige beelden als inspiratie ;)
 
Dat zijn inderdaad mooie beelden (alhoewel, gezien de geschiedenis zijn ze misschien niet zo mooi te noemen?). Maar ze zijn wel bruikbaar als voorbeeld.
 
Wie heeft wat fantasie? Waarom staan die verroeste hekkens daar?

attachment.jpg
 
Volgens mij zie ik ook nieuwe banden liggen.

Waarom staan die hekken daar... dat is een interessante vraag. Misschien dat men bezig is geweest met het aanpassen van een pantservoertuig. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat het tot denken aan kan zetten en dat is precies wat ik graag wil als ik een diorama bekijk.
 
Er liggen inderdaad ook banden die ergens in een overschotdoos waren achtergebleven. Ze kunnen net zo goed onderdeel uitmaken van de versterking.

De hekkens: ik weet waarom ik die daar heb gezet, iets wat ikzelf ook zou doen in die omstandigheden maar misschien is het beter dat iedereen er zijn/haar verhaal bij bedenkt en eventueel opschrijft? Beetje de fantasie aanwakkeren. :$
 
De mannen wilden die waarschijnlijk gebruiken om tentzeilen over te draperen om aan de regen te ontsnappen tijdens hun wacht maar moesten er vandoor voor ze de hekken konden gebruiken wegens wel heel grote agressie van de vijand tegen hun persoon?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan